MotoGP - Valencia - 2011

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Alla Stonerdyrkare verkar ha glömt att han är suverän i medgång men inte klarar motgångar. Bryta mitt i en säsong och åka hem - ingen Stor Grabb!
(ett begrepp som väl ingen längre minns...)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Alla Stonerdyrkare verkar ha glömt att han är suverän i medgång men inte klarar motgångar. Bryta mitt i en säsong och åka hem - ingen Stor Grabb!
(ett begrepp som väl ingen längre minns...)
Man kan ju bara spekulera i hur han hade hanterat de motgångar som Rossi haft i år. Jag gissar på en ny allergi och en enkel hem till Australien.

Om det mot förmodan skulle bli enbart CRT 2013 så säger sig Stoner inte ha någon anledning att köra enligt gpone.com:
http://www.gpone.com/index.php/201111085482/Stoner-Non-voglio-correre-su-CRT.html

Jag tror Dorna hotar med CRT för att få fabriksteamen att hosta upp fler och billigare satellithojar.
 

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Ort
london
Hoj
honda rs250, 748SPS
haha rolig lasning.

alltid lika kul med fanboys (fran bada sidor)!

Har man inte skyglappar pa sa ar det ganska latt att se att stoner for tillfallet ar den overlagset basta foraren pa gridden. att han ar en dryg javel skall inte blandas in i den diskussionen.
sedan hans intag pa motogp har han piskat, nej fornedrat, alla forare pa samma material, och dom flesta pa battre material.

det fanns bara en forare i ar som kunde utmana - lorenzo. nasta ar hade vi haft en till :(

innan stoner fanns bara rossi, att spekulera i huruvida hans titlar va vardiga eller inte, kanns ganska korkat. han var OVERLAGSEN racker inte det??

nu ar tyvarr rossi slut, och motogp ar mycket trakigare pga det.

rossi kommer aldrig ta en titel igen! (sa lange stoner och lorenzo finns pa gridden)

FAKTA!

;) :D
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Förkrossande statistik talar för att det är Stoner, och inte Honda, som gör det.
Sex Hondor, varav hela 4 fabrikare under 2011.
Stoner har varit den främsta Honda-föraren i 11(!) av 17 lopp.
På pallen alla gånger utom en då han drogs med i ett fall.
122 poäng före sin bäst placerade teamkamrat.
Stoner hade vunnit både kontruktörs och teammästerskapen på egen hand.

Noterar att Lorenzo plockade fler poäng ifjor än Stoner gjorde i år.
Värdiga båda, pungt.
Att de sedan inte är några charmtroll i mina ögon är en annan sak.


Vi som vet detta förnekar inte verkligheten.

Men föreningen med stonerhatarnas vänner med Gubbjäveln i spetsen förnekar att detta har hänt och om det mot all förmodan har hänt så körde hojen sig själv.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Stoner var bäst i år utan tvekan och talangen samt paketet fungerade utmärkt!

Men så jättemkt bätttre än alla andratycker jag inte alls han är!
Titta bara på vad Pedrosa genomgått i år och ställ det mot att Stoner klarade sig ganska smärtfritt under säsongen. Tror garanterat att Pedrosa varit en konkurrent om han bara fått vara hel och att titta på de sista racen tycker jag inte gör honom rättvisa då jag tror att han redan ställt siktet på nästa säsong. Dock så är det ett litet frågetecken hur han fixar de nya 1000cc (om honda kör sådana) som inte lär gynna hans ringa storlek!

Lorenzo hade bara ett lite sämre totalpaket än Stoner och blev tvåa ändå! Han är den riktigt kompletta föraren i MGP tilsammans med Rossi och får de båda bra material nästa år får garanterat Casey se upp!

Dom som förklarar Rossi som slut tycker jag skall titta lite extra Capirossi för att se hur det ser ut då man är slut på riktigt! Personligen tror jag att den enda saken som håller kvar Rossi är vinnarskallen samt kärleken till sporten då han bevisat allt och har mer pengar än de flesta och det gör honom lika farlig då som nu!

Sen hoppas jag att amerikanerna hittar farten nästa år dvs Hyden och Spies. Hayden kommer förhoppningsvis få sladda med vilket kan gynna honom. Spies har uttryckt att Yamaha inte är riktigt villiga att testa lite nya vägar för att få hojen som han vill ha den och hämmas ev. av det men hoppas han gör bättre ifrån sig nästa säsong annars blir det nog den sista säsongen.
Tycker det verkligen visar sig i regn vilka förare som är bäst då materialet inte blir lika viktigt!
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Balls? Ledsen att säga det men alla utom Stoner-fansen såg det nog mer som pinsamt än tufft.

Och vem menar du är Stoner-hatare? Alla som inte har honom som sin största idol och ger honom kritik?
Stoner sa precis vad han tyckte, att det var Rossi bekymrade honom inte det minsta. Lorenzo hade förmodligen gjort samma sak, ingen av dem har nån större respekt för Rossi längre. Stoner hade sagt samma sak till vilken förare som helst och det är nåt jag uppskattar.

Jag tycker (i motsats till du) att Stoner väldigt sällan gnäller eller är osakligt kritisk. Om RdP vinglar ute på rakan och är farlig för omgivningen så får han reda på det (ja det var korkat att klappa honom på axeln och han fick böter för det men kom ihåg att RdP erkände att det var dumt och blev varnad), om Simoncelli kör vårdslöst (RIP) och oansvarigt så säger Stoner det. Om Bridgestoneteknikern ger fel råd om däck och detta kostar förstaplatsen så säger han det. Vad kan vara fel i att säga vad man tycker?
Du om någon borde ju uppskatta en sån kille, du är en mästare på att alltid uttrycka din åsikt (även om den allt som oftast blir som ett hack i skivan) men istället har du fått nån förvrängd bild av Stoner som uppenbarligen stör ditt liv då du alltid måste klanka ner på honom.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Du om någon borde ju uppskatta en sån kille, du är en mästare på att alltid uttrycka din åsikt (även om den allt som oftast blir som ett hack i skivan) men istället har du fått nån förvrängd bild av Stoner som uppenbarligen stör ditt liv då du alltid måste klanka ner på honom.
Men nu gör du kardinalfelet att jämför mig med Stoner. Jag är ingen, han är en superstar! Kraven och förväntningarna på honom är och måste vara helt annorlunda.

Jag respekterar Stoner för det han presterar på banan och tycker att han är en divig snorunge vid sidan om (de gånger han inte beter sig illa på banan, som mot RdP). Något hat känner jag inte och kommer nog aldrig att göra :)

Men det blir onekligen lite mer fart här om vi inte tycker likadant och dessutom skriver det :D
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Älskar sådana här Internetdiskussioner: TV-tittare som aldrig satt ett hjul på en bana vet bättre än folk med år av racingerfarenhet som följt sporten i årtionden...
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Jag tyckte helt tvärtom, att Casey gör sitt yttersta för att inte vara dryg och nedlåtande... och försökte trycka ner sin besvikelse och bara ta ett snack.

Det är så jag skulle tolkat det om jag var Rossi; kanske också för att jag bott ett tag i Australien och fått lära mig hur de pratar och kommunicerar.

Sen att hans skämt inte riktigt går hem kan man väl också ha lite förståelse för; Rossi har precis kommit in, står fortfarande i skinnställ och har väl en hel del annat i huvudet just där också.

Menmen, man kan tolka saker olika, den enda som vet hur han egentligen menade är just Stoner.
Nedan bild ser allt annat än odryg ut, och hans agerande i boxen efteråt gick i precis samma anda. Alla andra slutsatser är rent önsketänkande. Detta tillsammans med evigt viftande & boxande på banan åt dom som råkar missa att rulla ut röda mattan för honom blottar hans karaktär allt för väl.

Jag försöker dra mig till minnes när någon i högsta serien agerat på liknande sätt någon gång senast/tidigare men kommer inte på något fall. Inte ens när Pedrosa tog ut Hayden i ett titelavgörande läge riktade Hayden sin ilska mot Pedrosa.
Stoner är, & mest troligt förblir, en fjant, ..men en jävligt snabb sådan.

Rossis försök var dömt att misslyckas och det insåg nog även Rossi.
Rossis version var att det inte var något försök, utan en missad bromspunkt.
 

Bifogat

  • stoner_rossi.jpg
    stoner_rossi.jpg
    145.9 KB · Visningar: 245
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Rossis version var att det inte var något försök, utan en missad bromspunkt.
Jo, jag hade verkligen förväntat mig att Rossi (eller nån annan) rakt ut skulle säga, "jag var rätt dum i huvudet som försökte klippa hela gänget på insidan"

Rossis avancemang genom fältet innan incidenten får i alla fall mig att tvivla på det uttalandet. Men det är jag det...
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Jo, jag hade verkligen förväntat mig att Rossi (eller nån annan) rakt ut skulle säga, "jag var rätt dum i huvudet som försökte klippa hela gänget på insidan"

Rossis avancemang genom fältet innan incidenten får i alla fall mig att tvivla på det uttalandet. Men det är jag det...

Oavsett vilket det nu skulle vara så är Stoners beteende på mellanstadienivå. Han har tävlat sedan han har var liten och torde känna till att race incidents händer, och att det är något som ingår och man får leva med.

Såg man någon av de Bautista fällde i helgen komma med "Bautistas ambitions outweighed his talents"-reaktioner förresten ?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Oavsett vilket det nu skulle vara så är Stoners beteende på mellanstadienivå. Han har tävlat sedan han har var liten och torde känna till att race incidents händer, och att det är något som ingår och man får leva med.

Såg man någon av de Bautista fällde i helgen komma med "Bautistas ambitions outweighed his talents"-reaktioner förresten ?
Den incidenten var väl ändå väldigt olik det som hände Rossi/Stoner?
Enligt Bautista var det inte ens hans fel, jag har svårt att avgöra vad som egentligen hände in i första böj. Det var en salig röra.

"In the first corner we all arrived together and I was between Andrea and Valentino. Unfortunately Andrea hit my front wheel with his rear tyre and I couldn’t do anything to save the crash."

Ingenting om missbedömning av bromspunkter eller annat där i alla fall.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Den incidenten var väl ändå väldigt olik det som hände Rossi/Stoner?
Enligt Bautista var det inte ens hans fel, jag har svårt att avgöra vad som egentligen hände in i första böj. Det var en salig röra.

"In the first corner we all arrived together and I was between Andrea and Valentino. Unfortunately Andrea hit my front wheel with his rear tyre and I couldn’t do anything to save the crash."

Ingenting om missbedömning av bromspunkter eller annat där i alla fall.

Det har blivit väldigt populärt att beskriva att någon som som ligger klart före "kör på" någon som ligger klart bakom. Jag begriper inte det där riktigt.

Men, menar du att missbedömning av bromspunkter inte är något som ingår i racing ?

Oavsett, ..race incident som race incident. Jämför med Pedrosa-Hayden incidenten om det känns bättre.

Edit: För en stund sedan hävdade du att det inte var någon bromspunktsmissbedömning, utan ett omkörningsförsök. Hur ska du ha det nu? ;)
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det har blivit väldigt populärt att beskriva att någon som som ligger klart före "kör på" någon som ligger klart bakom. Jag begriper inte det där riktigt.

Men, menar du att missbedömning av bromspunkter inte är något som ingår i racing ?

Oavsett, ..race incident som race incident. Jämför med Pedrosa-Hayden incidenten om det känns bättre.

Det såg ut som att Dovi drev ut i banan innan han svängde och Bautista svängde tidigare än Dovi. Så dom möttes och nötte gummi. Race incident helt klart.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Det har blivit väldigt populärt att beskriva att någon som som ligger klart före "kör på" någon som ligger klart bakom. Jag begriper inte det där riktigt.

