MotoGP - Valencia - 2011

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Nä nä,det är bara på smc-kurser man inte får byta spår efter omkörning.

Vad den bakom gör upphör helt enkelt att vara ens eget problem när man passerat. :)

Rent regelmässigt är det förstås inget fel, vilket nog ingen påstått att det skulle vara. Men det finns förstås gränser för vad som är lämpligt och mindre lämpligt. Jämför som sagt med Simoncellis omkörning av Pedrosa, någonstans där i trakterna börjar det bli hett och närma sig gränsen..

Några bilder som jag lyckades knäppa den helgen...

Najs! :tummenupp

Mina bilder är pinsamma i jämförelse. :D
Vad fick du pynta för dina biljetter?
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..

Najs! :tummenupp

Mina bilder är pinsamma i jämförelse. :D
Vad fick du pynta för dina biljetter?

Jag jobbade som mekaniker. Så jag hade en helt annan typ av biljett som inte kan köpas sådär. :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rent regelmässigt är det förstås inget fel, vilket nog ingen påstått att det skulle vara. Men det finns förstås gränser för vad som är lämpligt och mindre lämpligt. Jämför som sagt med Simoncellis omkörning av Pedrosa, någonstans där i trakterna börjar det bli hett och närma sig gränsen..

Utan att göra detta till en "stånga pannorna blodiga" debatt så..beror på hur det gått till.

Man känner ganska bra var man har den man passerat på hastighetsskillnaden när man går förbi,om den man passerar ökar hastigheten efter han lämnat synfältet så befinner han sig inte där man kan förvänta sig han ska vara och "shit happens" om det inte finns plats.

Dovi/Bautista tycker jag det ser helt inom marginalerna ut när han går förbi,borde funnits plats när han gick in.

Sic/Pedrosa hände ett av de racen jag inte sett så kan inte säga vad jag tycker där.

Oavsett,bara min åsikt och inget jag försöker pusha för sanning...
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Jag jobbade som mekaniker. Så jag hade en helt annan typ av biljett som inte kan köpas sådär. :)

Inte du som var Öhlinssnubben jag snackade lite med när det försenade planet landade i VLC på torsdagsnatten? :)
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Några bilder som jag lyckades knäppa den helgen.


Tack Axxexs för du lägger in nått som har med racing att gör i en racing-tråd!!!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inte du som var Öhlinssnubben jag snackade lite med när det försenade planet landade i VLC på torsdagsnatten? :)

Nä, jag var mera en vanlig depåslav. Sköta depåskylt, bygga skärmväggar, ha allmän koll på allt som andra kanske skulle kunna missa mm. Ta foto var en av mina uppgifter med. :) Åkte ner redan på tisdagen. Mitt depåpass gav tillgång till det mesta utom mediacenter och publikområden. Men kunde smita in på andra ställen istället.

Var några fler från Sverige hos Öhlins denna helgen där nere än vad det varit innan under säsongen verkade det som.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Titta på inlägg #223 på förra sidan. Hur kan han vara det?

Har inte sett detta klipp innan, men helt plötsligt kan jag också tycka han är lite skyldig!! En förflyttning från höger till vänster, och sen tillbaka igen, brukar inte vara ok i motorsport!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har inte sett detta klipp innan, men helt plötsligt kan jag också tycka han är lite skyldig!! En förflyttning från höger till vänster, och sen tillbaka igen, brukar inte vara ok i motorsport!
Men han flyttar sig ju inte höger/vänster....han bromsar förbi Bautista och sedan Rossi. Sedan håller han ett rakt spår in i kurvan och missar ingången lite om han skulle hållit idealspåret. Men han flyttar sig ju inte i sidled.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Har inte sett detta klipp innan, men helt plötsligt kan jag också tycka han är lite skyldig!! En förflyttning från höger till vänster, och sen tillbaka igen, brukar inte vara ok i motorsport!
Det här är roadracing, inte stödhjulsracing.

Bautista gjorde en dålig start och försökte kompensera för det genom att bromsa sent.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Nä, jag var mera en vanlig depåslav. Sköta depåskylt, bygga skärmväggar, ha allmän koll på allt som andra kanske skulle kunna missa mm. Ta foto var en av mina uppgifter med. :) Åkte ner redan på tisdagen. Mitt depåpass gav tillgång till det mesta utom mediacenter och publikområden. Men kunde smita in på andra ställen istället.

Var några fler från Sverige hos Öhlins denna helgen där nere än vad det varit innan under säsongen verkade det som.



