Satt i boxarna vid startrakan. Bra utsikt över hela banan därifrån + videodisplay precis framför.
Grymt rejs, satt å kikade mest på Dovi vs Pedo samt Crutchlow vs Abraham. Hejade på Dovi vilket inte uppskattades av alla spanjorer runt omkring mig.
Blev ju dessutom riktigt spännande även om förstaplatsen till slut iom Stoners brist på referenspunkter. I övrigt kan jag väl bara säga att Stoner i min mening verkligen är en välförtjänat mästare, han är helt enkelt outstanding. Det finns ingen som kan köra hoj som han, och att han lyckades vara i topp även med Duccen säger inte lite. Jämför med Valentino.. Folk som klagade på att Stoner inte alltid var så glad dom senaste åren hos Ducati tycker jag borde fått sig en tankeställare nu när de ser vad Valentino (inte) levererar med samma material.
Stoner är en hardcore racer, går det bra är han glad, går det dåligt är han missnöjd. Jag tycker han sköter sig exemplariskt.
Rossi försöker hålla god min, men hans goda humör lyser alltid oftare med sin frånvaro..
Med det sagt så kommer Stoner bli svårslagen de närmaste åren när han nu sitter på konkurrenskraftigt material. Skulle inte bli förvånad om det blir en 5 i rad nu likt Dohan.
PS. Man blir fan alltid överumplad över hur satans högt GP-hojarna låter, helt sjukt. Tänkte att jag borde väl klara åtminstone warm-up varvet utan öronproppar(hade kameran i händerna), men jag skrek nästan rakt ut av smärta.
Känner tom trycket av ljudvågorna i bröstet när fältet dundrar förbi.