MotoGP - Tester inför 2007.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2778226 Aha okej, men går inte racet nu på söndag 25/2?
Nej. Det är WSBK nu i helgen, men det är på lördag den 24/2.
25/2 är det det sista och officiella IRTA testet i MotoGP, de kör iofs redan med 250 och 125 nu under veckan och MotoGP från fredag.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Thomas Luthi hade 2st hojar med sig. Den ena hade den modell av nya typen av ram som kom 2006 och den andre hade en nyare version för i år som man ska testa ut. Man kallar den ramen för "Madonna" då den har lite mera kurvig form på mitten av ramen. Förhoppningarna med den ramen är att den ska flexa lite mer så att föraren ska få mera känsla för vad hojen gör. Luthi testade även på olika storlekar på fälgarna både i kolfiber och magnesium. Även ett gäng olika däck i olika kombinationer med dom olika fälgarna och några olika tändkurvor hann testas.

KTM har också nya ramar som dom testar ut nu. Även Honda kom också med ny ram för denna säsongen. Där var det också för att få till bättre känsla i svängarna men man har gjort den ramen så att man även skulle kunna få dit en större kylare. En svag punkt på Hondan har varit att få den att gå tillräkligt kall. Både KTM och Honda har nya motordelar. Iaf Honda hade lite av ett mellanår förra säsongen. Men nu verkar det sattsas för fullt igen! :yoparty
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Några bilder på 250 hojarna.

På dessa bilder ser Locatellis hoj ut att ha den nya 2007 "Madonna" ramen. Lorenzo 2006 ramen och Blusens aprilian (nya teamnamnet för BQR) ser ut att ha den ramen som kom 2005. Ratthaparks är ingen fabrikare men i brist på att jag inte hittar nån på varken Repsol eller Humangest hondorna som är fabrikare så fick denna duga! :) Ser ut som dom har ett chassie från Burning Blood på den Hondan. På KTM:en är väl mest den nya bakdelen som syns direkt mot innan.
 

Bifogat

  • Metis Gilera.JPG
    Metis Gilera.JPG
    137.4 KB · Visningar: 86
  • Fortuna aprilia.JPG
    Fortuna aprilia.JPG
    122.6 KB · Visningar: 89
  • Blusens aprilia.JPG
    Blusens aprilia.JPG
    116 KB · Visningar: 93
  • KTM.JPG
    KTM.JPG
    131.6 KB · Visningar: 112
  • Tah Honda PTT-SAG.JPG
    Tah Honda PTT-SAG.JPG
    128 KB · Visningar: 107
Last edited:

sandstream

Guest
Varför ser inte min Honda ut så där? :gråta
KTM:en är ju så underbart läcker, hoppas de börjar sälja produktionsracers så man får se fler. :)
För en gångs skull tycker vi likadant :D
KTM:n är jäkligt snygg med den cutsen och Hondan nästan lika snygg.
De övriga ser bara bulliga ut...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2778653 Några bilder på 250 hojarna.

På dessa bilder ser Locatellis hoj ut att ha den nya 2007 "Madonna" ramen. Lorenzo 2006 ramen och Blusens aprilian (nya teamnamnet för BQR) ser ut att ha den ramen som kom 2005. Ratthaparks är ingen fabrikare men i brist på att jag inte hittar nån på varken Repsol eller Humangest hondorna som är fabrikare så fick denna duga! :) Ser ut som dom har ett chassie från Burning Blood på den Hondan. På KTM:en är väl mest den nya bakdelen som syns direkt mot innan.
Shit vilka vackra hojar. KTM.en utan kåpor är vad jag vill se. Riktiga close ups på det gottaste. :tuttar
Kan du fixa det?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tiderna från 125:eek:rnas första dag på IRTA-testet.
Var något lite bättre väder nu. Inget regn iaf.

