MotoGP Silly Season 2013.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Nu har jag inte läst de senaste om diksussionen kring regler, men är det inte snarare ett "måste" än en utopi med två olika reglementen för att det ska bli "lika" eller snarlikt mellan gp och crt ?
I min värld behöver CRT ett "handikapp" i reglementet för att kunna närma sig gp cyklarna...:)

Är inte 4 liter mer ett handikapp?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
7_ti8110.jpg

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En artikel förra året handlade om att Ducatis motor är för lång, finns det någon förhandsinfo om ifall detta är den procent det skiljer på medGP13?
Sa inte Dovi att motorbegränsningarna är ett större problem för Ducati än för övriga t.ex?

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
26-93_01_original.jpg

rc93_original.jpg

hondarc213v_slideshow_169.jpg

hondarc213v_pedrosa_slideshow_169.jpg

Last edited:

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Bradley Smith kommer köra nästa veckas race i Qatars Superbike Mästerskap QIRRCH. Det för att få lite mer inkörning på stor hoj på den banan innan dom riktiga försäsongstesterna för MotoGP körs där. Detta racet är avdelning 2 i denna Nationella serien och med Bradley på gridden blir man 13st i SBK.

Lite kul att Ant West spöade honom. :tummenupp

Är dessa hjälmar samma som kan köpas över disk?
Personligen har jag alltid varit skeptisk till de mer prisvärda alternativen men om dessa vurpbenägna gossar och Elena Rosell susar omkring i grejorna så kanske jag resonerar lite fånigt?

Här kan man se Lorenzo "prova ut" en hjälm, tryck next under bilden för att följa förloppet
http://www.motogp.com/en/photos/2013/Jorge+Lorenzo+Yamaha+Factory+Racing+HJC+Helmet+Fitting+1
Inte direkt att man kan göra så över disk. Så har vi dödat den diskutionen.

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Hoj
BNW S1000XR
Är det bara jag som tycker att nya Hondan är skit ful? :arsele
Pissgul och kärringrosa :tuttar

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Är det bara jag som tycker att nya Hondan är skit ful? :arsele
Pissgul och kärringrosa :tuttar

Jag är visserligen sjukt Honda färgad, men det är nog den hårdaste GP hojen någonsin!
Den är nog Mörkgul och röd när den kommer ut i ljuset. Bilderna var ju inga höjdare direkt.

details_slideshow.jpg

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Dom kan få lacka den rosa & neongrön samt hänga dit blått neonljus under båten, jag vill ha den iaf!

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vill nog se den "in action" innan jag beslutar mig fullt ut.
Men en Repsol-hoj är en Repsol-hoj och kräver, oavsett färgsättnig, sin respekt. :)

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Han tvingades också att köra när han var ordentligt sjuk vilket inte heller är normalt.
Gillar Spies som fan, speciellt när han körde WSBK, det visar vilka kvalité han har!

Inte för att vara sån, men du menar att Spies visade vilken kvalitet han har, det året han med nöd och näppe tog SBK titeln före Haga 2009, som i sin tur hade sin peak när han missade titeln 9 år tidigare? Känner mig som Radare när jag skriver det, men jag menar inte att provocera. Men seriöst, du kan inte jämföra konkurrensen i WSBK med MotoGP, det går inte.

För övrigt tycker jag också att det var synd att Spies inte längre kör GP, han var väl den mest sympatiske jänkaren sedan Schwantz i GP.

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Inte för att vara sån, men du menar att Spies visade vilken kvalitet han har, det året han med nöd och näppe tog SBK titeln före Haga 2009, som i sin tur hade sin peak när han missade titeln 9 år tidigare? Känner mig som Radare när jag skriver det, men jag menar inte att provocera. Men seriöst, du kan inte jämföra konkurrensen i WSBK med MotoGP, det går inte.

För övrigt tycker jag också att det var synd att Spies inte längre kör GP, han var väl den mest sympatiske jänkaren sedan Schwantz i GP.

Håller med hyggligt om första stycket även om det knappast är kattskit att vinna hela mästerskapet med nya banor på första försöket!

Men inte kan man väl säga att han inte kör GP längre bara för att han kör ducati?

Så dåliga ar dom väl ändå inte...

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike

Även om jag inte menade att jämföra konkurrensen mellan WSBK och MotoGP så tror jag faktiskt att man snart kan göra det, kolla bara på tiderna i toppen på WSBK dem är bra mycket snabbare än CRT förarna. Hade vissa förare från WSBK kört på samma material som fabrikarna så tror jag inte det hade skilt så mycket...
Vinna 14/28 race 2009 är inte alla som gör på nya banor dessutom. Samt att han fick soppatorsk i klar ledning sista varvet bara några få kurvor innan mål.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC