MotoGP - Valencia - 2011

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Exakt det finns få förare som skulle klara av det han gjort i år.

Värderar denna Titel högst av alla inkl Rossis tidiga ganska lättvunna titlar då han hade ganska medioker konkurrens och eller överlägset material.

Han visade klass idag då han körde ikapp Spies som tog en klar risk men var chanslös när Casey gav allt sista varvet fast det var oerhört jämnt.

Rossis säsong har varit pinsamt dålig med bara en pallplats som han dessutom fick till skänks.

Pedrosa visade att han aldrig kommer bli en mästare då han är alldeles för ojämn.

I framtiden tror jag Spies, Lorenzo kommer bli dom främsta utmanarna till Titeln.
Riktigt trist att vi inte har Super Sic kvar som garanterat varit med bland dessa :(.

Pedrosa är lika snabb som övriga Aliens, problemet för honom är att han inte har lika starkt psyke som Rossi, Lorenzo eller Stoner. Får han en motgång som en skada, eller att han förlorar en fight, så tappar han helt fokus. Skadar han sig är han borta fler race än vad övriga skulle vara vid motsvarande skada, och förlorar han en fight tappar han ofta flera platser efter det.

Rossi ska man inte underskatta tycker jag, han har så många gånger gjort helt otroliga uppkörningar och har ett grymt psyke. Minns en gång han vurpade och fick växelspaken förstörd, inte gav han upp för det utan körde upp sig till 4a eller ngt sånt. Efter målgång frågade dom hur han kunde köra utan växelspak. Han sa: "I changed with anger" :yoparty :Bugar

Spies är jag väldigt tveksam till om han kommer lyckas nå vidare. De gånger han varit nära vinst har det varit rätt dassiga förhållanden, som idag. Lite samma grej som med duccarna av nån anledning. I övrigt har det varit rätt mediokert, femte plats i mästerskapen är inte mycket att hurra för. Detta är dessutom andra året för honom, och vid det laget var tex Lorenzo redan titelutmanare. Men visst, nu blir det 1000cc, och det är ju en motorstorlek han trivts väl med historiskt..
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Värderar denna Titel högst av alla inkl Rossis tidiga ganska lättvunna titlar då han hade ganska medioker konkurrens och eller överlägset material.
Ditt Rossi-hat, eller försök att höja Stoner till skyarna, liknar trollinläggen från NyTeknik.
(Att du dessutom konstant gnällt på Simoncelli gör ju inte saken bättre, även om du nu vänt kappan efter vinden av förklarliga skäl.)

Man får vara bra okunnig och/eller nonchalant om man värderar Stoners titel i år högre än alla som Rossi tagit. 2004 satt Rossi knappast på något överlägset material och motståndet vid flera av hans titlar har varit minst sagt bra.

Tvärtom tror jag många värderar Stoners titel i år ganska lågt. Förutom att han suttit på den i särklass bästa hojen har han haft det rätt flytet men motståndarnas skador osv. Det var ju pinsamt tydligt i går, från Spies ombordkamera, hur snabb Hondan är. Det påminner rätt mycket om när Stoner vann 2007 med klart bästa paketet.

Jag hoppas och tror att de andra tillverkarna kommer ikapp Honda nästa år så Lorenzo, Spies, Rossi och de andra kan vara med och utmana ordentligt :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Blev lite spännande till slut,hoppas detta är en föraning om hur det kommer se ut nästa säsong!

Att Pedrosa skulle vika ner sig om 3:e-platsen mot Dovi trodde jag inte,vilket jävla nederlag,inga mästartakter där inte!
Honda gjorde fel val där...undrar om han inte skulle tjäna på ett byte själv för nu gör han ju ingen glad.

Sänder viasat från testerna förresten?
Dom gjorde väl det förra året va?
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Blev lite spännande till slut,hoppas detta är en föraning om hur det kommer se ut nästa säsong!

