MotoGP - Valencia - 2011

MC Doktorn

Guest
Jag har läst din länk och du får gärna förklara vilka uppoffringar han har gjort förutom att få en möjlig karriär serverade på silverfat av sina föräldrar?

Du eller din radarpartner kan väl upplysa oss okunniga?

Ser att du missade öppet mål igen.

Ditt yttryck av att han fått en karriär serverat på ett silverfat innebär att han fått saker utan krav på motprestation.

Du och tillika dom andra Stonerhatarna måste missat betydelsen av att ha talang och hårt arbete i kombination att någon står bakom dig är en förutsättning för att lyckas.

Så då kan man säga att VR fått allt gratis tack vare att hans Pappa Graziano var en känd och framgångsrik gp500 åkare med dom rätta kontakterna.

Nu när stackars Rossi inte längre får ha bästa materialet och talanger som Stoner och Lorenzo slår han i race efter race så måste det självklart bero på att dom andra fått det serverat på silverfat när dom har hojar som kör sig själva.

MCdoktorn:"Ja det är bara förnamnet, något är ordentligt fel på karln.

Som jag sagt tidigare killen verkar inte fatta bättre, han behöver hjälp.

Men självklart kommer krullbobs vänner hävda att lollipop gjorde fel och får skylla sig själv eller att det var Stoners fel alltihop."

Men nu är du en dyrkare av Marco va ?



räkmacka ? hahahaha, fan ramla av stolen av garv. Jag ska nog fortsätta med låga inlägg för det är vad många på detta forum håller. haha räkmacka vilken kille du är radar.

Det går åt helv... med Italien dom behöver hjälp så sälj maseratin och skänk pengarna till den stackars Rossi så han kan tjöpa en riktig motorsykel
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Om du inte kan svara på frågan vilka uppoffringar Stoner har gjort kanske du inte ska påstå att han har gjort några.

Ska bara klargöra att jag inte har sagt något om uppoffringar först. Det jag menar är att Stoner t.ex. har fått prestera för att skaffa sponsorer, medan Rossi har haft sponsorer redan innan han började köra.
 

MC Doktorn

Guest
Helt otroligt att man kan se ner och förakta en förare som kört ifrån det senaste decenniets existerande världsmästare så skjortorna står rakt ut.

Verkar som vi har en grupp mycket bittra människor här som inte vill acceptera verkligheten.

Attityder som frodas bland samhällets dödgrävare.

57331_320_150.jpg
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Helt otroligt att man kan se ner och förakta en förare som kört ifrån det senaste decenniets existerande världsmästare så skjortorna står rakt ut.

Verkar som vi har en grupp mycket bittra människor här som inte vill acceptera verkligheten.

Attityder som frodas bland samhällets dödgrävare.

57331_320_150.jpg

Kliv ner ifrån dina höga hästar nu doktor Martin.

Att associera såna som inte tycker som du med A. Breivik och Nazister gör inte att du framstår som särskilt sympatisk.

/Pär

:edit Att jag inte är ett Stonerfan beror knappast på att han inte kan köra hoj, för det kan han som ingen annan just nu.

Att jag inte gillar han beror på hans totala avsaknad av sportmannamässigt beteende.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ska bara klargöra att jag inte har sagt något om uppoffringar först. Det jag menar är att Stoner t.ex. har fått prestera för att skaffa sponsorer, medan Rossi har haft sponsorer redan innan han började köra.
Jag väntar på att Mc Doktorn ska förklara vilka uppoffringar som Stoner gjort. Men som vanligt kommer det bara personangrepp och plumpa anspelningar som svar.

Men jag håller faktiskt inte med dig riktigt. Ingen i MotoGP har fått något gratis och är du inte tillräckligt bra får du inga sponsorer. Sen ska man väl inte sticka under stolen med att vissa förare får sponsorer pga vilka de är och deras nationalitet. Som Edwards och Crutchlow. Stoner har precis som Rossi, Pedrosa och Lorenzo fått sponsorer för att att han är duktig.
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Men jag håller faktiskt inte med dig riktigt. Ingen i MotoGP har fått något gratis och är du inte tillräckligt bra får du inga sponsorer. Sen ska man väl inte sticka under stolen med att vissa förare får sponsorer pga vilka de är och deras nationalitet. Som Edwards och Crutchlow. Stoner har precis som Rossi, Pedrosa och Lorenzo fått sponsorer för att att han är duktig.

Jag håller med dig, självklart hade Rossi inte haft sponsorer om han inte presterade. Han har trots allt 9 VM-titlar. Det jag menar är att han är uppväxt i Italien med en farsa som kört 500GP, sponsorer har alltid stått bakom honom och han har en älskvärd personlighet. Stoner var tvungen att flytta till Storbritannien när han var 14 för att åldersgränsen för all roadracing var 16 år i Australien. Han är mer tillbakadragen och har inte tjänat på sin personlighet, snarare tvärtom. Han sov i sovsäck i en gammal rejsbuss tillsammans med Chaz Davies medan Rossi förmodligen bodde på hotel.
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Fattar man inte att förarna i MotoGP gjort uppoffringar så är man kanske inte så intelligent heller. Stoner slutade gå i skolan när han var 12, fick hemundervisning istället. Han flyttade från sitt land och alla sina vänner som 14-åring för att bo i en husvagn i ett regnigt land på andra sidan jordklotet, med sin mamma och pappa. De hade inte pengar till en lägenhet. De hoppades att deras son en dag skulle kunna livnära sig på att köra motorcykel.

Fantastiskt att så många dessutom har en så bestämd uppfattning om honom. Tror ni att han har kommit så här långt genom att sitta och sura i depån så fort saker inte gått hans väg? Genom att vara en bortskämd snorunge? Dröm vidare. Fantastiskt att man kan bilda sig en så stark uppfattning av en person man aldrig fått chans att lära känna, inte ens träffat. Hur då, genom informationsflödet på internet? Jävligt märkligt. :Bugar
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
... flyttade från sitt land och alla sina vänner som 14-åring för att bo i en husvagn i ett regnigt land på andra sidan jordklotet, med sin mamma och pappa.
Hade väl inte varit så dumt att ha det som så?

Fick motorcyklar och familjestöd till att rejsa från han var fyra och vid 14 flyttar familjen med och stöttar i ett land där du kan träna varenda dag och tävla ett par gånger i veckan nästan året runt.

Jag skulle gärna ställt upp på det i stället för att jobba ALLA lov och spara stenhårt för att själv finansiera mitt hojåkande.
 

MC Doktorn

Guest
Kliv ner ifrån dina höga hästar nu doktor Martin.

Att associera såna som inte tycker som du med A. Breivik och Nazister gör inte att du framstår som särskilt sympatisk.

/Pär

:edit Att jag inte är ett Stonerfan beror knappast på att han inte kan köra hoj, för det kan han som ingen annan just nu.

Att jag inte gillar han beror på hans totala avsaknad av sportmannamässigt beteende.

Så du menar att man är sympatisk om man påstår saker som inte stämmer?

Jag associerade inte med A. Breivik utan hans manifest som bygger på en förljugen verklighet.

Inte heller Associerar jag med Nazister utan en grupp av människor som är fientliga mot andra grupper eller personer som anses vara mindre värda utan verkligt skäl.

Angående uppoffringar som jag tolkar vad man försakar för att nå en framgång som i Stoners fall.

Då är det väl ganska självklart att en kille som vigt hela sitt liv till racing från 4 års ålder har gjort uppoffringar.

Samma situation råder för samtliga förare på den här nivå och för inte så länge sen fick Super-Sic offra sitt liv.

Alla ni vet att en talang får lättare sponsorer och medialt intresse, en framgång föder framgång och beror inte på en slump.

Så frågan känns omotiverad eftersom svaret är lika självklart som att älgar bajsar i skogen.

Stoner känns hur älskvärd som helst i jämförelse. Måste fattas nåt väsentligt...

Det väsentliga som saknas måste vara förmågan att bli lika fördomsfull som dig och dina Stonerhatande vänner.
 
Last edited:

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Ort
åkersberga
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Men kom igen nu för helvete..

