MotoGP - VALENCIA - FINAL

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag gillade när McCoy backade hojen genom kurvan med Ilmor X3. :hihi Det är något _seriöst_ trasigt på den människan. :)

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Zee skrev:
2575210 Jag gillade när McCoy backade hojen genom kurvan med Ilmor X3. :hihi Det är något _seriöst_ trasigt på den människan. :)

"He´s a little looooser than a lot of people" - Mick Doohan

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Om man skulle försöka "ställa allt till rätta" och räkna poängsammandraget utifrån att Hayden kom tvåa eller trea på Estoril (Rossi etta) - vad hade krävts av honom i morgon för att ta titeln?

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Nyteknik skrev:
2575427 Om man skulle försöka "ställa allt till rätta" och räkna poängsammandraget utifrån att Hayden kom tvåa eller trea på Estoril (Rossi etta) - vad hade krävts av honom i morgon för att ta titeln?

typ omvänd situation i poängen...

Eller 249 p till Rossi och 256 till Hayden om han kom 2a eller 252 om han kom 3a

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
moto-gg skrev:
2575440 typ omvänd situation i poängen...

Eller 249 p till Rossi och 256 till Hayden om han kom 2a eller 252 om han kom 3a
Att placera Hayden som tvåa på Estoril känns ju ganska generöst men skulle alltså ha gett honom 7 poängs ledning mot Rossi i morgon. Då hade han blivit mästare om han i morgon körde i mål en placering bakom Rossi.

sandstream

Guest
elwe skrev:
2575074 Ja, då har ju Hayden chansen att visa att han är bäst, visserligen hjälpt av bara en DNF under året, men tar han hem det så visar han att han förtjänar det :)
De första 16 racen har alltså ingen betydelse, det är det sista man ska vinna :rolleyes:

Imponerande kval av Bayliss men i morgon tror jag inte att han är med i topp 5.

Rossi lär ta i från tårna och har vi tur drar han inte i väg alltför mycket i början.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2575512 De första 16 racen har alltså ingen betydelse, det är det sista man ska vinna :rolleyes:

Imponerande kval av Bayliss men i morgon tror jag inte att han är med i topp 5.

Rossi lär ta i från tårna och har vi tur drar han inte i väg alltför mycket i början.
Eller så släpper han Duccarna, håller sig nära Hayden och psykar honom genom att släppa förbi...köra om..släppa förbi...köra om... :D

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
2575521 Eller så släpper han Duccarna, håller sig nära Hayden och psykar honom genom att släppa förbi...köra om..släppa förbi...köra om... :D
Om nån skulle klara det så är det Rossi och efter en sån behandling borde självförtroendet sjunka en bit :D

Jag tror dock att Rossi gärna vill vinna sista racet och kommer att göra allt för att vissa hur bra han är.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2575533 Om nån skulle klara det så är det Rossi och efter en sån behandling borde självförtroendet sjunka en bit :D

Jag tror dock att Rossi gärna vill vinna sista racet och kommer att göra allt för att vissa hur bra han är.
Oavsett vad så slutar det nog med:

kfc1103.jpg

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
2575553 Oavsett vad så slutar det nog med:
Jag håller iaf ena tummen för att Nicky ska fixa det, det är Valmers värd efter många hårda år här på SH med talibanerna och Biaggi-fanatikerna :D

Kan man inte köra lika fort som Rossi kan man ju iaf försöka att se ut som honom:

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Som sagt .. det är bara för Hayden att vinna .. Capirex kommer säkert att vara före Rossi. Kanske Randy dPn också ...
Hayden vet vad det gäller och klarar han inte att vinna, vem vill se honom som världsmästare då??

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
jocke i köping skrev:
2575520 the winner take´s it all ,,,
Så är det inte. Hayden behöver mer än 5 poäng mellan sig och Rossi. Och vi vet ju alla att det bara kommer hända om Rossi drabbas av haveri eller blir "taken out". Ska bli mycket intressant att se vad Capirossi och Bayliss klarar av i morgon.

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
För att underlätta att hänga med imorgon så har jag skamlöst och helt utan respekt för copyright snott detta från superbikeplanet:

If Nicky Wins The Race

If Hayden wins the race he needs Rossi to finish third or worse to take the title. If Rossi does indeed stand on the last step of the podium, Nick would win it by a single point, 261 - 260.

If Nicky Finishes In Second

If Hayden finishes as runner-up in the race he would need Rossi to come home in fifth, or worse to win the title by a single digit, 256-255.

If Nicky Finishes In Third

If Hayden finishes on the last step of the rostrum, Rossi would have to finish ninth or worse for the American to become world champion, again by a single point, 252-251.

If Nicky Finishes In Fourth

If Hayden finishes in fourth spot, Rossi would need to end his race in 12th place or worse for the former AMA superbike champ to take it all by a point, 249-248.

If Nicky Finishes in Fifth

If the Kentucky kid ends his 2006 campaign in fifth after 30-laps of the Valencia track, the Doctor would need to finish 14th or below, leaving Hayden victorious 247-246.

If Valentino Wins

Obvious statement*

If Vale wins the race, Nicky has no conceivable way of winning the title, in fact, if the Doctor finishes anywhere in the order in front of Hayden, Rossi wins the championship.

*Some people were confused, believe it or not.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
oscar skrev:
2575259 ...och just därför sitter du framför datorn istället för att ratta en M1! :D
Man kan ju faktiskt förstå något men inte vara kapabel att utföra det själv. I mitt fall har jag varken förstånd eller talang. :)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
elwe skrev:
2575622...Hayden...klarar han inte att vinna, vem vill se honom som världsmästare då??
Många som tycker att han är en cool kille och inte är så noga med att han har svårt för att köra först över mållinjen. Men den som kan se nyktert på både resultaten och årets omständigheter kan såklart inte tycka att han är en värdig mästare. Skulle han trots allt vinna årets titel genom att avsluta säsongen som något annat än racevinnare...ja, det vore bara dråpligt. Snudd på komiskt.

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
FireSalle skrev:
2573523 Beror kanske lite på vilken stad man är i, folket i Valencia är knappst opartiska.

vem ar opartisk? du? :confused:

honda bor iaf inte vinna for ljudet fran V5:an ar inte vackert :gnissla
tror Rossi och Capirex gor upp imorgon

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...