MotoGP - Valencia - 2011

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
I 125 hittade jag :)

22 Emil PETERSEN DEN Nordgren Racing Honda

Dock behöver han lite torrkörning så att han kan köra in sig på banan eller om något är fel, men skoj!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Då var ordningen återställd. Rossi 1,5s efter och inte bästa Ducce.
Bästa Ducce på träning eller kval är ju inte så relevant. När målflaggen vajar brukar han ändå vara först av hojarna från den lilla fabriken.

Angående Hayes är det som sagt imponerande kört och lägger man dessutom till att det kanske (?) är första gången han kör med kolfiberbromsar blir det ännu mer imponerande.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bästa Ducce på träning eller kval är ju inte så relevant. När målflaggen vajar brukar han ändå vara först av hojarna från den lilla fabriken.

Angående Hayes är det som sagt imponerande kört och lägger man dessutom till att det kanske (?) är första gången han kör med kolfiberbromsar blir det ännu mer imponerande.
Det är första gången han kör med kolfiberbromsar. Jag gillar iofs Hayes sedan gammalt men trodde inte han skulle vara så bra med i torrt faktiskt.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det är första gången han kör med kolfiberbromsar. Jag gillar iofs Hayes sedan gammalt men trodde inte han skulle vara så bra med i torrt faktiskt.
Han har ju varit grym i AMA men jag håller med, trodde han skulle vara längre efter. Vore ju utomordentligt kul om han spöade Cal på söndag :)
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Bästa Ducce på träning eller kval är ju inte så relevant. När målflaggen vajar brukar han ändå vara först av hojarna från den lilla fabriken.
Sant, men hans varumärke är för stort för att starta sjua bara för att kunna köra om tre hojar.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Jisses 1sek bättre än 2an, han har vind i seglen kan man säga, värdig titeln :Bugar

Det svenskbaserade teamet kvalade tyvärr inte in enligt Highsider.se :(
 
Last edited:

ladde_79

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2007
Ort
halmstad
Hoj
Ktm 990 adventure , ktm 400
Missa inte warmupen för motogp imorgon.
De kommer ha en minnesceremoni för Marco.

Från viasat:

Som ni säkert har sett kommer en ceremoni för att hedra Marco Simoncelli att genomföras direkt efter uppvärmningen i morgon förmiddag. Viasat Motor kommer självklart att direktsända denna ceremoni där bl a Kevin Schwantz kommer att köra Marcos motorcykel med nr 58 runt banan eskorterad av resten av startfältet för återsamling på start/mål med representanter från IRTA, FIM och Dorna //Viasat Motor
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Missa inte warmupen för motogp imorgon.
De kommer ha en minnesceremoni för Marco.

Från viasat:

Som ni säkert har sett kommer en ceremoni för att hedra Marco Simoncelli att genomföras direkt efter uppvärmningen i morgon förmiddag. Viasat Motor kommer självklart att direktsända denna ceremoni där bl a Kevin Schwantz kommer att köra Marcos motorcykel med nr 58 runt banan eskorterad av resten av startfältet för återsamling på start/mål med representanter från IRTA, FIM och Dorna //Viasat Motor
Svårt, såg hyllningarna idag och blir gråtmild av det...
 

MC Doktorn

Guest
Det finns bara en som imponerar där ute.

Jisses 1sek bättre än 2an, han har vind i seglen kan man säga, värdig titeln :Bugar

Det svenskbaserade teamet kvalade tyvärr inte in enligt Highsider.se :(

När var någon så överlägsen senast? tom Lorenzo erkände att titeln var körd redan innan Australiens GP.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det irriterar mig att Capirossi tagit sig friheten att köra med #58...

tror nog att han har frågat gresini och tävlingsledningen om dom tycker att det är ok att han kör med #58 så iögonfallande där det normalt sett ens startnummer skall sitta tror du inte det eller stör du dig bara allmänt på det? eller, stör det dig för att du hatar capirossi? själv tycker jag att det är en fin gest, de andra förarna valde att hylla sic på olika ställen, en hade 58 på sin flaska, en hade 58 på hjälmen, en hade 58 på sidokåpan, en hade 58 på kutsen osv osv capirossi valde frontkåpan med stora siffror för att hedra sic, plus att det är hans sista säsong i motogp så det var kanske lite därför han ville ha 58 just där, so what liksom kan jag tycka!!
 
Last edited:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
tror nog att han har frågat gresini och tävlingsledningen om dom tycker att det är ok att han kör med #58 så iögonfallande där det normalt sett ens startnummer skall sitta tror du inte det eller stör du dig bara allmänt på det? eller, stör det dig för att du hatar capirossi? själv tycker jag att det är en fin gest, de andra förarna valde att hylla sic på olika ställen, en hade 58 på sin flaska, en hade 58 på hjälmen, en hade 58 på sidokåpan, en hade 58 på kutsen osv osv capirossi valde frontkåpan med stora siffror för att hedra sic, plus att det är hans sista säsong i motogp så det var kanske lite därför han ville ha 58 just där, so what liksom kan jag tycka!!

För mig känns det lite som det "enda" sättet som är tabu, att hedra #58 på bara. Han var #58 på banan, ingen annan. Visst, emotionellt, & ingen big deal men...

Sen gör det inte saken bättre att jag aldrig varit en fan av Capirossi för den delen.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
För mig känns det lite som det "enda" sättet som är tabu, att hedra #58 på bara. Han var #58 på banan, ingen annan. Visst, emotionellt, & ingen big deal men...

Sen gör det inte saken bättre att jag aldrig varit en fan av Capirossi för den delen.

kan jag iofs hålla med om men är det ok med gresini, tävlingsledningen och sic´s familj så är det ok för mig att capirossi har #58 där han har det men handen på hjärtat hade jag hellre sett att rossi hade satt en snygg dekal med en 46 och 58 sida vid sida på ett snyggt sätt:)
 

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Monstruös ER6
Är på plats i Valencia och glor, jävla skitväder bara... Hade varit kul å se ceremonin, men vettetusan om man orkar masa sig dit redan kl10.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Stoner är verkligen grym. Lite som kattens lek med råttan. Alla tror att de har en chans tills det är ett par minuter kvar, då visar han vart skåpet ska stå.

Synd bara att han verkar vara så förbannat osympatisk och divig. Annars hade man ju nästan kunnat gilla honom.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
det vore även en fin gest att lämna pole position tom för #58 och låta stoner starta från plats 2, pedrosa från plats 3 osv!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top