MotoGP Silly Season 2013.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Håller med hyggligt om första stycket även om det knappast är kattskit att vinna hela mästerskapet med nya banor på första försöket!

Men inte kan man väl säga att han inte kör GP längre bara för att han kör ducati?

Så dåliga ar dom väl ändå inte...

My bad, skäms oändligt, jag var kvar i höstens rykten att han skulle köra BMW i WSBK. Du har helt rätt, och jag är glad att han är kvar (men ledsen att det är på Pramac).

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Även om jag inte menade att jämföra konkurrensen mellan WSBK och MotoGP så tror jag faktiskt att man snart kan göra det, kolla bara på tiderna i toppen på WSBK dem är bra mycket snabbare än CRT förarna. Hade vissa förare från WSBK kört på samma material som fabrikarna så tror jag inte det hade skilt så mycket...
Vinna 14/28 race 2009 är inte alla som gör på nya banor dessutom. Samt att han fick soppatorsk i klar ledning sista varvet bara några få kurvor innan mål.

Hur många motorer använde Biaggi under 2012, 38? Vad ligger begränsningen i GP på, 6?. För mig säger det mer om reglementen som närmar sig än att klassen på förarna i WSBK närmar sig MotoGP. Bayliss på Duccen i Valencia 2006 är inget bevis, se hellre på hur Checa, Haga, Spies, Edwards, m.fl. lyckats i de olika klasserna. Oddsen på att en mästare i 250/Moto2 skulle ta segrar i MotoGP måste väl ändå vara rätt mycket lägre än en mästare från WSBK?

Soppatorsk på sista varvet, förvisso, men i andra racet samma dag krockade Haga med en mås (?) så det jämnar ut sig.

Återigen, heja Spies! Men, man kan inte dra sådana växlar av hans WSBK historia, anser jag.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag anser att den stora skillnaden mellan MotoGP och WSBK är toppförarna. Jag tror att Rossi, Lorenzo och Stoner skulle vinna WSBK på första försöket. Ett bra bevis för min teori om MotoGPs högre förarkvalité är att "avdankade" GP-förare som Biaggi och Checa kan bli världsmästare i WSBK.

Undantaget som bekräftar regeln är förstås Bayliss uppvisning på Valencia 2006 :rock

EDIT: Förtydligande för Cowdriver och Radare.

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Hur många motorer använde Biaggi under 2012, 38? Vad ligger begränsningen i GP på, 6?. För mig säger det mer om reglementen som närmar sig än att klassen på förarna i WSBK närmar sig MotoGP.
6 motorer stämmer. Sen ska man inte glömma att Bridgestone-däcken verkar vara klart sämre än de Pirelli som körs i WSBK när det gäller att sätta snabba tider.

Tror Dorna kommer att styra upp avståndet mellan MotoGP och WSBK de kommande åren.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Största skillnaden mellan WSBK och MotoGP är väl dock att det förstnämnda fortfarande har rätt tät racing?

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Hur många motorer använde Biaggi under 2012, 38? Vad ligger begränsningen i GP på, 6?. För mig säger det mer om reglementen som närmar sig än att klassen på förarna i WSBK närmar sig MotoGP. Bayliss på Duccen i Valencia 2006 är inget bevis, se hellre på hur Checa, Haga, Spies, Edwards, m.fl. lyckats i de olika klasserna. Oddsen på att en mästare i 250/Moto2 skulle ta segrar i MotoGP måste väl ändå vara rätt mycket lägre än en mästare från WSBK?

Soppatorsk på sista varvet, förvisso, men i andra racet samma dag krockade Haga med en mås (?) så det jämnar ut sig.

Återigen, heja Spies! Men, man kan inte dra sådana växlar av hans WSBK historia, anser jag.

Med Ben Spies prestation i WSBK 2009 så tycker jag att han gjorde det klart att det är i MotoGP han hör hemma. Det är min åsikt..

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Är det bara jag som tycker att nya Hondan är skit ful? :arsele
Pissgul och kärringrosa :tuttar
Den är grym och man skall inte lura sig av bilder. Vet du att Ducatis röda hoj inte alls är röd i verkligheten? Den är orange och färgsatt så för att se röd ut i TV sändning. Vi hade rätt kul när vi fick infon på Duccefabriken och sedan kunde se det i verkligheten.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Med Ben Spies prestation i WSBK 2009 så tycker jag att han gjorde det klart att det är i MotoGP han hör hemma. Det är min åsikt..

Jag håller med om att Spies hör hemma i MotoGP och har aldrig sagt annat, men jag håller inte med om att man snart kan "jämföra konkurrensen mellan WSBK och MotoGP". Min poäng är att konkurrensen är MYCKET hårdare i GP och att jämföra tiderna ger inte hela sanningen då reglementena skiljer så mycket. Bäst tror jag att man ser skillnaderna mellan klasserna på de förare som hoppat över åt endera hållet.

I all vänlighet. :krama

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Största skillnaden mellan WSBK och MotoGP är väl dock att det förstnämnda fortfarande har rätt tät racing?
Absolut. Rent sportsligt tycker jag att WSBK är bättre och mer spännande över ett helt race. Men jag ser mycket hellre ett MotoGP-race om jag får välja ett av dem.

(Stryker under lite så att de tydligt framgår att jag inte har något facit i mina inlägg. Det är min åsikt jag förmedlar och om någon tycker att den är felaktig är det bara att svara och ge sin egen syn på saken :) )

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Det var väl 2009 Simonchelli gick in och kom trea i ett litepåkul-inhopp i WSBK? Utan skitmest med erfarenhet från varken Imola eller Superbike?

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det var väl 2009 Simonchelli gick in och kom trea i ett litepåkul-inhopp i WSBK? Utan skitmest med erfarenhet från varken Imola eller Superbike?
Race 2 was a different story. Passing both Ben Spies and Max Biaggi putting the young soon to be MotoGP star on the podium in third place. Not bad for the second race in the World Superbike paddock.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Du kommer inom kort att erhålla spydiga svar av PERRA! Tro mig!

Hans svar var ju trevlig ju! :) Tycker överlag ni ska kramas lite mer i RR-trådarna. Lite mer blommor och gullgull helt enkelt... :rolleyes:

--

Jag tycker också MotoGP har en större pontential att vara bättre räjsing men med handen på hjärtar är det ju på väg helt åt helvete. 3 förare som kan vinna rece, 2 som kan tävla om titeln och i princip varje lopp är avgjort efter 5 varv...
Lägger man till Ducatis kräftgång, Suzuki och Kawasakis ovilja att ens vara med. Sen kan man spinna vidare med knepiga beslut från Dornas sida...

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Med Ben Spies prestation i WSBK 2009 så tycker jag att han gjorde det klart att det är i MotoGP han hör hemma.
Vi har sett att förare som inte kan vinna race i MotoGP (Checa, Biaggi, Toseland och Hodgson) kan vinna hela WSBK-mästerskapet.

Och du menar att den som vinner WSBK hör hemma i MotoGP?

Hur går detta ihop?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Tänk, det var nog bara du i hela Racingforumet som inte förstod vem han menade...
Mår du bättre nu?
Ska känna efter...ja, mår nog lite bättre, men av helt andra skäl. Har köpt en stor bit entrecote som jag ska börja fixa med

Fick du lite ångest när du läste den språkliga rättningen? Såja, ta det inte personligt. Det var varken riktat mot din eller Seges personlighet. Ni är ju fina killar!

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Vi har sett att förare som inte kan vinna race i MotoGP (Checa, Biaggi, Toseland och Hodgson) kan vinna hela WSBK-mästerskapet.

Och du menar att den som vinner WSBK hör hemma i MotoGP?

Hur går detta ihop?

Radare, ta dig en titt på Biaggis resultat så har han hyfsat facit trots att han inte kunnat vinna MotoGP serien för en viss Rossi var alltid i vägen..
http://en.wikipedia.org/wiki/Max_Biaggi
Jag menar inte att alla som vinner WSBK platsar automatiskt i MotoGP, men att jag tycker att Spies gör det och att hans prestation var mycket imponerande i WSBK. Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag skrev "hans" prestation..

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC