MotoGP - Tester inför 2007.

sandstream

Guest
Chris Vermeulen:
“We made a lot of progress over the three day test in the engine, chassis and tyre areas. I did a race distance run of 22 laps today and although we are still looking for a little bit more speed we are certainly in a much stronger position now than we were 12 months ago. The track temperatures dropped this afternoon so I didn’t get the chance to test some qualifying tyres, but we have got John’s information on them so that’s good. I would like to pass on my best wishes to John, obviously he had a big crash today and I hope he’s alright and will be back riding at Jerez. He did a lot of good work here and we hope he is fully fit soon.”

Så, nu känns det lite bättre.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

- Lider Hayden av kraschen häromdagen?

Han kraschade väl en gg på förmidagen och en på eftermidagen dag 2? Tycker han sa nått sånt på den intervjuen jag länkade till. Förutom att han sköt en motor också den dagen..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hopkins måste ändå vara den sämsta försteförare Suzuki haft? Trots 78 körda GP har han aldrig varit på pallen ens. Att därifrån kunna vinna VM är ett liitet steg!
Självklart är han den sämste i modern tid. Å andra sidan finns bara Sheene, Schwantz och Roberts Jr att jämföra med. Men likväl den sämste. 78 starter utan att lyckas ta sig till pallen kräver riktigt bra ursäkter.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Självklart är han den sämste i modern tid. Å andra sidan finns bara Sheene, Schwantz och Roberts Jr att jämföra med. Men likväl den sämste. 78 starter utan att lyckas ta sig till pallen kräver riktigt bra ursäkter.

Det finns inga hemligheter kring att Suzuki haft d svårast med omställningen 2 takt/4takt o att ge Hopper som enskild förare ett rättvist "betyg" under de förutsättningarna känns inte helt korrekt...Sen att Suzuki aldrig kom ikapp under 990cc e ju en helt annan historia! Bara o hoppas att de är med o konkurerar på allvar med 800cc under 2007..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x

Du glömmer att Daryl Beattie sparkade stjärt 1995.

sandstream

Guest
Han kraschade väl en gg på förmidagen och en på eftermidagen dag 2? Tycker han sa nått sånt på den intervjuen jag länkade till. Förutom att han sköt en motor också den dagen..
Okej :tummenupp
Upp till bevis nästa helg då för Hayden.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Javisst ja. Men vilka år var han försteförare? Och vem var då andreförare? Barros...?

Daryl Beattie var försteförare 1995-97 om jag inte missminner mig, andreförare var då Anthony Gobert och Scott Russell, och nån till som jag har glömt.

Nobuatsu Aoki var försteförare 1998 med Katsuaki Fujiwara som andraförare.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Javisst ja. Men vilka år var han försteförare? Och vem var då andreförare? Barros...?

1995 slutade ju Kevin mitt under säsongen så han får väl räknas som försteförare även om Beattie hade en kanonsäsong och slutade två efter Doohan. 1996 och -97 var han väl försteförare men ofta skadad innan han lade av. Scott Russel körde -96 och Anthony Gobert -97.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag måste säga att med de tester som nu genomförs o tillförlitligheten hos de flesta nya 800cc är jag inte beredd att rata många från att kunna få ett genombrott i år o däribland finns Hopper som en realistisk utmanare. Sen får hans tidigare resultat o "ikke resultat" lämnas därhän för att d e så speciellt under 2007 :tummenupp
Vad är så oerhört speciellt med 2007 att Hopkins kommer gå från also ran till utmanare? Visst är Suzukin bättre än tidigare år men att han skulle utmana om titeln pga det känns väl optimistiskt. Det är ju inte enbart pga maskimmaterial som Rossi, Pedrosa etc vinner regelbundet.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2770577 Under 990cc undrar jag om d inte till stor del e just så att jämföra med Suzukis hopplösa jakt på just HRC, Yamaha o Ducati.
Men har de förutsättningarna ändrats så radikalt att en kille som aldrig varit på pallen på 78 starter helt plötsligt börjar utmana om titeln.
Missförstå mig rätt, det är kul att det går bättre för Suzuki och att det är fler som kan vara med och slåss om pinnarna. Jag tror dock inte att skillnaderna blir så radikalt stora iom att hojarna har 800 cc sitället för 990cc.
I senaste Motorcycle Racer tror Hopkins att han kan vinna men det måste han ju tror annars kan han ju lägga ner. Han kommer hamna mellan plats fem och tio i mästerksapet tror jag.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Visst är Suzukin bättre än tidigare år men att han skulle utmana om titeln pga det känns väl optimistiskt.

Det är ju det som är härligt med just 2007 att det är få att rata i spekulationerna. Hopper är absolut med o utmanar på allvar om Suzuki,s 800cc är mer tillförlitlig än 990cc var..

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några bilder från senaste testet.

Bifogat

• 5+6.jpg
    5+6.jpg
    111 KB · Visningar: 130
  • 27.jpg
    27.jpg
    120.5 KB · Visningar: 82
  • 27-1.jpg
    27-1.jpg
    113.4 KB · Visningar: 133
  • 10.jpg
    10.jpg
    123.5 KB · Visningar: 67
  • 99-1.jpg
    99-1.jpg
    120.4 KB · Visningar: 88
  • 99.jpg
    99.jpg
    136.5 KB · Visningar: 55

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept