MotoGP - Valencia - 2011

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
haha stoner en rebell.

Det fanns en person som hade det Ayrton senna hade.... Passion och gav allt för det han trodde på. Den mannen va inte från australien och åkte inte repsol..

Marco Simoncelli hette den mannen.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Nu tar du väl i lite kraftigt, kalla en tönt som Stoner rebell?

(Ja, ja, tönten kan köra hoj...)
Det gör jag definitivt. Han vinner VM medan alla surar över hans beteende. Rossi är allas favorit, han får allt han vill och hans racingliv har alltid varit stadigt sponsrat, o.s.v. Stoner är Underdogen som verkligen kämpat för att komma nånstanns. Det är hur jag ser det, men jag förväntar mig inte att nån ska ändra sin åsikt. :) Vad jag förväntar mig är personliga påhopp och förnedring av allra högsta grad, precis som sig bör på detta forumet.:yoparty

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
Det gör jag definitivt. Han vinner VM medan alla surar över hans beteende. Rossi är allas favorit, han får allt han vill och hans racingliv har alltid varit stadigt sponsrat, o.s.v. Stoner är Underdogen som verkligen kämpat för att komma nånstanns.
Håller verkligen med. Stoner har aldrig fått något gratis, utan kämpat hårt och gjort stora personliga uppoffringar. Den som har läst om hans uppväxt vet vad jag menar. Rossi har med sin talang och uppbackning glidit på en räckmacka genom livet, tills nu.

MC Doktorn

Guest
NyTeknik fixeringen verkar vara en sjuklig belastning :D

Håller verkligen med. Stoner har aldrig fått något gratis, utan kämpat hårt och gjort stora personliga uppoffringar. Den som har läst om hans uppväxt vet vad jag menar. Rossi har med sin talang och uppbackning glidit på en räckmacka genom livet, tills nu.

Exakt de okunniga Stonerhatarna verkar svamla om saker som påminner om A.Breiviks sjuka manifest.

Ni som lever i verkligheten kan läsa här http://en.wikipedia.org/wiki/Casey_Stoner

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

är det bara jag som tycker att det är så jävla svenskt att man alltid ska behöva be om ursäkt bara för att man "råkar" vara bra på någonting:huvet somliga har det "gratis" medans andra får kämpa lite hårdare för att komma nånvart inget onormalt i det mer än att det sticker i vissas ögon, brukar även kallas: avundsjuka!!

hade stoner haft ett uns av rossis karisma, ödmjukhet osv så hade han förmodligen varit mer populär än vad han är med tanke på hans bakgrund:tummenupp

rossi på facebook:
http://it-it.facebook.com/pages/valentino-rossi-the-doctor/9343938405

stoner på facebook
http://it-it.facebook.com/pages/Casey-Stoner/12669709198

behöver jag säga mer??

Last edited:

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6
Jag kallar det &så race incident men det är solklart Bautista som falerar (kör på) i mina ögon. Den som ligger först väljer linje är en grundregel, och Dovi tar höjd på odramatiskt sätt.

Bilderna visar tydligt att Dovi "stjäl" Bautistas spår, lite som Simoncellis moves mot Pedrosa där det tog hus i helvete. I fallet med Simoncelli så var han ju dock självklart medveten om var Pedrosa befann sig på banan. I fallet med Dovi och Bautista så är det högst tveksamt om Dovi visste var Bautista var, så jag skulle inte vilja klandra någon av dem. Dvs jag tycker också att det är en race incident, en smärre missbedömning som kan ha flera olika orsaker. Rent krasst är det dock Dovi som tar ut Bautista i min mening.

Förövrigt grymt najs att Bautista fått styrning hos Gresini! :tummenupp

hade stoner haft ett uns av rossis karisma, ödmjukhet osv så hade han förmodligen varit mer populär än vad han är med tanke på hans bakgrund

Du kan ge dig på att Stoner kommer vara poppis när han vunnit MotoGP för 5'e året i rad. :arsele :banana

Men är man fan av honom vill man förstås inte se hans karaktär som arketypen av en bortskämd komplexfylld snoris med hävdelsebehov. Man väljer att se det som förståeligt och coolt istället. Eller så gillar man sådant beteende helt enkelt.

Och Rossifans vägrar tex uppenbarligen att se att han är en skenhelig jävel som bara smilar för kamerorna. :tungan
Allvarligt talat dock, det är förstås samma sak gällande fans av vadsomhelst. Man vägrar se det "egna lagets" nackdelar och blåser upp motståndarens.

