MotoGP - Tester inför 2007.

sandstream

Guest
Men se på en större skala än att han kliver på bilen. Han hånar arrangemanget genom att inte respektera eller bry sig om värdet av vad han får.
Precis vad jag tänkte när jag såg det på Eurosport. Lite mer respekt från Rossi hade varit på sin plats men det är väl jag som är för väluppfostrad eller nåt sånt.

Lite intressant att bästa Bridgestone var ca 1.5 sekunder efter.
CV provade kvaldäck för första gången på 800:an.

Grymt kört av både Rossi och Butter.
 

sandstream

Guest
Kousuke Akiyoshi:
“I am very disappointed to crash. I was getting quicker all the time and I am sure I would have done better. I had a high-side on the second corner and wasn’t able to get back out again in the timed session. I have done lots of testing and learnt the track and I am looking forward to coming back here for the race.

Ska han köra racet eller bara hjälpa till med att prova inställningar första dagarna?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Hursomhelst angående testet i sig! Det SÅG verkligen ut som att det gick fort! Satt nästan med hakan i golvet när Rossi smacka på sin kvaltid. Och det syntes även att Pedrosa verkligen platsade på hondan. Striderna i kurvorna som kan bli nu... ser ut att bli riktigt roligt!

Tyvärr är jag i bil på väg till Spanien den 10e när rejset går av. Ska dock försöka stanna någonstans på vägen och titta på rejset. Det bara måste gå juh!?
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Men se på en större skala än att han kliver på bilen. Han hånar arrangemanget genom att inte respektera eller bry sig om värdet av vad han får.
Det hade ju varit kul att se reaktionerna om någon förare slängt sitt pris(typ pokal,glasskål eller något)i golvet vid prisceremonin på podiet.
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
Hursomhelst angående testet i sig! Det SÅG verkligen ut som att det gick fort! Satt nästan med hakan i golvet när Rossi smacka på sin kvaltid. Och det syntes även att Pedrosa verkligen platsade på hondan. Striderna i kurvorna som kan bli nu... ser ut att bli riktigt roligt!

Tyvärr är jag i bil på väg till Spanien den 10e när rejset går av. Ska dock försöka stanna någonstans på vägen och titta på rejset. Det bara måste gå juh!?

Apapapap! det är väl träningen/kval som går den 10:e? racet är väl på söndagen den 11:e? eller är jag fel ute????

för övrigt håller jag med! helvete vad dom satsade in i kurvorna, betydligt värre än förut :yoparty
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Mja, det satte ju WSB-rejset i ett annat perspektiv. MotoGP är SKITEN!
De laddar så man blir alldeles gåshudig hemma vid TV-n. HELVET, vad dom brassar!!! :rock :yoparty
 

sandstream

Guest
Mja, det satte ju WSB-rejset i ett annat perspektiv. MotoGP är SKITEN!
De laddar så man blir alldeles gåshudig hemma vid TV-n. HELVET, vad dom brassar!!! :rock :yoparty
Ja, det känns som att attacken är på en annan nivå. Både Butter och Rossi såg i att ta i för kung och fosterland.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det hade ju varit kul att se reaktionerna om någon förare slängt sitt pris(typ pokal,glasskål eller något)i golvet vid prisceremonin på podiet.

I vilken rallytävling som helst brukar förare/karläsare ställa sig på bilen efter en vinst. Bara som en reflektion över "hemskheten" rossi verkar ha ställt till med...
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Det hade ju varit kul att se reaktionerna om någon förare slängt sitt pris(typ pokal,glasskål eller något)i golvet vid prisceremonin på podiet.

Precis som när de skickar bubblet rakt ut i luften. Vilket jävla ohyfs. Jag längtar till den dagen en vinnare visar lite klass och tar med sig tre glas upp på pallen och delar med sig av innehållet i segerflaskan och skålar med de medtävlande istället för som idag då de bara häller ut det på marken. Det är inget annat än en ren uppvisning i smaklöshet, värdig nyrika ryssar och hiphopare som ska leka rika för en dag och tror att man gör det genom att bete sig som en elefant i en porslinsbutik. Offergåvor har jag svårt för, ett privilegium som tilldelas vinnaren, att förstöra något. Jag har varit i champange och sett hantverket, arbetet som man lägger ner på denna ädla dryck, bara för att vinnaren ska kunna ploppa korken och pissa ut champangen på marken. Vilket slöseri. Till vilken nytta? Man kan inte annat än skaka på huvudet år det. Jag tycker att man ska modernisera offergåvorna. Tänk om Rossi istället fick stå och kasta ut ett par kilo oxfilé? Eller slakta en get?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kousuke Akiyoshi:
“I am very disappointed to crash. I was getting quicker all the time and I am sure I would have done better. I had a high-side on the second corner and wasn’t able to get back out again in the timed session. I have done lots of testing and learnt the track and I am looking forward to coming back here for the race.

Ska han köra racet eller bara hjälpa till med att prova inställningar första dagarna?

Han ska rejsa där! Har fått wildcard till Jerez. :)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2778367&postcount=903
 

sandstream

Guest
I vilken rallytävling som helst brukar förare/karläsare ställa sig på bilen efter en vinst. Bara som en reflektion över "hemskheten" rossi verkar ha ställt till med...
Men det är väl lite skillnad på en ny BMW som är ett pris och en Ford WRC-bil som misshandlats under 3 dagar i de värmländska skogarna?
Om Rossi ställt sig på sin egen hoj hade nog ingen sagt något.
Tackar :tummenupp

Eller slakta en get?
I Spanien ser de ju djurplågeri som en sport så det vore nog inte helt omöjligt.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Men det är väl lite skillnad på en ny BMW som är ett pris och en Ford WRC-bil som misshandlats under 3 dagar i de värmländska skogarna?
Om Rossi ställt sig på sin egen hoj hade nog ingen sagt något.

Men det var väl Rossis egen bil ändå? ;)
Killen har råd med en ny lack om det nu råkade bli några repor..
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
Akiyoshi_07ITJ_2314_AN.jpg


:va
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Jag tyckte det var jättehemskt av Rossi att ställa sig på sin egen bil, Imorron ska jag skriva en insändare om det i lokalpressen och underteckna med "arg skattebetalande svensk".
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag tyckte det var jättehemskt av Rossi att ställa sig på sin egen bil, Imorron ska jag skriva en insändare om det i lokalpressen och underteckna med "arg skattebetalande svensk".
Absolut! Ta inte skit från någon, säg ifrån och låt alla veta vad du tycker. Du ska höra diskussionerna runt matbordet i lunchmatsalen när gubbarna på avdelningen diskuterar vardagskatastrofer som biltullar, tågtidtabeller, kaffeautomater och alla sorters väder. Inget problem är för litet för att vara livsavgörande.

Pssst..du lyssnar väl på "Ring P1"? :D

Nedan. Bild från "Grumpy Old Men" från 1993 med Jack Lemmon och Walter Matthau.
 

Bifogat

  • grumpy_old_men.GIF
    grumpy_old_men.GIF
    64.2 KB · Visningar: 37

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
d'Antins lack påminner rätt mycket om den Harada hade när han körde i MotoGP.
 

Bifogat

  • dantin.jpg
    dantin.jpg
    84.4 KB · Visningar: 53
  • harada.JPG
    harada.JPG
    61.6 KB · Visningar: 60
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top