Men, menar du att missbedömning av bromspunkter inte är något som ingår i racing ?

Oavsett, ..race incident som race incident. Jämför med Pedrosa-Hayden incidenten om det känns bättre.

Edit: För en stund sedan hävdade du att det inte var någon bromspunktsmissbedömning, utan ett omkörningsförsök. Hur ska du ha det nu? ;)
Vi kan väl släppa det där nu, jag påstod inte att det var en missad bromspunkt, det var Rossi som hade sagt det enligt dig. Det är ju lika praktiskt att ta till som det nya "jag blev påkörd av killen framför".
Jag tror fortfarande att det var ett misslyckat omkörningsförsök som fällde Stoner, inte omöjligt att omkörningsförsöket resulterade i en missad bromspunkt, kan nästan höra Rossi i hjälmen "Shit, det här går aldrig!"

Självklart måste vi acceptera race incidents men förarna måste fortfarande få bli förbannade när de blivit fällda. Allt annat är konstigt i min värld. Vi pratar om 110%-iga tävlings-aliens (det där ser konstigt ut i skrift, jag vet). De blir säkert skitsura och kastar telefoner omkring sig om de förlorar i Wordfeud.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Självklart måste vi acceptera race incidents men förarna måste fortfarande få bli förbannade när de blivit fällda. Allt annat är konstigt i min värld. Vi pratar om 110%-iga tävlings-aliens (det där ser konstigt ut i skrift, jag vet). De blir säkert skitsura och kastar telefoner omkring sig om de förlorar i Wordfeud.

Ja, men det är fortfarande skillnad på att bete sig & bete sig. Jag (och Casey) har exemplifierat vad som skiljer Stoner från övriga.

Men är man fan av honom vill man förstås inte se hans karaktär som arketypen av en bortskämd komplexfylld snoris med hävdelsebehov. Man väljer att se det som förståeligt och coolt istället. Eller så gillar man sådant beteende helt enkelt.

Nog om det. Det positiva av det hela är att det trots allt bidrar till att det händer något, enligt "all reklam är bra reklam"-principen, ..och ger oss "antiStonerfuckon" någon att antiheja på. :D
Det negativa, bilden han avslöjar av sig själv, drabbar mest honom.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Självklart måste vi acceptera race incidents men förarna måste fortfarande få bli förbannade när de blivit fällda. Allt annat är konstigt i min värld. Vi pratar om 110%-iga tävlings-aliens (det där ser konstigt ut i skrift, jag vet). De blir säkert skitsura och kastar telefoner omkring sig om de förlorar i Wordfeud.
Men det är en ofantlig skillnad på att bli förbannad och att bete sig som en fjärdeklassare.

Jag såg BBCs sändning i söndags och när Bautista gick in till Hayden under pågående race för ursäkta sig såg jag bara en besviken Hayden som nickade och sen gick Bautista. Rossi tittade på Bautista i sandfållan, slog ut med armarna i besvikelse och gick sen därifrån. RdP var vansinnig men gick också därifrån.

Det är skillnad på män och pojkar!

EDIT: Lite för slö på tangenterna tydligen för Zoidberg hann skriva ungefär samma sak medan jag fipplade med lovikavantarna :)
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Angående Rossi-Stoner så gillar jag den här kommentaren en kille la på Colin Edwards forum:
"Rossi won't care what Casey said, he's an old pro and can dish it out himself, and Casey was just saying what any Aussie would have said, with a grin and a heap of sarcasm. If anyone slates Stoner for that they need to get their head in the game."

Det är ju ingen professionell förare eller nåt som sa detta, men precis såhär tänker jag om incidenten. Jag tror att dom som inte förstår grejjen med Stoner ogillar honom, vilket jag isåfall förstår mycket väl, medan alla som gillar honom ser just den här "Aussien" som gör som han vill. Vissa gillar rebeller, andra inte.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top