Fan skulle kunna slita av mig ena armen för att ha ditt jobb :)
Riktigt häftigt, ock tack för att du fyller den här tråden med sånt som är något att ha!
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Rent regelmässigt är det förstås inget fel, vilket nog ingen påstått att det skulle vara. Men det finns förstås gränser för vad som är lämpligt och mindre lämpligt. Jämför som sagt med Simoncellis omkörning av Pedrosa, någonstans där i trakterna börjar det bli hett och närma sig gränsen..
Jag anser båda vara R.I. men jag ser dem inte alls som lika.
I den förra incidenten går Sic om på yttern och skär in mot Apex och hurvida utrymme fanns kvar på Pedrosa, om Pedrosa bromsade på sig etc. har det redan skrivits om så det räcker till en doktorsavhandling här på SH.
* I detta fallet så ligger Dovi på innern, en viktig skillnad.
* Det finns onekligen gott om asfalt att åka på, det finns bara massa hojar överallt något som Dovi knappast kan rå för på något sätt och Bautista hade många ställen att ta vägen - förutom då att Rossi fanns där men det har inte med Dovi att göra.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ni som håller på och dividerar om vem som "gjort fel" i en krasch, till er har jag en fråga:

- Spelar det någon roll vem som ramlar?

Ta Simoncelli/Pedrosa vurpan... Ni som tycker att Sic var helt rätt ute, man kan dyka in som han gjorde; hade ni tyckt att "Han får skylla sig själv" om det varit Sic som vurpat ist?

Samma med Dovi nu senast, ni som tycker att Dovi inte gjorde något fel, man kan svänga in framför andra som han gjorde; hade ni tyckt "Skyll dig själv" om det varit Dovi som gått i backen ist?

Spelar det någon roll vem som går i backen när man vill hitta en "skyldig"?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
I båda fallen tycker jag att de handlar om två förare som blir omkörda och försöker ta igen det genom att bromsa senare än normalt. Både Pedrosa och Bautista kunde ha undvikit att ramla om de bromsat lite tidigare och insett att de blivit omkörda.
 

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Slutligen kan kan vi då konstatera.

Att den fördomsfulla falangen som hatar Stoner och gör allt för att nedvärdera hans fantstiska insatser och en annan som konstaterar att Rossi misslyckades kapitalt 2011 trots bättre förutsättningar i uppväxten som då blir kalade för Rossihatare.

Håller med Sandstream att det är ganska uppenbart att någon har ett problem att acceptera Stoner och att man då gärna tänker på extrema grupper med tanke på relaterade fördomar om honom.

Here we go again.. Lägg ner nu, avdelning: självmål och kasta sten i glashus...
Det är ju du som har problem med att acceptera andras åsikter, drar egna slutsatser om bla stonerhatare och drar till med paraleller med extrema grupper mm som inte har någonting med racing eller i ett racingforum att göra.


Kul förövrigt att du gillade mitt förra inlägg trots att det var mest dig jag syftade på..
Du skulle ju lämna forumet för ett tag sedan för att det inte längre tillförde dig något längre och för att du tyckte att det var för mkt sandlåde diskussioner och omogna medlemmar mm.
Skönt att du valde att komma tillbaka för att tillföra fakta och ordning..:rolleyes:

Lämnar gärna detta med den här kommentaren och vill och orkar inte ingå någon vidare diskussion med dig eller fortsätta älta vidare om detta utan ville bara klargöra vad jag menade med mitt förra inlägg..


AXXEXS: Bra bilder å kul att se som vanligt:tummenupp
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
snälla swedie,kan inte jag få vara moderator för en dag,ska bara städa väck 100 idiotiska trådinlägg och ett par personer:rolleyes:.
tack anders för att du inte får mig att tappa hoppet helt,som vanligt roliga bilder och tyvärr ovanligt lite teknikporr men yamahaflickorna kompenserade det.
jag tycker det var stooners fel,för han var inte värdig vinnare och då skulle rossi kört längst fram (han har ju massa guld) och då hade det nog inte hänt.
vad fasiken,hade jag velat höra tjafs så hade jag visat bensinräkningen för sambon:)

Ni som håller på och dividerar om vem som "gjort fel" i en krasch, till er har jag en fråga:

- Spelar det någon roll vem som ramlar?

Ta Simoncelli/Pedrosa vurpan... Ni som tycker att Sic var helt rätt ute, man kan dyka in som han gjorde; hade ni tyckt att "Han får skylla sig själv" om det varit Sic som vurpat ist?

Samma med Dovi nu senast, ni som tycker att Dovi inte gjorde något fel, man kan svänga in framför andra som han gjorde; hade ni tyckt "Skyll dig själv" om det varit Dovi som gått i backen ist?

Spelar det någon roll vem som går i backen när man vill hitta en "skyldig"?
stooners fel solklart allting,kommer ihåg när den djävlen stal lorenzo´s fingertopp,något doohan inte ens märkt...
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top