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
AdzOXXMCAAAYVjW.jpg

scaled.php

jir_team.jpg

aspar_terol.jpg

cupolino_ftr_2012.jpg

Adt2aLiCEAEBJID.jpg:large

ducati-aluminium-frame-1.jpg

scaled.php

AduHRwCCAAA5UEb.jpg:large

scaled.php

scaled.php

AduOpKbCAAEXmTi.jpg

443531920.jpg

barbera-con-pramac-racing-en-2012_pf_8859223.jpg

taliz

Neighbourhood terrorist
Gick med
24 May 2006
Hoj
Monstruös ER6

Schyssta pix! :tummenupp
Inget nytt informationsmässigt, men alltid trevligt att få nyheterna på bild. :)
Vart jävligt sugen på att åka dit igår när jag ändå var kvar i Valencia, men tänkte att det var nog ingen chans att man skulle få komma in å se ngt.

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
är det bara jag som tycker att det är så jävla svenskt att man alltid ska behöva be om ursäkt bara för att man "råkar" vara bra på någonting:huvet somliga har det "gratis" medans andra får kämpa lite hårdare för att komma nånvart inget onormalt i det mer än att det sticker i vissas ögon, brukar även kallas: avundsjuka!!

hade stoner haft ett uns av rossis karisma, ödmjukhet osv så hade han förmodligen varit mer populär än vad han är med tanke på hans bakgrund:tummenupp
Ingen här har nånsin tyckt att Rossi ska be om ursäkt. Han är absolut en av mina idoler, det råkar bara vara så att jag ser hellre Stoner vinna än Rossi. Och det senare är precis vad jag menar. Stoner skulle inte bry sig om det var han mot världen, han skulle köra fullt ändå. Han uppskattar sina fans, men kör sig eget rejs, medan Rossi gör allt för fansen.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Exakt de okunniga Stonerhatarna verkar svamla om saker som påminner om A.Breiviks sjuka manifest.

Ni som lever i verkligheten kan läsa här http://en.wikipedia.org/wiki/Casey_Stoner
Jag har läst din länk och du får gärna förklara vilka uppoffringar han har gjort förutom att få en möjlig karriär serverade på silverfat av sina föräldrar?

Du eller din radarpartner kan väl upplysa oss okunniga?

Bilderna visar tydligt att Dovi "stjäl" Bautistas spår...
Hur stjäl man någons spår när man ligger före hela vägen ?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Hur stjäl man någons spår när man ligger före hela vägen ?
Sluta svara de som helt uppenbart inte har en aning RR och/eller är för korkade för att följa enkla, logiska resonemang. Ett par här får skriva precis hur mycket dumheter de vill utan att jag så mycket som lyfter ett ögonbryn.

Hur var det man sa i nätets ungdom? 'Diskutera inte med idioter, de drar ner diskussionen till sin egen nivå och vinner på sin livslånga erfarenhet'

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Med risk att bli hängd på tork,Dovi/Bautista....

Bautista bromsar på sig och släpper upp lite och sätter framhjulet i Dovis linje,såg ut som han tyckte det blev trångt när Dovi kom på insidan och klämde på lite extra.

Tycker jag...

Med reservation för dålig hjärna,taget ur minnet från racet i söndags.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Sluta svara de som helt uppenbart inte har en aning RR och/eller är för korkade för att följa enkla, logiska resonemang. Ett par här får skriva precis hur mycket dumheter de vill utan att jag så mycket som lyfter ett ögonbryn.
När det kommer till vissa "skribenter" så tror de att de har rätt så länge ingen säger emot dem. Å andra sidan brukar ifrågasättandet leda till återkommande personangrepp eftersom de inte kan fullfölja sina resonemang och åsikter hela vägen.

Man kanske helt enkelt ska behandla deras åsikter som man gör med barns, le lite och bläddra vidare till ett inlägg skrivet av en vuxen :)

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
MCdoktorn:"Ja det är bara förnamnet, något är ordentligt fel på karln.

Som jag sagt tidigare killen verkar inte fatta bättre, han behöver hjälp.

Men självklart kommer krullbobs vänner hävda att lollipop gjorde fel och får skylla sig själv eller att det var Stoners fel alltihop."

Men nu är du en dyrkare av Marco va ?

räkmacka ? hahahaha, fan ramla av stolen av garv. Jag ska nog fortsätta med låga inlägg för det är vad många på detta forum håller. haha räkmacka vilken kille du är radar.

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Haha bilden på Rossi vid Ducatin va skön! Hans hållning tyder på att han är jättenöjd med cykeln? :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...