MotoGP Silly Season 2013.

Smagatusk

Guest
P€RRA;5670999 skrev:
Den största fördelen med att Stoner försvinner är att Racingforumet kommer att bli trevligare :)

Hur blir det trevligare för att en av de bästa förarna försvinner ur diskussionerna?

Vad är den största nackdelen med att Stoner slutar, enligt dig? Om du får spekulera.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hur blir det trevligare för att en av de bästa förarna försvinner ur diskussionerna?
De flesta av de diskussioner som "spårat ur" de senaste året/åren har handlat om Casey. Han väcker heta känslor både hos dem som gillar honom och dem som inte gillar honom. Tror bara att det kommer att bli lite lugnare nästa år :)
(Å andra sidan har vi unge herr Marquez som säkert kommer att få många fans om han spöar Lorenzo och Rossi vilket lär leda till mysiga trådar)

Den största nackdelen med att han slutar är att en bra förare som kunde ha varit med och utmanat om titeln ett par år till försvinner. Hade varit väldigt intressant att se honom hantera Marquez på och vid sidan om banan.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
stoner inte ödmjuk, va, vad har du fått det ifrån ?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Dm9933w0b9g#t=184s

(om nån undrar så ja ironi, jag tycker han är ett kräk)

Om nån inte hörde vad han sa, så var han väldigt ironisk och sa "Obviously your amibition is higher than your talent". Tror dock inte Rossi varken hörde eller förstod vad han sa... :hihi

Tycker det var lite halvrätt. Man ska ha attityd m.m, sådant visar ju lite personlighet. Skulle han bara sagt "It's ok", och gått skulle han anses vara en tönt osv.

Nä jag kommer sakna Stoner, även om han ibland vinner alldeles för enkelt / överlägset.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Just nu tror jag många känner att de kommer att sakna Casey men när säsongen drar igång till våren, med Rossi på en Yamaha och med Marquez på Hondan, kommer nog saknaden att minska för varje race.

Jo, man glömmer rätt fort och fokuserar om på de existerande förarna. Riktigt bra för cirkusen med Marquez som kommer kunna bli en till toppkrigare. Tyvärr verkar inte Bradl ha det där sista som krävs för att vara med däruppe.

MotoGP behöver en bad guy som Marquez. Oavsett vem han fajtas med så håller man på den han fajtas med, bara det inte är Marquez :)

Lorenzo lär ju svära lite över att det blir ytterligare en 150-gramsspanjor på en repsol som utaccelererar honom överallt :)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om nån inte hörde vad han sa, så var han väldigt ironisk och sa "Obviously your amibition is higher than your talent".
Ska vi vara petiga så sa Stoner:
"Obviously your ambition outweighed your talent."

Han anspelar också på att Rossi skulle ha problem med sin skadade axel.

Dryg är bara förnamnet :hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Tycker det var lite halvrätt. Man ska ha attityd m.m, sådant visar ju lite personlighet. Skulle han bara sagt "It's ok", och gått skulle han anses vara en tönt osv.
Håller inte alls med. Förare som accepterar en ursäkt från en konkurrent som erkänner ett misstag är knappast töntar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
När Stoner repeterade sig sa han vad jag sa :p aja, skitsamma. Dryg är han helt klart!

Jag menar lite på att man ska ha attityd inom racing och inte bara släta över allt. Det är sådant som skapar spänning. Förarna måste oxå visa känslor på sina sätt. Man har dock all rätt att inte tycka om Stoner för sin personlighet. Vet inte riktigt vart jag står just om Stoner som person, men som förare är han iaf the shit.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Man kanske skulle ha två trådar, en där förarna i MotoGP bedöms efter sin kapacitet på banan och en annan tråd där de bedöms efter hur trevliga, ödmjuka de är utanför banan och hur det påverkar deras marknadsvärde.

MC Doktorn

Guest
stoner inte ödmjuk, va, vad har du fått det ifrån ?

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Dm9933w0b9g#t=184s

(om nån undrar så ja ironi, jag tycker han är ett kräk)

Ett kräk?

Faktiskt kan man undra om inte en kille som Rossi passar bättre med det ordvalet, när han köper sig en fabriksstyrning och petar bort den som jag anser borde ärvt styrningen Dovizioso!

Man kan då tolka att Rossi är en bortskämd och överskattad person som fått det han pekat på och alltid vunnit på överlägset material, klagat högt och tydligt när konkurrenterna har samma förutsättningar och bytt märke.

Efter 2 urusla säsonger på fabriksstyrning borde han fått sparken men kommer tillbaks med en säck pengar som ingen kan motstå.

Ödmjukheten verkar lika uppenbar som en snögubbe i sahara!

(detta var ironi)

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
P€RRA;5671263 skrev:
Ironi är kul men man kan ju ändå hålla sig till sanningen. Tycker du att Rossis säsong 2010 var "urusel" eller hur tänkte du?

Att han varit bäste pastarakets-chaufför i stort sett på varje lopp med är ju ett tecken på att han är oduglig, och borde avyttras omedelbart, undrar varför resten ens bemödar sig? :va

MC Doktorn

Guest
P€RRA;5671263 skrev:
Ironi är kul men man kan ju ändå hålla sig till sanningen. Tycker du att Rossis säsong 2010 var "urusel" eller hur tänkte du?

Visst är ironi kul och sanningen är faktiskt bra även på sporthoj.
Det var 2 säsonger av urusla resultat även om 2010 var den sämsta på 10 år för honom då så var den inte urusel.

Tänk att man kan ändra sig, bra va :hihi

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Man kanske ska nyansera det hela med att 2011 och 2012 var urusla säsonger för Rossi, 7:a och 6:a (om resultatet står sig) i totalen skulle en del förare inte vara helt missnöjda med.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jo, man glömmer rätt fort och fokuserar om på de existerande förarna. Riktigt bra för cirkusen med Marquez som kommer kunna bli en till toppkrigare. Tyvärr verkar inte Bradl ha det där sista som krävs för att vara med däruppe.

Jag håller inte med. JAg tycker Bradl har gjort bra ifrån sig. Glöm inte att det är hans första år i stora klassen. Sen är hans Honda knappast lika bra som RepsolHondan är. Jag tror nog att med lite vassare hoj och lite mer erfarenhet så kommer han vara med och tampas om pallplatser

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Jag håller inte med. JAg tycker Bradl har gjort bra ifrån sig. Glöm inte att det är hans första år i stora klassen. Sen är hans Honda knappast lika bra som RepsolHondan är. Jag tror nog att med lite vassare hoj och lite mer erfarenhet så kommer han vara med och tampas om pallplatser

Håller mede Bradl kan blir bra nästa år. Han har gjort lite nybörjarmisstag precis som alla gör som rookie. Men lär han sig av sina misstag så kommer han att kunna utmana för pallplatser.

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv

Jag hade gärna sett Bradl på en Respsol i stället för M.M och Dovi på en fabriks Yamahan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tycker två av nästa års mest sevärda delar är just Dovi på Ducati och MM på Hyndan.
Ska bli grymt kul att se om MM kan fortsätta köra så som i Moto2. :)
Gillar verkligen Dovi så det skall bli spännande att se vad han kan göra med Duccen.
Jag hoppas verkligen på framgångar för både Ducati och Dovi.
Även om jag tror verkligheten blir en annan. :(
Har bara följt cirkusen detta år och Bradl har inte riktigt etsat sig in som favorit.

MC Doktorn

Guest
Vet inte om man kan uttrycka annat uselt om att 3 pallplatser de 2 senaste säsongerna med hans facit 136 pallplatser innan i Mgp/500 under 10 års tid innan Ducati tiden.

Vale är en grym förare och jag hoppas han får till det 2013 annars kan han lika gärna lägga ner och ge platsen till någon annan.

Det är väl frågan alla undrar över, kommer han kunna bli konkurrenskraftig igen?

Det blir också intressant och se hur Spies och Dovi kan få till det med ett team som på förhand är utdömt av majoriteten.

Marques blir förstås en frisk fläkt som kan röra om i grytan rejält tror jag.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...