01. Mattia Pasini - Polaris World aprilia - 1'47.727
02. Gabor Talmacsi - Bancaja Aspar aprilia - 1'47.803
03. Lukas Pesek - Valsir Seedorf Derbi - 1'47.948
04. Simone Corsi - Skilled Racing Team aprilia- 1'47.999
05. Tomoyoshi Koyama - Red Bull KTM - 1'48.175
06. Joan Olive - Polaris World aprilia - 1'48.227
07. Hector Faubel - Bancaja Aspar aprilia - 1'48.242
08. Bradley Smith - Repsol Honda - 1'48.298
09. Pol Espargaro - Belson Campetella Aprilia - 1'48.351
10. Michael Ranseder - Ajo Motorsport Derbi- 1'48.532
11. Esteve Rabat - Repsol Honda - 1'48.551
12. Sergio Gadea - Bancaja Aspar aprilia - 1'48.661
13. Alexis Masbou - FFM Honda GP - 1'48.854
14. Raffaele De Rosa - Multimedia Racing aprilia - 1'48.855
15. Federico Sandi - Skilled Racing Team aprilia - 1'49.141
16. Mike Di Meglio - Humangest Racing Team Honda - 1'49.157
17. Nicolas Terol - Valsir Seedorf Derbi - 1'49.201
18. Simone Grotzkyj - Multimedia Racing aprilia - 1'49.327
19. Lorenzo Zanetti - Team Sicilia aprilia - 1'49.485
20. Pablo Nieto - Blusens Aprilia - 1'49.532
21. Hugo Van Den Berg - Blusens Aprilia - 1'49.680
22. Daniel Webb - Arie Molenaar Racing Honda - 1'49.704
23. Robert Muresan - Ajo Motorsport Derbi - 1'49.731
24. Stefano Bianco - WTR Team aprilia - 1'49.739
25. Randy Krummenacher - Red Bull KTM - 1'49.854
26. Andrea Iannone - WTR Team aprilia - 1'50.070
27. Sandro Cortese - Emmi Caffe Latte aprilia - 1'50.490
28. Dominique Aegerter - Multimedia Racing aprilia - 1'50.988
29. Steve Bonsey - Red Bull KTM - 1'51.897
30. Joey Litjens - Arie Molenaar Racing Honda - 1'52.203
31. Roberto Tamburini - Team Sicilia aprilia - 1'52.682

Temp: 14 grader
Temp asfalt:12 grader
Luftfuktighet: 23%
 

Bifogat

  • irta_125_1.jpg
    irta_125_1.jpg
    46.1 KB · Visningar: 32
  • irta_125_3.jpg
    irta_125_3.jpg
    42.8 KB · Visningar: 33
  • irta_125_4.jpg
    irta_125_4.jpg
    40.5 KB · Visningar: 48
  • irta_125_7.jpg
    irta_125_7.jpg
    41.8 KB · Visningar: 40
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Varför ser inte min Honda ut så där? :gråta

KTM:en är ju så underbart läcker, hoppas de börjar sälja produktionsracers så man får se fler. :)

Skicka ner kåporna till mig på lack så ska vi nog komma i närheten :)
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
För en gångs skull tycker vi likadant :D
KTM:n är jäkligt snygg med den cutsen och Hondan nästan lika snygg.
De övriga ser bara bulliga ut...
Usch, KTM'en har ju en benig tyskröv med utstickande kotor. Hondan får godkännt, det är ju en Honda trots allt, även om den designmässigt känns som en gat-racing hybrid. Aprilia/Gilera är däremot en designmässig fullträff. Se hur tjurskallig den ser ut med det höga, böjda och väl markerade näsbenet. Följ linjen från toppkåpa, via hjälm,och ryggpuckel till säte, man kan nästan känna hur vinden smeker ekipaget som en droppe på väg ner mot marken. Ahhh...prilia.

En sak jag däremot gillar med KTM är dragningen av avgassytemet. En pipa på varje sida, symetriskt placerade, det känns liksom lite 70-tals GT-bil.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r

En sak jag däremot gillar med KTM är dragningen av avgassytemet. En pipa på varje sida, symetriskt placerade, det känns liksom lite 70-tals GT-bil.

Blir ju så med parallell-twin :)
Kan tänka mig en-två av varje i mitt garage, oavsett utseende. Men tycker de alla är satan så snygga.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Usch, KTM'en har ju en benig tyskröv med utstickande kotor. Hondan får godkännt, det är ju en Honda trots allt, även om den designmässigt känns som en gat-racing hybrid. Aprilia/Gilera är däremot en designmässig fullträff. Se hur tjurskallig den ser ut med det höga, böjda och väl markerade näsbenet. Följ linjen från toppkåpa, via hjälm,och ryggpuckel till säte, man kan nästan känna hur vinden smeker ekipaget som en droppe på väg ner mot marken. Ahhh...prilia.

En sak jag däremot gillar med KTM är dragningen av avgassytemet. En pipa på varje sida, symetriskt placerade, det känns liksom lite 70-tals GT-bil.

Även om Apriliorna har sett likadana ut eller åtminstone snarlika de senaste 10 åren så blir de aldrig tråkiga, form by function blir aldrig bättre än när den dessutom talar till en på italienska.

Visst är de andra också jäkligt läckra racers, men Aprilian är mer som ett monument, de andra kommer snart falla i glömska.
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top