MotoGP - Valencia - 2011

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Skippa skiten och låta hela 800cc-klassen hedra Marco istället.

Ärligt talat så skulle jag hellre se samtliga förare klistra dit #58 på sina cyklar & köra några paradvarv istället för att dom ska låtsas tävla.

Håller med. Kan ett MotoGP race bli mera meningslöst.!?

Världsmästaren är klar. Vet inte om det finns några andra som vill strida om sin placering. Som sagt. Känns futtigt och meningslöst i sammanhanget.

Vill oxå se en fin hyllning av Marco.

//M
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Håller med. Kan ett MotoGP race bli mera meningslöst.!?

Världsmästaren är klar. Vet inte om det finns några andra som vill strida om sin placering. Som sagt. Känns futtigt och meningslöst i sammanhanget.

Vill oxå se en fin hyllning av Marco.

//M
Bästa hyllningen Marco kan få är ju ett race och att alla TÄVLAR för det var det Marco gjorde och älskade. Ett mesigt paradvarv är ju värdelöst.
Hans farsa vill ha oljud, motorer på maxvarv och ett jävla race till Marcos ära. Det vore helt rätt!
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Bästa hyllningen Marco kan få är ju ett race och att alla TÄVLAR för det var det Marco gjorde och älskade.

Men jag undrar hur förarna skall kunna undgå att tänka på det hemska som hände. Hur ska dom kunna köra för allt vad tygen håller??

Visst, det är deras passion och yrke. Så det hör väl till. Att kunna fokusera.

Men en fin hyllning förutom race.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Men jag undrar hur förarna skall kunna undgå att tänka på det hemska som hände. Hur ska dom kunna köra för allt vad tygen håller??

Visst, det är deras passion och yrke. Så det hör väl till. Att kunna fokusera.

Men en fin hyllning förutom race.
För att det är vad de gör. Det var ju fullt race i Moto2 efter Tomizawas bortgång förra året tex. Jag tror det är större risk för ett halvtrist race pga många förare borta och serien avgjord än för att Simoncelli gick bort för tidigt.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Tätt race mellan Pedrosa och Stoner tror jag på, som Pedrosa mycket väl kan vinna för en gångs skull.
Att förarna inte skulle ge fullt finner jag osannolikt och att de skulle vara ofokuserade pga tragedin är nog ännu mer osannolikt.
Nej det kommer bli ett race som Stoner kommer göra allt för att vinna, han vill visa att han är bäst i teamet även nu när Pedrosa närmar sig.
Pedrosa kommer vilja vinna på hemmaplan.
Dovi blir "wildcard" i toppen som mycket väl kan komma att stå högt på podiumet för en gångs skull.

Vem vill inte vara den sista segraren i 800 cc klassen, det blir en fjäder i hatten.
Min gissning trots detta är.

1 Stoner
2 Dovi
3 Pedro
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bästa hyllningen Marco kan få är ju ett race och att alla TÄVLAR för det var det Marco gjorde och älskade. Ett mesigt paradvarv är ju värdelöst.
Hans farsa vill ha oljud, motorer på maxvarv och ett jävla race till Marcos ära. Det vore helt rätt!

Självklart är bästa hyllningen till Marco att alla kör men jag tycker Madhonda har en poäng i sitt inlägg
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Dovi: "I´m very sad for the loss of Marco. I´m going to Valencia not in the right frame of mind for a race."

Tror nog många har den känslan men det måste ju hamna folk på pallen ändå? När det väl är race tror jag att alla har fullt fokus på racet, även Dovi, och att köra för att inte vinna finns inte hos dom.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tror nog många har den känslan men det måste ju hamna folk på pallen ändå? När det väl är race tror jag att alla har fullt fokus på racet, även Dovi, och att köra för att inte vinna finns inte hos dom.
Det var ingen kritik riktad mot dig eller din tippning. Tyckte bara det var intressant i sammanhanget.
 

Kenya

..
Gick med
20 Apr 2005
Ort
I ett hus
Hoj
ZX12R
Roligast blir ju att se getingklassen där Zarco lär få stå på bra. Hoppas på ett motorhaveri för Tyrol så lever ju någon av klasserna i alla fall.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Klart Rossi kör.
Han är inte Rossi för intet.
Hur mkt illa han än må må efter Sics död så är han proffs nog att veta att det inte är hans fel.
Men spännande blir det inte.
Min önskan vore att alla hade helsvarta hojar, helsvarta ställ, alla med nr 58.
Då vore det lite intressant att se hur det gick.
Känns som om det var den ende man gläds av som gick bort. Nu är det bara stereoapparater kvar. I mono.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag gör en 12-1-tippning och satsar på Bautista på pallen.
Fy farao vilken profil som försvann, detta är asdeppigt. När han kom på pallen första gången i år tjoade jag in frugan och grabben och alla skrek glatt när flaggan gick.


Så min högst osannolika tippning blir:
1: Bautista
2: Stoner
3: Pedrosa
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Jag gör en 12-1-tippning och satsar på Bautista på pallen.
Fy farao vilken profil som försvann, detta är asdeppigt. När han kom på pallen första gången i år tjoade jag in frugan och grabben och alla skrek glatt när flaggan gick.


Så min högst osannolika tippning blir:
1: Bautista
2: Stoner
3: Pedrosa

:gillar
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top