Jag vet hur Biaggis facit ser ut. Hann vann inte ett enda race sista säsongen i MotoGP (med Repsol Honda). De fem sista racen stod han inte ens på pallen. Han bytte till WSBK och tog två titlar.
• Checa slutade på 14:e och 15:e plats sina två sista säsonger i MotoGP, gick till WSBK och blev tvåfaldig mästare.
• Toseland kom till MotoGP som WSBK-mästare, gjorde två säsonger och slutade på 11:e och 14:e plats.
• WSBK-mästaren Spies har under fem säsonger i MotoGP vunnit 1 (ett!) race.
Vad kan detta säga om svårighetsgraden i dessa två serier och om en titel i WSBK innebär att man platsar i MotoGP?
Gud vad jag inte orkar argumentera med dig, det var min personliga åsikt inget annat..
Du får tycka vad du vill men min åsikt om att Ben Spies pga sin överlägsenhet i WSBK och med den utvecklingskurvan HAN hade då gjorde att han platsade och borde köra MotoGP för att fortfarande utvecklas kvarstår. Jag skiter i alla andra förare som kört WSBK och gått till MotoGP det var inte det som det hela handlade om då har du missuppfattat allt ihop. Bara för att jag tar upp ett exempel behöver inte det betyda att jag tycker det om alla förare..
Hur får du det till att Spies har kört 5 säsonger i MotoGP?
2008 vann han AMA och körde 3 race i MotoGP, 2009 1 race.
Borde vara 3 fulla säsonger.