Att Pedrosa skulle vika ner sig om 3:e-platsen mot Dovi trodde jag inte,vilket jävla nederlag,inga mästartakter där inte!
Honda gjorde fel val där...undrar om han inte skulle tjäna på ett byte själv för nu gör han ju ingen glad.

Sänder viasat från testerna förresten?
Dom gjorde väl det förra året va?

Ang Pedrosa vs Dovi, Honda vill ha förare som är kapabla till racevinster, det har man visat förut med t ex Hayden. "Consistency riders" imponerar inte på HRC och jag håller med till fullo. Kör man får sådana team så gäller det att visa att man kan vara snabbast. Pedrosa kan knäcka Stoner en bra dag, Dovi mnjaa...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ang Pedrosa vs Dovi, Honda vill ha förare som är kapabla till racevinster, det har man visat förut med t ex Hayden. "Consistency riders" imponerar inte på HRC och jag håller med till fullo. Kör man får sådana team så gäller det att visa att man kan vara snabbast. Pedrosa kan knäcka Stoner en bra dag, Dovi mnjaa...

Nja,tycker mest han verkar kunna vara snabb när allt står rätt till för dagen eller det går lite sämre för dom andra.

Men,som igår när det gällde så viker han ner sig..

På mig imponerar det iaf. mer att ta de skalperna som räknas,det är mästartakter,han hade väl klarat 3:e-platsen om han blivit 2:a men gav upp...
 

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mölndal
Hoj
R6 v4.0
Nja,tycker mest han verkar kunna vara snabb när allt står rätt till för dagen eller det går lite sämre för dom andra.

Men,som igår när det gällde så viker han ner sig..

På mig imponerar det iaf. mer att ta de skalperna som räknas,det är mästartakter,han hade väl klarat 3:e-platsen om han blivit 2:a men gav upp...
Så kanske det upplevs, men kolla statistiken för i år t ex för vem av förarna som oftast har varit först av de två när båda tagit sig i mål och inte minst vem som vinner race.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Tvärtom tror jag många värderar Stoners titel i år ganska lågt. Förutom att han suttit på den i särklass bästa hojen har han haft det rätt flytet men motståndarnas skador osv. Det var ju pinsamt tydligt i går, från Spies ombordkamera, hur snabb Hondan är. Det påminner rätt mycket om när Stoner vann 2007 med klart bästa paketet.

Jag hoppas och tror att de andra tillverkarna kommer ikapp Honda nästa år så Lorenzo, Spies, Rossi och de andra kan vara med och utmana ordentligt :)
HAHAHA, underbart inlägg! Mycket frustration och ilska där, släpp ut det bara! :D

Stoner har kört SKITEN ur sina stallkamrater sedan 2007! Rossi slutade 7 poäng före Hayden i år.

Hondan den särklass bästa hojen? Den är förmodligen bäst men så överdrivet överlägsen är den inte. Och det har inte hänt så mycket med den till i år som folk verkar tro, förutom att Stoner sitter på den nu.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Hondan den särklass bästa hojen? Den är förmodligen bäst men så överdrivet överlägsen är den inte. Och det har inte hänt så mycket med den till i år som folk verkar tro, förutom att Stoner sitter på den nu.

Jag tror det ligger väldigt mycket i det där. Utan Stoner på Honda hade Lorenzo haft mycket bra chans på titeln, och vips så hade Yamahan och Hondan ansetts nästintill jämnbördiga.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
HAHAHA, underbart inlägg! Mycket frustration och ilska där, släpp ut det bara! :D
Tvärtom! Jag är imponerad av Stoner, han är grym. Men...

Jag värderar inte hans titel speciellt högt, det gjorde jag inte 2007 heller (då han satt på en överlägsen maskin med de bästa däcken), eller Haydens 2006, Crivillies 1999, Doohans sista titlar osv. Då värderar jag Lorenzos titel 2010 högre även om Rossi missade ett par race.

Jag förstår bara inte hur man kan värdera Stoners titel i år högre än alla som Rossi tagit.

Angående Pedrosa kan jag bara instämma. Det var sorgligt att se hur han vek ner sig igår. Stoner visade iaf lite jävlar anamma!
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Tvärtom tror jag många värderar Stoners titel i år ganska lågt. Förutom att han suttit på den i särklass bästa hojen har han haft det rätt flytet men motståndarnas skador osv. Det var ju pinsamt tydligt i går, från Spies ombordkamera, hur snabb Hondan är. Det påminner rätt mycket om när Stoner vann 2007 med klart bästa paketet.

Jag hoppas och tror att de andra tillverkarna kommer ikapp Honda nästa år så Lorenzo, Spies, Rossi och de andra kan vara med och utmana ordentligt :)

Skulle nog vilja påstå att Hondas utveckling i år knappast är något revolutionerande. Pedrosa har ju tex vunnit ungefär lika många lopp senaste säsongerna. Honda har helt enkelt bara saknat en förare som kan leverera rutinmässigt likt Stoner.

I övrigt tror jag att Yamaha är de som kommer dra störst nytta av 1000cc då det är just motorstyrka de saknat mest. Ducati.. well, kan bara hoppas och be att de får ordning på ett twin spar chassi till nästa säsong. Rossi har inte många år kvar som han teoretiskt kan prestera toppresultat på med rätt material, så att han numera mest ligger i grusfållan eller bland backmarkers är tragiskt att se. Han är ju ändå "king of smooth riding". En total kontrast till Stoner och det är just det som gjorde deras duster så roliga att se.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Jag tror det ligger väldigt mycket i det där. Utan Stoner på Honda hade Lorenzo haft mycket bra chans på titeln, och vips så hade Yamahan och Hondan ansetts nästintill jämnbördiga.
Precis.

You and Casey Stoner and Dani Pedrosa all have very different riding styles.
AD: Yeah, all three riders. I thought, no, but it is like this. Big, big differences everywhere. Braking, lean angle on corner entry, throttle opening, traction control. Everything.

So when you're developing the motorcycle, who has the most influence?
AD: We'll see next year. About this year it wasn't a problem, because there wasn't much development on the bike, there were improvements, but not development. The bike already was good. We changed a few things and made a small difference and this year we have a really good bike. But already the development is done. I think if you have a good bike with a good balance for all three riders, it's good. After that the teams will arrive at what they need to to follow the style of the riders. The important development is having a good base motorcycle. After that the important thing is the rider with the team and the engineers.

When Casey joined the team did that change the path of development?
AD: No, nothing. The bike was already done; just he needed to adapt the bike to his style of riding.

You believe he's the fastest rider in MotoGP?
AD: I think about the speed, yes, but it is not just the speed to win the championship. Because if you speak about the speed he would have ten championships, but it isn't like this.



Skulle nog vilja påstå att Hondas utveckling i år knappast är något revolutionerande. Pedrosa har ju tex vunnit ungefär lika många lopp senaste säsongerna. Honda har helt enkelt bara saknat en förare som kan leverera rutinmässigt likt Stoner.

Tycker samma.
Det är bara att titta på Doviziosos resultat senaste 3 säsongerna. Några exempel från 2009-2010-2011:
QAT: 5-3-4
POR: 7-3-4
FRA: 4-3-2
GBR: 1-2-2 (ej samma bana 2009 som 2010/2011)
ITA: 4-3-2
INP: 4-5-5
RSM: 4-5-5
JPN: 5-2-5
VAL: 8-5-3

Inte så himla stor skillnad och lika många podium 2010 som 2011. På de race han kom i mål snittade han placering 4,06 i år. Förra året snittade han 4,40. Samtidigt som Rossi i princip försvunnit från toppen i år.
 

wainright

Wainright
Gick med
24 Apr 2008
Ort
Ljungby
Hoj
ducati 999
Av 17 race har honda 13 vinster/ 10 av dem till stoner.
Det var 3st till som hade samma material, av de lyckades pedrosa ta 3 och de 2 andra ingen seger.
Är ganska klar fakta om vem som är bäst, eller hade Stoner några andra super däck eller drevad hoj ni som vet allt?
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Stoner har kört den där Hondan nåt djävulskt grymt bra i år. Inget snack om saken.

Och han är en mycket värdig vinnare. Långt värdigare om man ska jämföra Haydens VM titel 2006. :rolleyes: Bara för att lixom jämföra värdighet o värdighet.

Men nu blir det ändå upp till bevis. Kan han göra om samma sak igen nästa år och igen årer därpå. Oavsett vad det blir för konkurens.

Jävlar att man ska längta redan till säsongen 2012. Denna säsong vill jag helst spola ner. Av flera anledningar :död :gnissla
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
En sak är ju klar iaf, Spanjank förarna kommer alltid att vara nummer 2. Dom är eviga 2:eek:r. Dom har tagit över bra efter Alex C.

Hondan den särklass bästa hojen? Den är förmodligen bäst men så överdrivet överlägsen är den inte. Och det har inte hänt så mycket med den till i år som folk verkar tro, förutom att Stoner sitter på den nu.[/QUOTE]

HAHAHAHA släng ut dig skit. Nej hondan är särklass den sämsta. Dags att vakn upp från coman du är i.
 
Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
HAHAHAHA släng ut dig skit. Nej hondan är särklass den sämsta. Dags att vakn upp från coman du är i.
Dina svar livar alltid upp. Så nyanserade. :tummenupp

Tvärtom! Jag är imponerad av Stoner, han är grym. Men...

Jag värderar inte hans titel speciellt högt, det gjorde jag inte 2007 heller (då han satt på en överlägsen maskin med de bästa däcken), eller Haydens 2006, Crivillies 1999, Doohans sista titlar osv. Då värderar jag Lorenzos titel 2010 högre även om Rossi missade ett par race.

Jag förstår bara inte hur man kan värdera Stoners titel i år högre än alla som Rossi tagit.

Angående Pedrosa kan jag bara instämma. Det var sorgligt att se hur han vek ner sig igår. Stoner visade iaf lite jävlar anamma!
Det är svårt att jämföra titlar men Rossi 2004 var något extra. Jag hoppas det blir något extra 2012.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Förra året snittade han 4,40. Samtidigt som Rossi i princip försvunnit från toppen i år.
Precis! Men att Rossi inte var med i toppen saknar såklart helt betydelse för vem som vinner titeln... :rolleyes:

Det är svårt att jämföra titlar men Rossi 2004 var något extra. Jag hoppas det blir något extra 2012.
Ja, det är supersvårt att värdera titlar och det är nog därför vi har lite olika värderingar om Stoners titel i år. Om Hondan inte är lika överlägsen, som jag anser att den har varit i år, nästa år och Stoner fajtar sig till ett par vinster och tar titeln kommer jag att värdera den högt.

Stoner är en sjukt bra förare men det känns som att båda hans titlar har serverats på silverfat, om vi spetsar till det hela lite. En helt frisk Rossi på en bra Ducati, en revanschsugen Lorenzo och en Pedrosa som kan hålla sig på hjulen, det är vad jag hoppas på nästa år! :)
 
Last edited:

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Du har rätt i vissa delar, men att påstå att Stoner satt på bästa materialet 2007 är väl inte rättvist. Han var ju den enda Ducce-förare som bemästrade en för övrigt medioker men ruskigt svårkörd hoj. Det märkliga är att han själv klassar årets titel högre än 2007.

Ditt Rossi-hat, eller försök att höja Stoner till skyarna, liknar trollinläggen från NyTeknik.
(Att du dessutom konstant gnällt på Simoncelli gör ju inte saken bättre, även om du nu vänt kappan efter vinden av förklarliga skäl.)

Man får vara bra okunnig och/eller nonchalant om man värderar Stoners titel i år högre än alla som Rossi tagit. 2004 satt Rossi knappast på något överlägset material och motståndet vid flera av hans titlar har varit minst sagt bra.

Tvärtom tror jag många värderar Stoners titel i år ganska lågt. Förutom att han suttit på den i särklass bästa hojen har han haft det rätt flytet men motståndarnas skador osv. Det var ju pinsamt tydligt i går, från Spies ombordkamera, hur snabb Hondan är. Det påminner rätt mycket om när Stoner vann 2007 med klart bästa paketet.

Jag hoppas och tror att de andra tillverkarna kommer ikapp Honda nästa år så Lorenzo, Spies, Rossi och de andra kan vara med och utmana ordentligt :)
 

MC Doktorn

Guest
Ditt Rossi-hat, eller försök att höja Stoner till skyarna, liknar trollinläggen från NyTeknik.
(Att du dessutom konstant gnällt på Simoncelli gör ju inte saken bättre, även om du nu vänt kappan efter vinden av förklarliga skäl.)

Man får vara bra okunnig och/eller nonchalant om man värderar Stoners titel i år högre än alla som Rossi tagit. 2004 satt Rossi knappast på något överlägset material och motståndet vid flera av hans titlar har varit minst sagt bra.

Tvärtom tror jag många värderar Stoners titel i år ganska lågt. Förutom att han suttit på den i särklass bästa hojen har han haft det rätt flytet men motståndarnas skador osv. Det var ju pinsamt tydligt i går, från Spies ombordkamera, hur snabb Hondan är. Det påminner rätt mycket om när Stoner vann 2007 med klart bästa paketet.

Jag hoppas och tror att de andra tillverkarna kommer ikapp Honda nästa år så Lorenzo, Spies, Rossi och de andra kan vara med och utmana ordentligt :)

Jag tror säkert att du med några enstaka bittra inte värderar Caseys titel speciellt högt eftersom du äger ett makalöst sjukligt Stoner förakt utan att någon förstår varför.

Men jag förstår att det smakar beskt när han råkade vinna hela skiten 2011 efter dina evigt nedlåtande kommentare om honom.


Att du tidigare blev bannad efter dina sjukliga kontroverser med NT som du aldrig verkar komma över och dessutom försökte skapa ett eget forum med töntiga profilkläder som vart en flopp säger väl allt när du kommer tillbaks med svansen mellan benen med samma anda som förr. Jomenhejsan KRIS varning.

Angående Rossi kan man väl inte konstatera annat än att säsongen med Ducati 2011 har varit en katastrof, eller hur skulle du tolka det hela?
Stoner klarade i varje fall leverera med sämre material vilket tydligen inte räknas?
När han till slut hamnar på likvärdigt material så leverar han mästerligt som ingen annan klarade av i år.
Ingen annan på Honda 800cc lyckades med det han gjorde.
Inbördes mot Rossi leder han trots att han kört majoriteten på skit Ducati som Rossi inte klarar.
Yamaha med Lorenzo var främste utmanaren och före flera fabriks Hondor vilket tyder på att materialet inte uteslutande är avgörande.

Att med dessa fakta säga något annat än att det är storartat är som påstå att man kan släcka en eld med fotogen.


Med all rätt tyckte jag Super Sic var farlig och körde som en påtänd men efter Brno hände något som gjorde att man såg en kille som kunde köra med justa omkörningar och omdöme, tror han hade blivit ännu vassare 2012.

Rossi 2004 var imponerande och magisk men motståndet var mediokert.
Varken Gibernau eller Biaggi var ämnen för titlar o Mgp.

Hoppas Mgp 2012 blir en tät säsong och att bäste man vinner oavsett märke, namn ellet tidigare meriter.
Men jag håller på Stoner :tummenupp

Det tycker jag :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top