MotoGP - Valencia - 2011

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Pedrosa är lika snabb som övriga Aliens...
Bra analys!

Pedrosa är en mycket snabb förare men sämre "racer" (bra svenskt uttryck?) än Rossi, Lorenzo, #58 och Spies.
Stoner är extremt snabb men bara halvbra "racer", duktig i medgång men...

Spies är jag väldigt tveksam till
Vänta och se!

Obegripligt att någon kunnat undgå att förstå att Honda i år hade bästa paketet! Svänger bra, bromsar OK, högst effekt och suverän elektronik som effektivt fått ner den i asfalten. Alla fabrikarna har i år enkelt blåst förbi de övriga på rakorna - lite som Stoners Ducati då hann vann VM.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Du har rätt i vissa delar, men att påstå att Stoner satt på bästa materialet 2007 är väl inte rättvist. Han var ju den enda Ducce-förare som bemästrade en för övrigt medioker men ruskigt svårkörd hoj. Det märkliga är att han själv klassar årets titel högre än 2007.
Jo, jag upplever det som rättvist och Stoners egen värdering av sina båda titlar kanske kan vara en hint. Jag är inte ute efter att klanka ner på Stoner men säsongen 2007 var det han, Ducatin och Bridgestone som var det vinnande paketet. Klart som fan körde inte hojen sig själv men jag tror inte att han hade vunnit på tex en Yamaha, Suzuki eller Honda.

Men nu har han 2 titlar och med 5 till så kan han snacka med Rossi om ambitioner som överväger talangen, hur axeln mår eller vad han nu svamlade om när han var i vägen för Rossi på Jerez :D

Obegripligt att någon kunnat undgå att förstå att Honda i år hade bästa paketet! Svänger bra, bromsar OK, högst effekt och suverän elektronik som effektivt fått ner den i asfalten. Alla fabrikarna har i år enkelt blåst förbi de övriga på rakorna - lite som Stoners Ducati då hann vann VM.
Jag förstår det inte heller :va

Det tog Honda 5 år att få till den bästa hojen och med Stoner i sadeln var det en match made in heaven.

Ska bli spännande att se hur Stoner lyckas med utvecklingen av RC213V. Den 212V som han körde i år ska tydligen ha utvecklats minimalt under säsongen.
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
J
Rossi 2004 var imponerande och magisk men motståndet var mediokert.
Varken Gibernau eller Biaggi var ämnen för titlar o Mgp.
Det tycker jag :)

Nä nu bajsade du väl ändå på dig?

Och om Rossi var imponerande kan väl inte Biaggi och Gibernau vara mediokra, dom slog han ju några gånger det året?

Vad det anbelangar Stoner kommer han aldrig bli en värdig mästare i mina ögon.
En sådan kör inte omkring och slår sina medtävlare för att han är sur, och spyr galla över dom i intervjuer.

Köra hoj det kan han odiskutabelt, men bete sig sportsligt nej.

/Pär
 

MC Doktorn

Guest
Nä nu bajsade du väl ändå på dig?

Och om Rossi var imponerande kan väl inte Biaggi och Gibernau vara mediokra, dom slog han ju några gånger det året?

Vad det anbelangar Stoner kommer han aldrig bli en värdig mästare i mina ögon.
En sådan kör inte omkring och slår sina medtävlare för att han är sur, och spyr galla över dom i intervjuer.

Köra hoj det kan han odiskutabelt, men bete sig sportsligt nej.

/Pär


Hej Pär

Jag är pott-tränad och etanolkonverterad.
Nej ingen är väl medioker i detta sällskap men eftersom sanningen återges med överdrifter på detta forum så är man antingen lika värdelös som något katten släpat in eller gudomlig.

Ärligt tyckte jag det var en av de mindre trevliga sidorna han hade men faktiskt tycker jag han hade rätt i sak om det är RDP incidenten du menar.

Men ska vi prata karaktärer och allt oävet som gjorts historiskt så kan listan bli lika lång som Juholts dåliga samvete.

Martin

Hondas växellåda ska inte glömmas bort.

Nej och inte Ducatis heller.

Medlem i Föreningen för vi som aldrig glömmer.
 
Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Vad det anbelangar Stoner kommer han aldrig bli en värdig mästare i mina ögon.
En sådan kör inte omkring och slår sina medtävlare för att han är sur, och spyr galla över dom i intervjuer.

Haha, jag tyckte det var klockrent gjort. Att Stoner blev sur är självklart, och RDP förtjänade en väckarklocka. Dessutom var det ju tämligen harmlöst, som en liten puff. :tungan
Show me a good loser and I'll show you a loser, som någon klok man sa.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nä nu bajsade du väl ändå på dig?
:rofl

Vad det anbelangar Stoner kommer han aldrig bli en värdig mästare i mina ögon. En sådan kör inte omkring och slår sina medtävlare för att han är sur, och spyr galla över dom i intervjuer.
Han beter sig som en bortskämd snorunge helt enkelt, som är van att få bestämma över alla leksaker i sandlådan. Hade jag varit hans farsa hade jag skämts ögonen ur mig.

Haha, jag tyckte det var klockrent gjort. Att Stoner blev sur är självklart, och RDP förtjänade en väckarklocka. Dessutom var det ju tämligen harmlöst, som en liten puff. :tungan
Show me a good loser and I'll show you a loser, som någon klok man sa.
Men skillnaden är att där andra blir sura och skakar på huvudet så slår Stoner till honom. Så beter sig en diva.

Hans syrliga kommentarer till Rossi på Jerez är så patetiska att det knappt finns ord att beskriva. Social kompetens är nog inget Stoner har med i sitt CV.

Nej och inte Ducatis heller.
Vad har den med saken att göra? Den var ju som att sminka en gris.
 
Last edited:

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Vad det anbelangar Stoner kommer han aldrig bli en värdig mästare i mina ögon.
En sådan kör inte omkring och slår sina medtävlare för att han är sur, och spyr galla över dom i intervjuer.

Köra hoj det kan han odiskutabelt, men bete sig sportsligt nej.

/Pär

Jag tycker Casey är en rätt härlig typ. Jag har respekt för att alla på den här extrema nivån inte kan vara meditränade myskillar som Rossi (som jag också gillar skarpt). Det är gött med såna vinnarskallar som hatar allt och alla som går dom emot, är dåliga förlorare, och självgoda som segrare! Skit i allt runtomkring, döm killarna efter prestationerna på banan. Typer som viker ner sig gång på gång därute (Pedrosa, Bradley Smith, snälle Edwards med flera) är säkert jättefina grabbar, men jag föredrar galningarna (#58, Stoner m.fl.) 7 dar i veckan.

Nån som minns crossföraren Yves Demaria? En fransman som betedde sig som att han ägde hela världen, blev ytterst förnärmad av all kritik, alltid skyllde ifrån sig vid motgångar, och var helt oövervinnerlig på en bra dag?

Jag tror Stoner kommer att bli ihågkommen läääänge.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vad har den med saken att göra? Den var ju som att sminka en gris.

Finns en sak som MC Doktorn ogillar mer än dig Sandström, och det är det italienska hojmärket Ducati.
Sålänge du inte bygger röda sporthojar med tvångsstryrda ventiler kan du andas ut på andraplatsen. ;)
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Vilka Rossi knäckte efter konstens alla regler
Jepp! Riktiga racegubbar har verktyg i lådan som knäcker dem som "bara" kan köra fort.

T.ex. berättade nästan samtliga - inkl Rossi och Lorenzo - i BBC:s Simoncelli-dokumentär om sin stora respekt för honom på banan. När Sic var i närheten höll man sig i skinnet för de visste att han satte emot alla försök att trycka till honom.
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
:rofl

Han beter sig som en bortskämd snorunge helt enkelt, som är van att få bestämma över alla leksaker i sandlådan. Hade jag varit hans farsa hade jag skämts ögonen ur mig.

Men skillnaden är att där andra blir sura och skakar på huvudet så slår Stoner till honom. Så beter sig en diva.

Hans syrliga kommentarer till Rossi på Jerez är så patetiska att det knappt finns ord att beskriva. Social kompetens är nog inget Stoner har med i sitt CV.

Tycker Stoners ord till Rossi var väldigt tama, det var en idiotisk manöver av Rossi som han tom själv visste skulle gå åt pipan. Själv hade jag varit ursinnig, men Stoner höll sig relativt kall. Tycker också det är härligt med lite äkta känslor ibland, till skillnad från Rossi som alltid smilar och ser glad ut trots att man vet att han lär vara en riktig småjävel bakom kulisserna. Med det sagt menar jag inte att jag ogillar Rossi, tvärtom, men de är som sagt två helt olika karaktärer. Båda med sina för och nackdelar.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Brum brum, MZ Racing!

www.muz.de/en/grand-prix-moto2-/m-mz-racing-team-

valencia_test_21_original.jpg
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Tycker Stoners ord till Rossi var väldigt tama, det var en idiotisk manöver av Rossi som han tom själv visste skulle gå åt pipan.
BBC visade en repris av kraschen och det Stoner sa i sin box efteråt under gårdagens sändning. Visst chansade Rossi men det kunde precis lika gärna ha funkat. Man ser dessutom tydligt på Casey att han försöker vara så dryg och nedlåtande han kan samtidigt som Rossi med hela sitt kroppsspråk visar att han vill be om ursäkt. Dessutom går Casey i väg när Rossi står kvar.

Som sagt, han är och förblir en diva i mina ögon.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
BBC visade en repris av kraschen och det Stoner sa i sin box efteråt under gårdagens sändning. Visst chansade Rossi men det kunde precis lika gärna ha funkat. Man ser dessutom tydligt på Casey att han försöker vara så dryg och nedlåtande han kan samtidigt som Rossi med hela sitt kroppsspråk visar att han vill be om ursäkt. Dessutom går Casey i väg när Rossi står kvar.

Som sagt, han är och förblir en diva i mina ögon.

Jag tyckte helt tvärtom, att Casey gör sitt yttersta för att inte vara dryg och nedlåtande och försökte trycka ner sin besvikelse och bara ta ett snack.

Det är så jag skulle tolkat det om jag var Rossi; kanske också för att jag bott ett tag i Australien och fått lära mig hur de pratar och kommunicerar.

Sen att hans skämt inte riktigt går hem kan man väl också ha lite förståelse för; Rossi har precis kommit in, står fortfarande i skinnställ och har väl en hel del annat i huvudet just där också.

Menmen, man kan tolka saker olika, den enda som vet hur han egentligen menade är just Stoner.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
BBC visade en repris av kraschen och det Stoner sa i sin box efteråt under gårdagens sändning. Visst chansade Rossi men det kunde precis lika gärna ha funkat. Man ser dessutom tydligt på Casey att han försöker vara så dryg och nedlåtande han kan samtidigt som Rossi med hela sitt kroppsspråk visar att han vill be om ursäkt. Dessutom går Casey i väg när Rossi står kvar.

Som sagt, han är och förblir en diva i mina ögon.
Stoner var ju helkall i den situationen, att droppa en sån kommentar till en niofaldig världsmästare i direktsändning. Då har man balls! Rossis försök var dömt att misslyckas och det insåg nog även Rossi.

Sen så blir jag så trött på allt snack om att Stoner vann titeln på grund av Hondans överlägsenhet, jovisst, det är en riktigt bra hoj men den är inte helt överlägsen Yamahan, det har ju både JLo och Spies visat under säsongen. Dessutom satt Pedrosa, Dovi och Sic på samma material men vad lyckades de prestera jämfört med Stoner? Peanuts.

Nä, ni Stonerhatare får nog fan öppna ögonen för den gudabenådade talang och intelligens Stoner besitter. Han kör sig till den bästa placeringen paketet (han+hoj) besitter varje dag och i år har det allt som oftast betytt seger eller pallplats. Han är den värdiga mästaren i år på samma sätt som Lorenzo var det 2010.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Visst hade Honda ett bra paket i år, men om det inte vore för Stoner så hade Yamaha gått hem med mästerksapstiteln. Hade Hondan varit lika bra då?

Samma gnet varje år, förra året var Lorenzo "ovärdig" och han körde en hoj som Rossi fixat åt honom...
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Förkrossande statistik talar för att det är Stoner, och inte Honda, som gör det.
Sex Hondor, varav hela 4 fabrikare under 2011.
Stoner har varit den främsta Honda-föraren i 11(!) av 17 lopp.
På pallen alla gånger utom en då han drogs med i ett fall.
122 poäng före sin bäst placerade teamkamrat.
Stoner hade vunnit både konstruktörs och teammästerskapen på egen hand!

Noterar att Lorenzo plockade fler poäng ifjor än Stoner gjorde i år.
Värdiga båda, pungt.

Att de sedan inte är några charmtroll i mina ögon är en annan sak.
 
Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Att säga att det beror bara på hondan är ju löjligt och det fattar nog alla. Stoner är ju en otrolig talang. Jag personligen tycker han är en värdig vinnare i år. Han är den som har haft bäst paketet och klarat sig bra från skador, kört som en jävel på den hondan. Det blir svårt att slå den killen.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Stoner var ju helkall i den situationen, att droppa en sån kommentar till en niofaldig världsmästare i direktsändning. Då har man balls!

Nä, ni Stonerhatare....
Balls? Ledsen att säga det men alla utom Stoner-fansen såg det nog mer som pinsamt än tufft.

Och vem menar du är Stoner-hatare? Alla som inte har honom som sin största idol och ger honom kritik?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top