Alla som når motogp har gjort otroliga uppoffringar och satsat allt och lite till för att komma dit, alla på olika sätt såklart och lyckas olika med fans/sponsorer beroende på deras personligheter, tillvägagångssätt och popularitet bland fans.. Men dom här liknelserna vissa kommer med är ju helt otroligt, ni kan ju inte mena allvar? På vilket annat racingforum diskuteras något liknande...? :va

Ett par hardcorefans (typ) av stoner som tror att det är en vedertagen verklighet bara för att dom tycker det att aaaalla som ens nämner att hondan var överlägsen i effekt mm i år och att detta bidrog till hans titel är stonerhatare..
Och något rossi freak som brister totalt så fort någon nämner att det är ngt fel på ducati eller rossi och tror då att alla hatar rossi..
Duccen har inte utvecklats och hängt med sen 2006-2007 och var konkurrenskraftig då men nu är den inte det och har en bit kvar trots alla försök, och att konstatera detta betyder inte att man heller automatiskt tycker att rossi är slut..

Det har aldrig slagit er att man fortfarande kan tycka att stoner är överjävlig på att köra hoj och grym på att anpassa sin körstil till maskin och uppskatta det även fast man samtidigt kan ifrågasätta hans uppträdande vid sidan (och på) banan och samtidigt se fakta att hondan var bättre än andra fabrikat i år i ett par avseenden?

Och för att spies på yamahan körde hårdare och snabbare i alla böjar och bromsade senare än stoner och körde ikapp och förbi honom på valencia inte måste betyda att yamahan då rakt igenom är myyycket bättre än hondan i inbromsningar utan att detta tex kan ha med personliga prestationer att göra också oavsett material ibland, och samtidigt påstå att det inte hade med stoners hondas effektövertag att han tog igen 20-30 meter på rakan på sista varvet på valencia och vann ÖÖVERLÄGSET med 15 tusendelar.. Och nej spies hade inte den bästa utgången ur sista böj men tror inte att stoner hade inte tagit igen det avståndet ändå om han också suttit på en yamaha som spies.

Självklart gäller detta också stoner att det inte bara var hondans överlägsenhet som gav honom titeln utan att det var en jävligt bra matchning/kombination mellan förare/material, men att påstå att hondas effektövertag och att deras växellåda inte påverkade titeln alls är bara löjligt och visar hur lite vissa flitiga skrivande läktarexperter har för verklighetsförankring trots att dom är väldigt flitiga med att klanka ner på andras verklighetsuppfattning.. Bara patetiskt.. Larv.

Egentligen borde jag veta bättre än att ens kommentera dessa.. hmm.. "kommentarer" och jag inser att syftet med dessa inlägg är mer för att klanka ner personligen på andra medlemmar och för att få igång en diskussion och grund för att få utlopp för att skriva påhopp mer än deras verkliga åsikter (hoppas jag för deras skull..)

Är inte bättre själv och har i vissa fall sjunkit till den nivån i några svaga ögonblick:), men dessa personer och deras beteenden är ju för fan samma sak i varenda tråd och denna tråden slår ju alla rekord..
Märks att säsongen inte var så spännande och det kanske är detta som återspeglas men tror mer på att dessa personer har så sjukliga återkommande behov av att klanka ner på deras "fiender" som inte tycker likadant.. Visst, roligt med hetsiga diskussioner (i dom första 50 trådarna kanske) men finns för fan gränser..
Stonerhatare/rossihatare mm... AVBRYT.

Trodde att denna säsongen skulle ge fler och tätare toppfighter än förra året men det blev inte så när honda och stoner dominerande över över lorenzo och yamaha när rossi lekte midpack och när spies inte riktigt höll sig i toppen ofta nog så blev det inte så.. Simoncellis hade ett läroår och det såg lovande ut tills nästa säsong men tyvärr hände det som hände.. Tragiskt, trist, skit å helvete..
Men trots simoncellis bortgång så får man väl hoppas igen på jämnare och fler fighter mellan toppmärkena/toppförarna nästa år.. Igen.. :)
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Hade väl inte varit så dumt att ha det som så?

Fick motorcyklar och familjestöd till att rejsa från han var fyra och vid 14 flyttar familjen med och stöttar i ett land där du kan träna varenda dag och tävla ett par gånger i veckan nästan året runt.

Jag skulle gärna ställt upp på det i stället för att jobba ALLA lov och spara stenhårt för att själv finansiera mitt hojåkande.

Vad du gjorde för att tjäna ihop pengar som 15-åring är totalt oväsentligt. Vi jämför Rossi och Stoner. Stoners familj offrade allt för att han skulle bli bäst i världen, medan Rossis farsa ringde till Ferrari och bad att få en ny Aprilia som hans son kunde köra sin första säsong i Italienska mästerskapet.

Misstolka mig inte, Rossi är en av mina största idoler, och självklart har även han gjort många uppoffringar för att bli världsmästare 9 gånger.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fattar man inte att förarna i MotoGP gjort uppoffringar så är man kanske inte så intelligent heller. Stoner slutade gå i skolan när han var 12, fick hemundervisning istället. Han flyttade från sitt land och alla sina vänner som 14-åring för att bo i en husvagn i ett regnigt land på andra sidan jordklotet, med sin mamma och pappa. De hade inte pengar till en lägenhet. De hoppades att deras son en dag skulle kunna livnära sig på att köra motorcykel.
Nu vet jag inte om du har läst hela tråden men 2 personer hävdade att Stoner gjort uppoffringar och frågan blir då vilka uppoffringar han har gjort och hur de förhåller sig till de andra förarnas uppenbara uppoffringar.

Jag vet inte hur gamla en del av er är som skriver här men en 12-åring bestämmer inte att han ska sluta i skolan. En 14-åring bestämmer inte att han ska bo med mamma och pappa i en husvagn på andra sidan jorden. Den typen av beslut tas av föräldrarna.

Fråga er istället hur många motorintresserade killar i 12-års åldern som hade tackat nej till att få hemundervisning för att kunna satsa fullt ut på sin dröm och flytta till ett annat, bättre land för drömmen, när de fyller 14? Jag hade bytt med honom direkt!

Sanningen är, som vanligt när McDoktorn är i farten, något helt annat: Stoner har inte gjort några uppseendeväckande uppoffringar.

ABB, nazister... Någon har problem.

Ni vet att ni skrämmer bort debattsugna personer som gärna snackar MotoGP med allt förbannat sandlådebeteende va? Barnungar.
Det finns gott om andra trådar för de känsliga ;)
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Slutligen kan kan vi då konstatera.

Att den fördomsfulla falangen som hatar Stoner och gör allt för att nedvärdera hans fantstiska insatser och en annan som konstaterar att Rossi misslyckades kapitalt 2011 trots bättre förutsättningar i uppväxten som då blir kalade för Rossihatare.

Håller med Sandstream att det är ganska uppenbart att någon har ett problem att acceptera Stoner och att man då gärna tänker på extrema grupper med tanke på relaterade fördomar om honom.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Vad spelar det för roll om man är en brat (stoner) eller som VR. För mig är 2011 champ stoner och han var helt sjukt bra. Han har varit den mest underhållande föraren att följa detta år med sin brutal körning.

Sen spelar det väl för fan ingen roll va dom har gjort tidigare i livet. Helt omöjligt att köra på den nivån och inte visa känslor eller bli arg när de skiter sig.

Sen undrar jag hur många här inte skulle vilja byta med stoner och sen tror jag inte man skulle bry sig så mycket om man tjura ibland och visa sina vilja.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Hur stjäl man någons spår när man ligger före hela vägen ?

Dovi startade som åtta, Bautista startade femma. Påstår du att Dovi teleporterades framför Bautista eller? :dummer

Sluta svara de som helt uppenbart inte har en aning RR och/eller är för korkade för att följa enkla, logiska resonemang. Ett par här får skriva precis hur mycket dumheter de vill utan att jag så mycket som lyfter ett ögonbryn.

Hur var det man sa i nätets ungdom? 'Diskutera inte med idioter, de drar ner diskussionen till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet'

När det kommer till vissa "skribenter" så tror de att de har rätt så länge ingen säger emot dem. Å andra sidan brukar ifrågasättandet leda till återkommande personangrepp eftersom de inte kan fullfölja sina resonemang och åsikter hela vägen.

Man kanske helt enkelt ska behandla deras åsikter som man gör med barns, le lite och bläddra vidare till ett inlägg skrivet av en vuxen :)

Era inlägg ovan är lysande exempel på något som brukar kallas "självmål". :huvet
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top