MotoGP Silly Season 2013.

Smagatusk

Guest
P€RRA;5673275 skrev:
Så mötet i depåboxen kom med i Stoner-"dokumentären" för att visa vilken omtänksam och sympatisk kille Stoner är?

Å andra sidan tror jag inte att teamet som gjorde denna hyllningsdokumentär (eller vad man ska kalla den), tog med mötet dem emellan om de trodde att det skulle innebära att "svinifiera" Stoner. Tror helt enkelt att såna kommentarer är vanliga bakom kulisserna. Och framför. Kom ihåg vad Lorenzo sa till Simoncelli. "There will be problem"....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5673275 skrev:
Så mötet i depåboxen kom med i Stoner-"dokumentären" för att visa vilken omtänksam och sympatisk kille Stoner är?
Ditt problem är att du avskyr Stoner, och kissar i byxorna av förtjusning när du ser Rossi. Sedan fabulerar du ihop något om att Stoner minsann varit jete dumm mot stackars Rossi som bara ville vara schysst och be om ursäkt.

Jag gillar Rossi OCH Stoner.
Den förstnämnde har en odiskutabel storhet bland annat tack vare sina VM-titlar, men jag hävdar att Stoner är en ännu större talang, som är snabbare framförallt över ett varv, och som beklagligtvis slutar minst fem (kanske tio) år för tidigt.
Att Stoner hellre är politiskt inkorrekt än tittar in i kameran och gör roliga miner gör bara att han stiger ytterligare i mina ögon.

Den berömda scenen i depåboxen, slutligen.
Rossi springer in i Stoners box direkt efter målgång, väl medveten om att kameramännen kommer att vara hack i häl på honom. Stoner ser, med rätta, måttligt imponerad ut och när Rossi verkar vilja säga ajm sårry och springa ut ur boxen igen passar Stoner på att nypa till honom lite, men avslutar med att säga att det är okej.
Hade Rossi velat be om ursäkt på riktigt och inte bara spela för gallerierna skulle han givetvis ha sökt upp Stoner enskilt i hans trailer och rensat luften. Något som exempelvis Pedrosa gjorde när han tryckte av Hayden 2006.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur kan du avgöra hur uppriktig Rossis ursäkt är via den videosnutten?
Han har ju sagt att han uppriktigt menade det han sa till Stoner, dvs att han var ledsen och att han var klantig.
Du menar alltså att Rossi är så oärlig och beräknande att han går in fr att det ska filmas och sedan ska sitta och ljuga om det i intervjuer när han egentligen inte tyckte att han skulle be om ursäkt? Låter inte det lite väl långsökt? Är det inte troligare att han faktiskt ville be om ursäkt?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur kan du avgöra hur uppriktig Rossis ursäkt är via den videosnutten?
Han har ju sagt att han uppriktigt menade det han sa till Stoner, dvs att han var ledsen och att han var klantig.
Du menar alltså att Rossi är så oärlig och beräknande att han går in fr att det ska filmas och sedan ska sitta och ljuga om det i intervjuer när han egentligen inte tyckte att han skulle be om ursäkt? Låter inte det lite väl långsökt? Är det inte troligare att han faktiskt ville be om ursäkt?
Det tror jag säkert att han ville, men jag har full förståelse för att Stoner blev måttligt imponerad när Rossi kom instormande med kamerorna i släptåg och ville skaka hand och springa ut igen.

MC Doktorn

Guest
Vi säger att Stoner är jEtte dUM och ROssi är JeTTE snäll så vi får slut på denna evighets diskussion som förpestar forumet.:sandlåda

:hej

Vem ska vi bråka om nästa år är frågan :hihi

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5673650 skrev:
Som vanligt klarar du inte av att diskutera ämnet utan att ta till lite personangrepp. Trist.
Jag vet egentligen inte varför jag ens försöker diskutera med dig. Jag antar att det är mest för att agera som någon sorts motvikt till de största galenskaperna du torgför som Sanningen™, även om det är ett dödsdömt uppdrag.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag vet egentligen inte varför jag ens försöker diskutera med dig. Jag antar att det är mest för att agera som någon sorts motvikt till de största galenskaperna du torgför som Sanningen™, även om det är ett dödsdömt uppdrag.
Jag "torgför" ingenting som sanning, det är min personliga åsikt och du är fri att ha vilken annan du vill. Men om du tror att du ska dansa in och mästra med en förklaring till Stoners beteende mot Rossi oemotsagd så borde du veta bättre, eller formulera dig annorlunda. Fundera lite på hur du uttrycker dig och vem det egentligen är som "torgför" sanningar.

I det här fallet var det för mig väldigt uppenbart vad Rossi respektive Stoner ville ha ut av sitt möte i depåboxen och du tolkar det uppenbarligen tvärtom. Sånt händer.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
P€RRA;5673230 skrev:
Du skrev "tänk att detta diskuteras fortfarande" som att det vore underligt. Du har ju själv varit rätt bra på att dra upp gamla saker i dina inlägg genom åren.

Skrattar som fan när jag läser din förklaring ovan om Stoner - Rossi mötet i depåboxen. Det här är ironi på högsta nivå:

Vidare frågade han hur det var med Rossis axel. Helt naturligt, då Rossi haft stora problem med den och givetvis riskerat att förvärra skadan genom att vurpa. Ren omtanke.

:rofl

P€RRA;5673689 skrev:
Jag "torgför" ingenting som sanning, det är min personliga åsikt och du är fri att ha vilken annan du vill. Men om du tror att du ska dansa in och mästra med en förklaring till Stoners beteende mot Rossi oemotsagd så borde du veta bättre, eller formulera dig annorlunda. Fundera lite på hur du uttrycker dig och vem det egentligen är som "torgför" sanningar.

I det här fallet var det för mig väldigt uppenbart vad Rossi respektive Stoner ville ha ut av sitt möte i depåboxen och du tolkar det uppenbarligen tvärtom. Sånt händer.
Du skrev något om att mästra. Du kanske skulle läsa ditt tidigare inlägg som jag klippt in ovan och fundera på ditt utttyckssätt, även om jag har föga förhoppningar om bot och bättring från din sida.

Du får för övrigt ha vilken åsikt du vill om incidenten i depåboxen. Du brukar ju ha åsikter om det mesta.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Du skrev något om att mästra. Du kanske skulle läsa ditt tidigare inlägg som jag klippt in ovan och fundera på ditt utttyckssätt, även om jag har föga förhoppningar om bot och bättring från din sida.
Jag tyckte bara att din tolkning var så fantastiskt rolig. Tankarna gick till Bagdad Bob :lol

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Och vad har allt detta med "Silly Season 2013" att göra...??:confused:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Föga intressant när det har med CRT & göra men,

- Hernandez till PBK UK & ART?
- Aoyama tar Hernandez plats hos Avintia (täcker upp på Valencia iaf)?
- Kyonari tar Pirros plats och utvecklar ev. den s.k produktionsracern som Honda har på G?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4

Kul! Trodde nästan hans karriär skulle gå i stöpet nu efter fiaskot i SBK. Talangfull förare är han iaf. Förvånande nog många när han körde så bra ihop med Kyonari på Suzuka 8h (höll ju på att vinna). Iofs. körde dom på Bridgestone då & Aoyama har ju sagt att hans fiasko i år till största del beror på att han inte alls kan komma överens med Pirellidäcken. Avintia har ju en bra hoj i "Kawasakin" så vore kul om Aoyama kan utmana "Aprilia" på allvar nästa år. CRT behöver fler än De Puniet/Espargaro i toppen om det nånsin ska bli intressant.

Vågat av Avintia också att skriva för hela året innan han ens testat på Valencia, stor säck med pengar/Dorna vill ha en Japan mån tro?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Ett annat lätt spänt möte i depåboxen. Första klippet visar båda incidenterna. Det andra hela meningsutbytet efteråt.

Doohan säger ”bullshit” och ”your perception of racing needs to be fine tuned” till Criville. Minns inte att någon klandrade Doohan för bristande ödmjukhet. Fel?

http://youtu.be/J5u3O6DxRGE

http://youtu.be/1c21VFgvkVY

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende