007
.
- Gick med
- 23 Jun 2007
- Hoj
- .
Man får väl hoppas att HJC betalat så Lorre är nöjd ändå....
Jag trodde det var Crutchlow som bara brydde sig om pengar.
Man får väl hoppas att HJC betalat så Lorre är nöjd ändå....
Hatten av till Valentino såklart som bemästrar dom svåra, klassiskt brittiska förhållanden som rådde under söndagen, och byggde vidare på sin imponerande svit av pallplatser som nu är uppe i SEXTON raka pallplatser i MotoGP. Helt sjukt...
Man får väl hoppas att HJC betalat så Lorre är nöjd ändå....
Jag anser inte att marq är det underbarnet som folk gärna målar upp honom som. Han är en produkt framtagen av en sjuk summa pengar och vann stort p.g.a. det materialet han sätt på förra och förrförra året. Nu är läget annorlunda och då vinner han inte längre.
7 till och han matchar sitt rekord på 23. Ett rekord som kunde varit på ytterligare 14 pallplatser om det inte varit för att hans bakdäck föll isär efter 15 varv (som han ledde alla av). Från lopp 13 (av 16) 2001 till och med första loppet 2004 så var han av pallen en gång, och det var som sagt DNF pga däckshaveri (lopp 10 2002 - Brno).
Njaah.. Alltså... Jag vet inte om Hondan var så fantastiskt överlägsen 2013 och 2014 som många vill tro. Och under 2015 har den verkligen inte visat sig vara så fantastiskt bra heller. Om det var så att Hondan var så överlägset mycket bättre än t.ex Yamahan, så hade det mycket oftare varit Honda 1:a och 2:a i racen. För Pedrosa är en grym förare, inget snack om saken, och om Hondan hade varit så himla överlägsen så hade han garanterat varit där i varje race. Tittar man sedan på satelit-Hondorna, som i princip är fabrikare dom också (frånsett Bautistas lilla äventyr med bromsar och fjädring). Men satelit-Hondorna har konsekvent haft svårt mot t.ex Tech3 Yamaha. Rent förarmässigt så tycker jag att förarna som suttit på dom hojarna varit ganska jämförbara med Texh3 förarna, men har konsekvent haft svårt att hävda sig.
Jag tror nästan lite tvärt om. Hondan har fått ett jäkla bra rykte, just bara för att dom har lyckats sätta några av världens bästa förare på hojarna (Stoner, Marquez, och i viss mån Pedrosa), tillsammans med några sjukt bra crew chiefs och team runt omkring som lyckats plocka ut det allra bästa ur hojen. Och därför tycker många att Hondorna är överlägsna...
Kolla Crutchlows resultat på Tech3 Yamaha. Han var grym på den tycker jag... Sedan hade han en mindre lyckad period på Duccen (som många andra), för att sedan ÄNTLIGEN få sätta sig på en fabriks Honda... Och vad var hans första kommentar? Han kunde inte fatta hur Stoner och Marquez kunnat köra så in i helvete fort på den hojen.... Och det har vi ju även sett på hans resultat...
Scott Redding... Kanske inte världsmästarmaterial, men ändå en förare som i Moto2 visat att han är sjukt duktig. Han sitter på en satelit Honda, som i princip är samma hoj som fabriksteamet. Han har ju också stora problem med Hondan, och hamnar konstant efter Tech3 Yammorna...
Jag rankar Marquez som en av dom bästa.. Helt klart... Och faktiskt ett underbarn... För att komma direkt från Moto2, och göra vad han gjorde... Även om Hondan skulle varit en mycket bättre hoj, så är det ändå en SJUK bedrift.
Ett helt jävla sjukt facit egentligen....
Men frågan är... Räcker det att "bara" komma på pallen säsongen ut för att bli världsmästare? Jag tror inte det. Lorenzo behöver bara vinna 3 race, om Rossi kommer tvåa i dom tre, för att vara om i tabellen igen. 3 segrar på 6 race är ingen omöjlighet direkt när man kollar på Lorenzos form.
Möjligt att det kan räcka... Att vara konsekvent på pallen, och sedan hoppas på att Lorenzo gör någon miss under dom sista tre racen. Lorenzo kanske vinner tre race, men "nollar" ett. Och då räcker det faktiskt att hålla sig på pallen säsongen ut för Rossi...
Sjukt spännande...
Tyckte Lin Jarvis uttryckte det riktigt bra hur yamaha utvecklar sin M1 genom att göra en hoj som funkar ihop med sina förare istället för att göra den med mest prestanda. Känns som honda i högre utsträckning "förbättrar" sin rcv prestandamässigt och sen lämnar det upp till förarna att anpassa sig. Sen har dom haft tur att ha Stoner som verkar just kunna anpassa sig till det mesta och nu MM som har gjort allt han kan men fortfarande inte helt kan tygla besten.
*Snip*
Nån som hittat post-race intervjuer?
Försökte länka till dom några inlägg högre upp. Det funkade ett tag, sen funkade inte länkarna längre...
Passade på att kika lite på förra årets race på Misano, och där blev man bjuden på att Rossi låg etta, Marquez tvåa och Marquez ramlade av banan mitt i en kurva. Ska bli spännande att se årets race där minsann.
Hmm vill minnas att det hänt vid nåt annat tillfälle också....hmm
Ja, har för mig att det hände på nån spansk bana med. Intressant att det började hända redan förra året, då ringer genast ursäkten att årets Honda är problemet lite falskt. Det verkar ju snarare vara någon som överkör när motståndarna kan hålla högre kurvhastighet.
1) Det är väl inte så att Bridgestone ändrat däcken? Mer spetsiga så de gynnar högre kurvhastighet?
Mer runda 2014 så de gynnade bromsa in, sväng snabbt, gasa ut med upprätad hoj?
2) Eller är problemet inte Hondas?
Utan Hondas problem är Yamaha MotoGP 2015, den första MotoGP Yamahan med "steglös" växellåda?
Är Hondas problem 1) ja då bör det inte sättas nya banrekord i år. Bättre kurvhastighet, sämre ax ur kurvan.
Är Hondas problem 2) ja då bör det sättas nya banrekord i år.
Eller är det 3) Nya Hondan drar mer bensin så MM har inte samma motoreffekt som 2014?
Man måste ECU begränsa hans gashand så soppan räcker fram till mål ?
Helt klart är att MM kör mer på (över?) gränsen än Peddo.
Bara att kolla antal vinster/rekord förra säsongerna.
Att sedan nya hojen straffar en hårdare om man är på/över gränsen kan ju också stämma.
Därav kör(de?) MM av och Peddo som ligger under gränsen lite stannar på hjulen.
Sedan MM bytte till gamla hojen har han ju iaf genomfört racen i stort som förra året.
Sedan har Yamman tagit ett kliv till vilket gjort att det inte är en vinst bara för att han stannar på banan.
Att MM kör av denna gång (tror jag) har mer med blöt bana än annat (Rossi, spöken, hojar) att göra.
Att MM inte är en exceptionell förare tycker iaf inte jag stämmer.
Se bara alla rekord han satt.
Hade han satt dem på en icke-fabrikare? Knappast.
Hade alla andra förare satt dem om de suttit på Hondan? Knappast.
Hade några? Kanske.
Bara mina två.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |