Palmas
Ny medlem
Brydde mig inte om att titta på den eftersom den var från förra året = nåt gammalt med 990 maskinerna trodde jag.
Jag rättar mig...
Last edited:
Suzukin är fortsatt minst snygg, alla racehojar är per definition snygga.
Suzukin är fortsatt minst snygg, alla racehojar är per definition snygga.
Hondan ser ut som ett litet Frankensteins monster,
Vilka hål tänker du på?2733124Gustav dom e fina alla cyklar! Men hålen, hålen Gustav !! Varför burras det i Edwards ram ? Förväntar mig att du vet detta
Fast KR:en har en hembyggd råhet som Suzukin saknar. Den ser mest rörig och hopplockad ut medan KR:en är rakare och cleanare i linjerna även om de är kantiga och old school.Hmmm.. Tycker KR'en ligger illa till också... Ser väldigt kantig och konstig ut... Men som sagt, alla racehojar är porriga...
Vilka hål tänker du på?
Vad gör dessa hål i Edwards ram ?
Det är väl "lättnings" hål.
Antar att du menar det hål som sitter strax bakom handtaget och över Yamaha-loggan på kåpan?2733152Upptill/ramen två halv stora runda hål!!
Om man ser på hur M1:ans ram utvecklades mellan 04 och 05 så kom "hålet" till 05:an iom att man tog bort en tvägående balk nere vid dämparinförstningen. Antagligen har man det röret som sitter uppe på ramen för att få den styvhet man vill ha.
Se bilderna på 03, 04 och 05 ramarna.
Antar att du menar det hål som sitter strax bakom handtaget och över Yamaha-loggan på kåpan?
Om man ser på hur M1:ans ram utvecklades mellan 04 och 05 så kom "hålet" till 05:an iom att man tog bort en tvägående balk nere vid dämparinförstningen. Antagligen har man det röret som sitter uppe på ramen för att få den styvhet man vill ha.
Se bilderna på 03, 04 och 05 ramarna.
Kan iofs vara som på min TZ:a för Yamahas "through the frame stand".2733194Japp Ok! Blev förvånad o tror inte jag sett det innan den där bilden..
Kan bara hålla med. Suzukin är verkligen inte vacker och påminner om spionbilderna man brukar se i Teknikens Värld där biltillverkarna försökt maskera sina nya modeller till oigenkännlighet.Fast KR:en har en hembyggd råhet som Suzukin saknar. Den ser mest rörig och hopplockad ut...
Suzuki, självklart nöjda med testen.
Både Hopper och CV testade kvaldäck för första gången på GSV-R800:
http://www.suzuki-motogp.com/pages/news/latest_news_detail.aspx?nid=592
Nakano är långt ifrån nöjd med sina Michelin:Hopper:
The stopwatch does not lie. "The Honda and the Ducati were really struggling as they ran into the corner," Hopkins said. "They were experiencing chatter, some of it really severe. We had none of that."
Samtidigt var Edwards och Rossi mycket nöjda med sina. Sedan var väl målet med 16" däcken att få bättre stabilitet i kurvorna och inte just mer grepp, om jag fattat rätt av det jag läst.2733889Nakano är långt ifrån nöjd med sina Michelin:
http://www.eurosport.com/motorcycling/testing/2007/sport_sto1065073.shtml
Kanske inte så konstigt att Michelin laborerar med 16 tum fram för att hitta bättre grepp.
Ja, det kan inte vara helt lätt för Michelin att få alla teamen nöjda.Det går ju lite i vågor det där med vilka däck som passar vilka hojar.
Ja, det kan inte vara helt lätt för Michelin att få alla teamen nöjda.
Så länge Yamaha och HRC är nöjda så är nog Michelin nöjda. Om sen Nakano "gnäller" är det en smäll de får ta.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |