Såg hela racet och var i Rostock 18:45 , älskar autobahn
Viss skillnad på tysk vs latinsk infrastruktur. På Jerez eller Mugello hade du fortfarande stått kvar på parkeringen vid den tiden...
Såg hela racet och var i Rostock 18:45 , älskar autobahn
Var nere och kollade i helgen, borde haft läktarbiljett istället för ståplats. Välordnat.
Såg hela racet och var i Rostock 18:45 , älskar autobahn
Jag säger inte emot dig, men jag har en fråga; varför är då gummiresterna på sidan av ett däck som tuggummi direkt efter ett pass men hårt dagen efter när det är svalt?
Eller jo, lite säger jag ju emot dig men du menar kanske annorlunda än mitt exempel?
Alltid lika intressant att läsa dina inlägg och jag kan bara hålla med dig, bytet har säkert en hel del placeboeffekt.Min åsikt är att den största vinsten med chassiebytet är att föraren fått en teknisk ursäkt till sitt idiotiska beteende under ett antal race. Triggad av årets hårdare konkurrens har föraren helt enkelt överkört hojen och satt sig i situationer han inte borde varit i. Hade han inte kraschat bort tre givna pallplatser, alltså 48-60 poäng, hade han ju dessutom varit hack i häl på Rossi. En teknisk pysventil som innebär att man inte behöver ta hela ansvaret själv kan medvetet såväl som omedvetet ha en gigantisk inverkan. En del stora idrottsmän verkar fungera på det sättet.
Va kul att Marquez kunde hålla sig på hjulen och vinna, äntligen!
Mest förvånande att Pedrosa körde så snabbt, det var ett tag sedan nu. Dock ytterst välkommet!
En av depåns allra största skurkar under granskning...
http://m.crash.net/motogp/news/221128/1/forward-boss-facing-investigation.html
Om det var bilracing vi hade sysslat med så finns det massor att läsa om däckens beteende och till exempel sambandet mellan däcktryck och däcktemperatur. Allt från vetenskapliga rapporter till lättförståeliga tidningsartiklar. Tyvärr är utbudet mycket mindre för motorcykeldäck och när det gäller just däcktryckets påverkan på ett sport- eller rejsdäck har jag aldrig sett något vettigt. Jag har sett ett fåtal tidningsartiklar och ett fåtal instruktioner från några enstaka däcktillverkare, men de handlar allt som oftast om jämförelsen mellan däcktryck för gata och däcktryck för bana, alltså vad som händer om man ändrar däcktrycket ett halvt bar. Det vi talar om i racingsammanhang är betydligt mindre tryckändringar på 0.05-0.1 bar.
Hela detta område är faktiskt ett potentiellt affärsområde för något av däckmärkna eller någon av våra däcknasare. I min värld låter det inte helt oöverstigligt att ta reda på fakta, sammaställa fakta och sedan presentera fakta för användaren. Jag tippar att den däcktillverkare som blir först med att köra en "däckskola" - till exempel en några timmar lång föreläsning på den svenska motorcykelmässan - kommer att leverera 90% av däcken till alla svenska racers och bandagsåkare.
Ett liknande upplägg går säkert att köra på fjädring också, så nu får man passa sig så man inte säger för mycket...
Viss skillnad på tysk vs latinsk infrastruktur. På Jerez eller Mugello hade du fortfarande stått kvar på parkeringen vid den tiden...
Viss skillnad på tysk vs latinsk infrastruktur. På Jerez eller Mugello hade du fortfarande stått kvar på parkeringen vid den tiden...
tyskarna kör ju helt värdelöst.
Inte ska du reta upp dig på en sån "argbigga"........
Du skulle gett henne ett stort och en istället....
Det hade gjort myyycket större verkan på hennes humör.
/KentW
Jag vinkade med handen som ett barn med fingrarna isär. Första gången jag inte blir jättttearg direkt, de kom senare Kanske börjar bli gammal?!
Eeeh har du kört i Sverige??
Senast idag vid en modell av "timglas", började en käring blinka tuta helt frenetiskt, nästan så jag fick ett epelepsianfall av allt sken och ljud.. Jag förstod verkligen inte varför? Först in väljer spår? Jag var tydligt först och vad skulle ge henne rätten att inte bromsa? Modellen hade merparten av hindret på min sida men jag var fortfarande markant mycke tidigare in i hindret än henne.. Ville verkligen stanna och modifiera hennes airbag med hennes ansikte. Jävla pucko.
Kanske bara totalt missförstånd.
Hon vill bara bli närmare bekant med dig !
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |