Barros snabbast på PI första dagen.
Barros kommer säkert ta "obehagliga poäng av mer givna förare" under -07..Pramac d'Antin kan få ett rejält lyft på Ducatin/Bridgestone med Barros i sadeln
Barros snabbast på PI första dagen.
"Banrekord" kan som sagt bara sättas under race och ska inte jämföras med testresultat med kvaldäck etc.
Bilden på Hopper är läckerNågra bilder därifrån:
Schysst film från Sepang -07 tror att d e första dagen...
http://www.youtube.com/watch?v=UKqplIbjRfo
Men borde inte big-bang ge mer effekt eftersom man "skjuter" två kolvar samtidigt?
Eller är det så att man räknar hela varvet och att det då blir samma sak att skjuta 2-2 som att skjuta 1-1-1-1?
(Hoppas någon förstår vad jag menar )
Alla 800cc har kört med screamer.
Men det ryktas att det kan vara en anledning att Yamaha avstod testerna nu på PI för att istället kunna köra ett helt privat test på Sepang med bara Yamaha för att kunna testa nån sorts big bang utan att dom andra märkena är närvarande. Är svårt att testa sånt i hemlighet då det hörs rätt tydligt...
Bilden på Hopper är läcker
Vet inte om det är något speciellt med ljuset på PI men jag tycker bilderna därifrån ofta håller väldigt hög klass.
BTW: Någon som läst/hört vilken effekt (bakhjulspållar) de plockar ur 800-orna?
Är det mycket mindre än 990-ornas ca 260 Hk på hjulet?
Säkert?
På filmerna låter det ganska mycket "rorr", vid sextontusen borde det låtit mer "iiiieummmm" eller?
Kanske är mikrofonerna som luras?
Annars har väl Valentino uttalat sig om att big bangmotorn är mer "sweet" vill jag minnas. Fast det kanske man inte uppskattar förrän man passerar 220 häst och 55 grader...
Samtidigt alltså.
Ja, det finns några klassiska ställen där de tar grymma bilder!Många fotografer håller PI som den bästa banan att fotografera på. Brukar bli mycket bra bilder där. Ljuset och dom vinklar man kan fotografera från säkert somgör det.
Snacka om misslyckande för Suzuki efter vinterns övriga testerTider från Onsdagen.
9. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 31.18 secs
13. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 31.63 secs
Snacka om misslyckande för Suzuki efter vinterns övriga tester
De får väl slänga på kvalsulor direkt i morgon (även om CV sänkt sig nästan en sekund från igår).
Ja, Bridgestone verkar det ju inte vara något fel på eftersom Ducatisarna ockuperar pallen men det kanske är just kombinationen Ducati/Bridgestone som passar utmärkt på PI.Sepang är väl en erkänd bana som passar bra för Bridgestone. Tamada vann väl ett av sina race på den banan för längesen när Bridgestone var nya i MotoGP och Hopper var snabbast på försäsongsträningarna 2005 där. Hopper vann inte VM för det då. Suzuki kan nog vara starka på Sepang och kanske någon bana till som passar deras kombination av däck + hoj. Risken är dock lite att deras självförtoende som dom fick upp nu på Sepang gjorde ett litet magplask nu när dom kom till en annan bana. Fast så jättelångt efter är dom inte ändå nu. Är rätt tätt mellan förarnas bästa tider.
Jag vet att det är OT och kanske inte i linje med en tänkt skärpning på SH men Haydens nya smeknamn är tydligen "Trick Daddy".
Det vore för bra för att vara sant.Jag vet att det är OT och kanske inte i linje med en tänkt skärpning på SH men Haydens nya smeknamn är tydligen "Trick Daddy".
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari