MotoGP - VALENCIA - FINAL

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2563384 Tisdagen 31 okt kommer John Hopkins och Tonio Liuzzi byta fordon med varandra på Valencia.

But on Tuesday 31st October, Hopkins and Liuzzi are not going to meet one another on the track as, in the name of safety, they are not being allowed out of the pits at the same time! Just think of the insurance premiums.
:D
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2563250 Har jag ”uttalat mig tvärsäkert” om hans ”prestation” på Valencia förra året?
Ja, du säger gång på gång att Hayden aldrig kör ifrån Rossi utom på Laguna Seca. I Valencia gjorde han det, vilket du missat. Eller gills det inte heller av någon outgrundlig talibananledning?
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2563765 Ja, du säger gång på gång att Hayden aldrig kör ifrån Rossi utom på Laguna Seca. I Valencia gjorde han det, vilket du missat. Eller gills det inte heller av någon outgrundlig talibananledning?
För att köra ifrån Rossi måste Hayden ligga före Rossi och sedan öka avståndet mellan sig själv och honom. På Valencia förra året minskade avståndet mellan Hayden som kom tvåa och Rossi som startade på femtonde plats och slutade trea.

Att du lämnar öppen kasse på det viset! :va
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bara ett race kvar med 990cc! Skulle gissa att många vill vinna det racet?

Hitintills har det varit 81st race med 990cc. Vilka som har vunnit dom racen ser ut så här:

Rossi 45
Gibernau 8
Capirossi 6
Melandri 5
Biaggi 5
Barros 3
Hayden 3
Tamada 2
Pedrosa 2
Elias 1
Ukawa 1
 

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2565306Gibernau 8
Sete är alltså den som vunnit näst mest race med 990 och ändå sågas han ständigt vid fotknölarna :rolleyes:

Har inte superkoll på vart alla körde från 2002 men stämmer det att Suzuki och Kawasaki aldrig lyckades vinna ett 990-race?

BTW: Lite komiskt att Rossi kan avsluta 990-eran med 46 vinster :)
 

sandstream

Guest
Itssoeasy skrev:
2565323 Med den statistiken är det ingen annan än Rossi som förtjänar en titel under 990 epoken.
Den som tar flest poäng en säsong förtjänar titeln det året.
Däremot är det ju inget snack om vem som är KUNGEN!
 

sandstream

Guest
Itssoeasy skrev:
2565342 Tur att det är samma person i år då! :)
Det lutar helt klart åt Rossi men man vet aldrig. Hayden kanske har fru Fortuna på sin sida på söndag.
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Tror och hoppas på en intressant avslutning....
nästan lite för nervöst..redan ...
varför inte en avslutning som på Sachsenring...
fight in i det sista med massa förare....

Tror faktiskt att Hayden kan ha en chans...
Hayden kan köra avslappnat och har inte någon press på sig...
skulle Rossi vinna så är det ju som alla förväntat sig....

Däremot så har ju Rossi aldrig haft sådan här tuff fight om
VM-titeln...Han har ju alltid vunnit sina titlar överlägset...så
skall bli intressant att se lite mer press på Rossi än tidigare
år....

Repsol Honda taktik för söndagen:
Ge order till Pedrosa att torpedera Rossi...Sedan kan Hayden glida
runt och bli världsmästare..

Camel Yamaha taktik för söndagen:
Ge order till Edwards att torpedera Hayden...Sedan kan Rossi glida
runt och bli världsmästare....

Det är väl sportsligt och bra....bara att fråga en viss Schumacer hur
man skall göra...

Tror att det blir hårt...jag tror att Lorenzo vinner titeln....
 

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda FT 500
Eurosport sänder repriser den här veckan :tummenupp

den 24 oktober 2006
Moto GP
09:30 Motorcykel: Malaysias Grand Prix från Sepang 250cc (10:00)
10:00 Motorcykel: Malaysias Grand Prix från Sepang (11:00)

den 25 oktober 2006
09:30 Motorcykel: Australiens Grand Prix från Phillip Island (10:00)
10:00 Motorcykel: Australiens Grand Prix från Phillip Island (11:00)


den 26 oktober 2006
09:30 Motorcykel: Japans Grand Prix från Motegi (10:00)
10:00 Motorcykel: Japans Grand Prix från Motegi (11:00)

den 27 oktober 2006
09:30 Motorcykel: Portugals Grand Prix från Estoril (10:00)
10:00 Motorcykel: Portugals Grand Prix från Estoril (11:00)

LIVE
den 28 oktober 2006
12:45
Motorcykel: Valencias Grand Prix från Spanien Introduktion (13:15)
13:15
Motorcykel: Valencias Grand Prix från Spanien Kval 125cc (14:00)
14:00
Motorcykel: Valencias Grand Prix från Spanien Kval Moto GP (15:15)
Med reservation för ev. ändringar
 

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2565376 Om du upprepar det tillräckligt många gånger så införs det kanske som vedertagen tolkning i Sv.Ak.Ordb. Ge inte upp!
Så länge det retar dig finns det en bra anledning att fortsätta.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
"I'm pretty excited about the last race of the season, it's going to be pretty close I reckon," says Edwards. "Estoril worked out well for the team and I was able to help Valentino out, which was the number one aim. :tummenner

Inget nytt för någon, men inte är d värdigt sista racet med Colin/defensiv körning redan från start till helgen i Valencia!!
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tydligen första gången nu på 14 år som VM i den största GP-klassen avgörs på sista racet.


Under 990cc-eran har Michelin vunnit 74 av 81 race.

Nicolas Goubert, (Michelin’s director of motorcycle racing.)

“It is obviously going to be an interesting and exciting weekend for everyone! Nicky has been strong at Valencia since the beginning. He scored his first front- row start there in 2003 and he finished just a fraction of a second behind Marco (Melandri, Fortuna Honda RC211V-Michelin) last year. Coming from the US he’s used to tracks with a lot of slow corners and he is also used to turning left from his dirt track days. On the other hand, Valentino says he’s not a great fan of the track, though everyone knows he will still be very strong. He got third at Valencia last year, even though he started from the fifth row of the grid."

“The championship situation doesn’t change anything for us, we will do our job to the best of our ability as we always do. As usual we will make sure each rider gets the best tyres, although that doesn’t mean they will all use the same tyres because different riders choose different tyres according to their riding styles and the requirements of their machines."

“Nicky uses our wider profile front while Valentino has always preferred our narrow profile front. I think the performance of these tyres will be similar at Valencia even though they should offer different advantages in different parts of the track. The narrow profile is slightly lighter through direction changes, while the wider profile gives a bit more grip into corners, especially downhill turns like the final left-hander, which could be useful if the race for the title goes down to the last corner or the last lap!"

“Valencia has always been quite a tough track. The layout is very asymmetric, the ground temperature can be very cool and there are some long corners, especially the last fast left which tightens into a very slow turn. This kind of corner prevents us with a very different challenge to the last fast left at Phillip Island, which opens up rather than tightens up. They thus require different tyre characteristics. At Phillip Island the priority is traction for hard acceleration, at Valencia riders need maximum edge grip to get them through the tight final turn as fast as possible. Our 2006 rear, which delivers a bigger footprint for extra edge grip, should improve performance at Valencia, especially through that last corner."

“But the biggest challenge at Valencia is finding the best combination of compounds for the left and right sides of the rear tyre. You need good warm-up on the right, because there are only five right-handers and because the track temperature could be as low as 15 degrees if the weather is cool. On the left you need a much stronger compound to cope with the heat generated through the nine left-handers, especially that long, fast left at the end of the lap.”




Dovizioso om det kommande 250 racet.

Andrea Dovizioso
"It is hard to recover 13 points in just one race, but I’ll do my best to make Lorenzo’s life not easy. He is still the favourite rider for the title and the only advantage I have is psychological as I haven’t got anything to loose and I can ride with less pressure. The breathtaking win in Portugal gave great motivation to the team and I think we will face this GP in the best conditions in a track where last year Pedrosa was able to do great things with this bike. It will be a tough race and my goal there is just to win, then we will see what happens.”
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
...
Har inte superkoll på vart alla körde från 2002 men stämmer det att Suzuki och Kawasaki aldrig lyckades vinna ett 990-race?
...

Verkar stämma. Såg ut som att Kawasaki och Suzuki har 2st andraplatser och 1st tredje platser vars under dom här 5 åren med 990cc. Så av hitills 243st möjligheter att få komma på pallen har dom 2 märkena bara lyckats pricka in 6st pallplatser.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2567526 Verkar stämma. Såg ut som att Kawasaki och Suzuki har 2st andraplatser och 1st tredje platser vars under dom här 5 åren med 990cc. Så av hitills 243st möjligheter att få komma på pallen har dom 2 märkena bara lyckats pricka in 6st pallplatser.
Vi får hålla tummarna för att både Kawasaki och Suzuki lyckas bättre under 800-eran så det blir lite jämnare i toppen.

Info från Bridgestone: http://roadracingworld.com/news/article/?next=yes&article=27439

Bridgestone’s most successful season at the pinnacle of motorcycle racing comes to a conclusion this weekend at the Valencia Grand Prix in Spain, the final event of this year’s highly competitive 17-race MotoGP championship.

