Man kan ju bara spekulera i hur han hade hanterat de motgångar som Rossi haft i år. Jag gissar på en ny allergi och en enkel hem till Australien.Alla Stonerdyrkare verkar ha glömt att han är suverän i medgång men inte klarar motgångar. Bryta mitt i en säsong och åka hem - ingen Stor Grabb!
(ett begrepp som väl ingen längre minns...)
Förkrossande statistik talar för att det är Stoner, och inte Honda, som gör det.
Sex Hondor, varav hela 4 fabrikare under 2011.
Stoner har varit den främsta Honda-föraren i 11(!) av 17 lopp.
På pallen alla gånger utom en då han drogs med i ett fall.
122 poäng före sin bäst placerade teamkamrat.
Stoner hade vunnit både kontruktörs och teammästerskapen på egen hand.
Noterar att Lorenzo plockade fler poäng ifjor än Stoner gjorde i år.
Värdiga båda, pungt.
Att de sedan inte är några charmtroll i mina ögon är en annan sak.
Stoner sa precis vad han tyckte, att det var Rossi bekymrade honom inte det minsta. Lorenzo hade förmodligen gjort samma sak, ingen av dem har nån större respekt för Rossi längre. Stoner hade sagt samma sak till vilken förare som helst och det är nåt jag uppskattar.Balls? Ledsen att säga det men alla utom Stoner-fansen såg det nog mer som pinsamt än tufft.
Och vem menar du är Stoner-hatare? Alla som inte har honom som sin största idol och ger honom kritik?
Men nu gör du kardinalfelet att jämför mig med Stoner. Jag är ingen, han är en superstar! Kraven och förväntningarna på honom är och måste vara helt annorlunda.Du om någon borde ju uppskatta en sån kille, du är en mästare på att alltid uttrycka din åsikt (även om den allt som oftast blir som ett hack i skivan) men istället har du fått nån förvrängd bild av Stoner som uppenbarligen stör ditt liv då du alltid måste klanka ner på honom.
Nedan bild ser allt annat än odryg ut, och hans agerande i boxen efteråt gick i precis samma anda. Alla andra slutsatser är rent önsketänkande. Detta tillsammans med evigt viftande & boxande på banan åt dom som råkar missa att rulla ut röda mattan för honom blottar hans karaktär allt för väl.Jag tyckte helt tvärtom, att Casey gör sitt yttersta för att inte vara dryg och nedlåtande... och försökte trycka ner sin besvikelse och bara ta ett snack.
Det är så jag skulle tolkat det om jag var Rossi; kanske också för att jag bott ett tag i Australien och fått lära mig hur de pratar och kommunicerar.
Sen att hans skämt inte riktigt går hem kan man väl också ha lite förståelse för; Rossi har precis kommit in, står fortfarande i skinnställ och har väl en hel del annat i huvudet just där också.
Menmen, man kan tolka saker olika, den enda som vet hur han egentligen menade är just Stoner.
Rossis version var att det inte var något försök, utan en missad bromspunkt.Rossis försök var dömt att misslyckas och det insåg nog även Rossi.
Jo, jag hade verkligen förväntat mig att Rossi (eller nån annan) rakt ut skulle säga, "jag var rätt dum i huvudet som försökte klippa hela gänget på insidan"Rossis version var att det inte var något försök, utan en missad bromspunkt.
Jo, jag hade verkligen förväntat mig att Rossi (eller nån annan) rakt ut skulle säga, "jag var rätt dum i huvudet som försökte klippa hela gänget på insidan"
Rossis avancemang genom fältet innan incidenten får i alla fall mig att tvivla på det uttalandet. Men det är jag det...
Den incidenten var väl ändå väldigt olik det som hände Rossi/Stoner?Oavsett vilket det nu skulle vara så är Stoners beteende på mellanstadienivå. Han har tävlat sedan han har var liten och torde känna till att race incidents händer, och att det är något som ingår och man får leva med.
Såg man någon av de Bautista fällde i helgen komma med "Bautistas ambitions outweighed his talents"-reaktioner förresten ?
Den incidenten var väl ändå väldigt olik det som hände Rossi/Stoner?
Enligt Bautista var det inte ens hans fel, jag har svårt att avgöra vad som egentligen hände in i första böj. Det var en salig röra.
"In the first corner we all arrived together and I was between Andrea and Valentino. Unfortunately Andrea hit my front wheel with his rear tyre and I couldn’t do anything to save the crash."
Ingenting om missbedömning av bromspunkter eller annat där i alla fall.
Det har blivit väldigt populärt att beskriva att någon som som ligger klart före "kör på" någon som ligger klart bakom. Jag begriper inte det där riktigt.
Men, menar du att missbedömning av bromspunkter inte är något som ingår i racing ?
Oavsett, ..race incident som race incident. Jämför med Pedrosa-Hayden incidenten om det känns bättre.
Det såg ut som att Dovi drev ut i banan innan han svängde och Bautista svängde tidigare än Dovi. Så dom möttes och nötte gummi. Race incident helt klart.
Vi kan väl släppa det där nu, jag påstod inte att det var en missad bromspunkt, det var Rossi som hade sagt det enligt dig. Det är ju lika praktiskt att ta till som det nya "jag blev påkörd av killen framför".Det har blivit väldigt populärt att beskriva att någon som som ligger klart före "kör på" någon som ligger klart bakom. Jag begriper inte det där riktigt.
Men, menar du att missbedömning av bromspunkter inte är något som ingår i racing ?
Oavsett, ..race incident som race incident. Jämför med Pedrosa-Hayden incidenten om det känns bättre.
Edit: För en stund sedan hävdade du att det inte var någon bromspunktsmissbedömning, utan ett omkörningsförsök. Hur ska du ha det nu?
Självklart måste vi acceptera race incidents men förarna måste fortfarande få bli förbannade när de blivit fällda. Allt annat är konstigt i min värld. Vi pratar om 110%-iga tävlings-aliens (det där ser konstigt ut i skrift, jag vet). De blir säkert skitsura och kastar telefoner omkring sig om de förlorar i Wordfeud.
Men det är en ofantlig skillnad på att bli förbannad och att bete sig som en fjärdeklassare.Självklart måste vi acceptera race incidents men förarna måste fortfarande få bli förbannade när de blivit fällda. Allt annat är konstigt i min värld. Vi pratar om 110%-iga tävlings-aliens (det där ser konstigt ut i skrift, jag vet). De blir säkert skitsura och kastar telefoner omkring sig om de förlorar i Wordfeud.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |