MotoGP - VALENCIA - FINAL

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Zee skrev:
2576334 Ja, det var nästan väntat. Men frågan är om det faktiskt är hans fel eller hojem är felinställd för honom och hans körstil. Måste ju finnas en anledning till att han lowsidar hela tiden tycker man.

Nog den enklaste förklaringen som är mest troligt: Han är övermodig och går med för hög fart in i kurvorna / inte fått styr på inbromsningarna.
Antingen lär han sig snart eller så kommer han rätt vad det är råka ut för någon otrevlig skada. Hoppas på det förstnämnda.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
xyx skrev:
2576347 Nog den enklaste förklaringen som är mest troligt: Han är övermodig och går med för hög fart in i kurvorna / inte fått styr på inbromsningarna.
Antingen lär han sig snart eller så kommer han rätt vad det är råka ut för någon otrevlig skada. Hoppas på det förstnämnda.
Stoner slipper framhjulssläpp nästa år med Bridgestone !

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
Grabben hemma har stödhjul på hojjen för att hålla balansen. Kan kanske va nåt för Stoner....
Fälls ut attematist när han lutar över 25 grader... Hehe

Dr.Bike

Guest
Ser spännande ut efter warm-upen :tummenupp

Idag LÄR det bli en del nagelbitande!

Gsxraren

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
2007-FIREBLADE
Nyteknik skrev:
2576361 Sammanställningen över poäng inför dagens race. Hayden behöver ta mer än 5 poäng i förhållande till Rossi för att ta titeln. Eller hur...?
Det e väl 8 poäng mellan dem!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2576376 Ducati ska köra Michelin 2007.
Inte då, såg att Capirossi haft önskemål om det men Ducati kommer köra Bridgestone 2007. Däremot så snackas det om Bridgestone för Gresini Honda istället för Bridgestone. D´Antin Ducati byter till Bridgestone från Dunlop.

Dr.Bike skrev:
2576363 Ser spännande ut efter warm-upen :tummenupp

Idag LÄR det bli en del nagelbitande!
Intressant kommentar av Mamola angående Rossis tid på warm-upen baserade sig på vad Burgess sagt om hur de ställt in hojen med tanke på banan och luftens temeperatur där det är mycket varmare på eftermiddagen och att Yamaha inte vill ändra på det på warm-upen då temperaturn var lägre. Mamola menade att det mycket väl kan motsvara den tid som Rossi är efter toppen, sedan såg det ju inte ut som om Rossi tog i så han sket på sig.

Zee skrev:
2576334 Ja, det var nästan väntat. Men frågan är om det faktiskt är hans fel eller hojem är felinställd för honom och hans körstil. Måste ju finnas en anledning till att han lowsidar hela tiden tycker man.
Det är väl en kombination av allting, förare, hoj och hur Michelin-däcken agerar på yttersta gränsen. Men Stoner är ju lowsider-kung och lika med Randy de Puniet i kraschligan nu efter en stark avslutning på säsongen. Vem vinner den fighten? :)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Gustav O skrev:
2576388
Intressant kommentar av Mamola angående Rossis tid på warm-upen baserade sig på vad Burgess sagt om hur de ställt in hojen med tanke på banan och luftens temeperatur där det är mycket varmare på eftermiddagen och att Yamaha inte vill ändra på det på warm-upen då temperaturn var lägre. Mamola menade att det mycket väl kan motsvara den tid som Rossi är efter toppen, sedan såg det ju inte ut som om Rossi tog i så han sket på sig.

Sant.
Jag funderade på om han låg och idlade med flit...
Ren psykologi alltså.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2576388 Inte då, såg att Capirossi haft önskemål om det men Ducati kommer köra Bridgestone 2007.
Låter mer så som jag läst oxå :tummenupp

Inte många som lider av framhjulssläpp med dom däcken, så Stoners "akilles" kanske ger sig av sig själv 2007 !

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Nyteknik skrev:
2576361 Sammanställningen över poäng inför dagens race. Hayden behöver ta mer än 5 poäng i förhållande till Rossi för att ta titeln. Eller hur...?

Eftersom jag nu ifrågasätter dig kunde det kanske vara smart av dig att kolla upp vad du säger...

Ozzie

Hyggligt lagom
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
-
nazurro skrev:
2576332 Nån som vet numret till Eurosport ditt man kan sms:a frågor? Samt koden man ska inleda sms:et med? Jag hör det sägas ibland men hinner aldrig skriva upp det och glömmer direkt =P

72401 för sms-frågorna...

/O

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dr.Bike skrev:
2576396 Sant.
Jag funderade på om han låg och idlade med flit...
Ren psykologi alltså.

Han vilar väl högerhanden så han orkar skriva autografer som 2006 års världsmästare? :banana

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dr.Bike skrev:
2576459 Dessvärre... :gnissla

Jag tänker försöka låtsas som att jag inte hörde det där.

Om det var menat i meningen "desvärre kommer Valentino att bli världsmästare". Var det däremot menat som "dessvärre vilar den blivande världsmästaren sin högra handled istället för att gasa helvete på Valencia under uppvärmningen" så är det helt okej!

Det har ju gått en del rykten om Valentino egentligen föredrar gridgirls eller sina konkurrenter när det kommer till förlustelser i sänghalmen och ett sådant rykte skulle ju kunna förklara hans försvagade handled som gör att man måste ta det lite varligt med gasen under förmiddagen för att orka med autografskrivandet under eftermiddagen.

sandstream

Guest
oscar skrev:
2576404 Eftersom jag nu ifrågasätter dig kunde det kanske vara smart av dig att kolla upp vad du säger...
NyTeknik har inte haft många rätt den här morgonen så jag tippar på att han är rejält bakis trots sin ord om nykterhet :fyllisar
Gustav O skrev:
2576388Däremot så snackas det om Bridgestone för Gresini Honda istället för Bridgestone.
Låter som ett lätt byte ;)

*Superlight* skrev:
2576019 Som dom sa på Eurosport idag..."dom har helt enkelt inte kommit ikapp med utvecklingen ännu"
Och jag gissar att dina kunskaper om MotoGP inte riktigt räcker till för att förstå vad det beror på :rolleyes:

Fundera en stund på vilka tillverkare som satsar mest pengar på MotoGP så klarnar det kanske :tummenupp

Ozzie skrev:
2576432 72401 för sms-frågorna...
Börja SMS:et med "SWE ".
Tex "SWE Hej jag heter Superlight kör en Ducati, såklart, och vill gärna att ni förklarar för alla som tittar varför Ducati är bäst, för det har farbror Elwe sagt."

Last edited:

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
sandstream skrev:
2576500
Börja SMS:et med "SWE ".
Tex "SWE Hej jag heter Superlight kör en Ducati, såklart, och vill gärna att ni förklarar för alla som tittar varför Ducati är bäst, för det har farbror Elwe sagt."

hahahahahaha.....

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...