Suzuki, Kawasaki and Ducati have all contributed to the three wins, six pole positions and nine podiums achieved on Bridgestone rubber so far this season with Ducati’s Loris Capirossi staking his claim to the trio of wins, including Bridgestone’s debut victories on European soil at Jerez and Brno, as well as a dominant win at the corporation’s home race in Motegi, Japan last month.

Suzuki’s pairing of John Hopkins and Chris Vermeulen have scored their debut pole positions on Bridgestone qualifiers with an incredible three poles between them. Hopkins took the honours in Assen and rookie Vermeulen led the field in the wet at Turkey and in the scorching heat of Laguna Seca. Vermeulen also scored his debut MotoGP podium in his home race at Phillip Island with a sensational second place.

Kawasaki’s Shinya Nakano has enjoyed four front row starts so far in 2006, one of which he was able to convert brilliantly into a runner-up podium position in Assen.

Sete Gibernau - who is unable to participate in his final race for Ducati in Valencia after requiring further treatment to a collarbone injury aggravated by a crash in the Portuguese GP - also has three front row starts and five top five race results to his credit in 2006, including a spectacular pole in Mugello.

At just 4km in length, Circuit Ricardo Tormo in Valencia is one of the shortest laps of the season with a combination of nine left-hand corners and just five right-handers. The circuit is also run in an anti-clockwise formation and comprises thirty laps over a total distance of 120.15km, making it one of the longest race distances of the year after Donington and Mugello. The thirty-lap Valencia GP will bring the season-long combined race distance to a staggering 1,990km.

Hiroshi Yamada - Bridgestone Motorsport - Motorcycle Racing Manager
“Valencia is a short track, but also a demanding one with its asymmetrical layout and composition of slower corners which place a premium on edge grip. We have nine left-hand corners and five right-handers over 30 laps, so performance and durability on the left-hand side of tyre will be important, especially through the final corner. Of the 17 venues on the calendar, Valencia is one of five that is run in an anticlockwise direction which inevitably adds to the disparity between left and right-handers.

“We have enjoyed a competitive season with some excellent race results on Bridgestone rubber including those three victories with Ducati and Loris. However, all three of our teams have demonstrated their potential with highlights for Ducati, Kawasaki and Suzuki throughout the season. We are putting our full resource and efforts into this weekend’s race, as we do at every event, to support our teams in the best way possible. We are sorry that Sete is not able to race
due to his ongoing injuries, but we wish him a quick and full recovery.

”All eyes will be on our rivals as the championship reaches its thrilling culmination, but we hope to see Bridgestone-shod riders in the hunt for some good results this weekend. We started the season with a victory in Spain, our first on European ground, so we will also be targeting a strong Spanish result to cap off our most successful MotoGP season to date.”


Haydens syn på det kommande racet: http://www.crash.net/news_View~t~Hayden--No-surrender-~cid~6~id~139405.htm
(Som vanligt varnas känsliga Butter-fans för okunnigt dravel från arikelförfattaren)

For Hayden to win the 2006 MotoGP World Championship the following must happen:
Hayden 1st (25 points) with Rossi 3rd or below (16 points)
Hayden 2nd (20 points) with Rossi 5th or below (11 points)
Hayden 3rd (16 points) with Rossi 9th or below (7 points)
Hayden 4th (13 points) with Rossi 12th or below (4 points)
Hayden 5th (11 points) with Rossi 14th or below (2 points)
Hayden 6th (10 points) with Rossi 15th or below (1 point)
Hayden 7th (9 points) with Rossi 16th or below (0 points)
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
sandstream skrev:
2567606For Hayden to win the 2006 MotoGP World Championship the following must happen:
Hayden 1st (25 points) with Rossi 3rd or below (16 points)
Hayden 2nd (20 points) with Rossi 5th or below (11 points)
Hayden 3rd (16 points) with Rossi 9th or below (7 points)
Hayden 4th (13 points) with Rossi 12th or below (4 points)
Hayden 5th (11 points) with Rossi 14th or below (2 points)
Hayden 6th (10 points) with Rossi 15th or below (1 point)
Hayden 7th (9 points) with Rossi 16th or below (0 points)

Att rossi skulle bli sämre än 5:a (om han inte blir torpederad eller får nån form av haveri) ser jag som ytterst otroligt. Alltså är det vinst som gäller för Hayden... Mina slantar ligger på Rossi iaf... :D
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Är rejset på torsdag eller fredag, vilken tid?:va
Tycker MotoGP.com ändrar countdownen hela tiden vf:huvet
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top