Tider från sista dagen på Jerez.
2007-01-24
Vad har jag missat om Mika Kallio i år? Ser inte hans tider i varken 250 eller 125.
Tider från sista dagen på Jerez.
2007-01-24
Såg det, tänkte med arslet med tanke på tiderna, ungefär som Kawasaki när de signade Jacque. Edwards körde inte med kvaldäck men alla i toppen tydligen.
Ja, det är sorgligt vad kawasaki har gjort med förarna. Dom har ju uppenbarligen en riktigt bra hoj redan från start om de Puniet kan vara med o lägga samma tider som toppförarna.
Vad har jag missat om Mika Kallio i år? Ser inte hans tider i varken 250 eller 125.
Med Michelin och inte Dunlop däck samt en hel del mer mil i kroppen skulle man kunna anta. tror Guintoli kommer kunna matcha Tamada under året.Tiderna på Yamaha's testförare från Sepang sista dagen:
#S. Waturu Yoshikawa - Yamaha M1 800 - 2.04,782
#F. Norohiko Fujiwara - Yamaha M1 800 - 2.05,734
Yoshikawa körde alltså 1/10sek snabbare än Yamaha's ordinarie förare Sylvain Guintoli.
Med Michelin och inte Dunlop däck samt en hel del mer mil i kroppen skulle man kunna anta. tror Guintoli kommer kunna matcha Tamada under året.
Hector Faubel med den nya aprilia RSA 125.
Spännande gaffel med trycktankarna framför för att få plats med de små skivorna och de minimala oken.
Öhlins gjorde tydligen 35st set av den gaffelmodellen till 125cc. Hur många av dom som var för dubbelskivor vet jag inte. Alla tog slut direkt trots ett pris på 70.000:-...
Bild på Checa på KR-hojen.
Äh vadå en toksne cykel är ju ett bra sätt att tvinga KR att utveckla snabbare, se det som en ren tjänst till KRjnr.....Han ser ju ut att ta det lugnt med lånehojen...
Äh vadå en toksne cykel är ju ett bra sätt att tvinga KR att utveckla snabbare, se det som en ren tjänst till KRjnr.....
Numera är det ju rätt säkert att låna ut till Checa men Stoner eller RdP skulle jag inte låna ut något till.
Dom är lite lurigare i dom här klasserna. Tror inte KTM och fabriks-Hondorna i 250cc har mött någon fabriks-aprilia eller Gilera på testerna hittils. Dom brukar undvika det så länge dom kan. Så man får nog vänta till dom officiella IRTA-testerna innan man får se alla nya hojarna/förarna mot varandra i dom här klasserna.
Mika var med på KTM's tester innan testförbudet. Körde på tider som var lika med banrekordet på den banan och hans teampolare körde 1,6 sek snabbare än banrekordet där. Mika var väll 4:de snabbast tror jag.
Men det var inte alla på plats på Jerez nu iaf. Bl.a inte KTM.
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2732180&postcount=628Här är en till film med tester fran Jerez, http://www.youtube.com/watch?v=ej0xPNGGxJE&NR
Kanske postad tidigare.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari