MotoGP - VALENCIA - FINAL

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
MagnusK skrev:
2577003 Tråkigt med Rossi, dålig start, vurpa och dåliga varvtider dock kul att se Hayden satsa så hårt de inledande varven, mer än vad man har sett av honom på länge.

Men Bayliss, vilket lopp!

Det värmde att se en gammal gubbe av gamla skolan göra ett inhopp och visa de yngre "bättre talangerna" vart skåpet skall stå tillsammans med Capirossi som med detta säkrade en välförtjänt 3'e plats. Grymt snyggt av Ducati.

Håller med! :tummenupp

superstreetbike

SpeedJunkie
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
R1 2002
Tråkigt att Rossi föll. Gillar inte riktigt att Nicky tog det, han har bara vunnit två tävlingar i år ju. Men han har ju iofs varit stabil hela säsongen o tagit poäng.
Ska bli väldigt spännande nästa år med 800 cc hojarna.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jahapp, historiens sämsta världsmästare korad.
Men man får väl ändå buga för att han höll ihop det snyggt och körde ett bra race, han körde aggressivt i början iaf.
Rossi verkade tam ända till han vurpade, sen ett rätt tråkigt race, ingen honda fick ju hota hayden.
Men det som fick mig att må mest illa var hayden kommentar efteråt "Good things happen to good people", självgod jävel..

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Fan vad snopet, för två veckor sedan gick det roligaste jag sett och nu kom det här antiklimaxet. Jag hoppades verkligen på Melandri men han hade inte riktigt farten idag.
Jag har inget emot Hayden men att tacka gud och hela sin inavlade redneckstat var lite fjantigt. Man kan säga vad man vill om honom men det var Rossi som avgjorde vem som blev mästare i år, inte Hayden.

Nannor skrev:
2576977 Fy f_n jag blir nästan rädd när du siar om framtiden :confused:
Det var ja faktiskt en hel del som du hade rätt i.

1. Rossi dålig start
2. Hayden kvalar till andra led
3. Ducati gjorde absolut bra ifrån sig.

:Bugar :Bugar :Bugar

Njä, så vidare många rätt vet jag inte om jag hade. Men Bayliss gjorde ett fantastiskt lopp!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
oFFkeFF skrev:
2577032 Jahapp, historiens sämsta världsmästare korad.
Men man får väl ändå buga för att han höll ihop det snyggt och körde ett bra race, han körde aggressivt i början iaf.
Rossi verkade tam ända till han vurpade, sen ett rätt tråkigt race, ingen honda fick ju hota hayden.
Men det som fick mig att må mest illa var hayden kommentar efteråt "Good things happen to good people", självgod jävel..

I amerikansk anda tackade han ju självklart "The lord himself" också.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2576500
Tex "SWE Hej jag heter Superlight kör en Ducati, såklart, och vill gärna att ni förklarar för alla som tittar varför Ducati är bäst, för det har farbror Elwe sagt."
Ja, vad var det ja sa!!!!

Ducati Girl skrev:
2576726 Troy Bayliss & Capirossi! :yoparty :yoparty :yoparty heja, heja...:D
Så rätt du hade :)

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lite otippat var det Rossi som inte pallade trycket, medan Hayden, som såg ganksa besvärad ut efter morgonträningen gjorde en stabil insats i racet. Med de förutsättningar Rossi hade efter kvalet såg det onekligen ut som han skulle kunna ro hem titeln utan större problem.

Kul med en ny världmästare. :tummenupp

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Vissa saker måste man bara spara för framtiden... här kommer ett klassiskt citat från läktarexpertisen:

sandstream skrev:
2575512 Imponerande kval av Bayliss men i morgon tror jag inte att han är med i topp 5.

Rossi lär ta i från tårna och har vi tur drar han inte i väg alltför mycket i början.
:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

elwe skrev:
2577133 Ja, vad var det ja sa!!!!
:tummenupp

Last edited:

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
2577133 Ja, vad var det ja sa!!!!

Så rätt du hade :)

Jag hade iaf TVÅ av tre möjliga på pallen.Se egen tråd, där jag gissade:

Nakano
Capirex
Hayden

Så dels hade jag två namn rätt, och dessutom RÄTT PLACERINGAR!
Vad ger ni för det??
Eh eh? ;)

Kul som F med Bayliss!! :tummenupp

Och Elwe: Jag vägrar ta Ducatiskit från dig under det kommande året! :D

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Jag undrar och undrar ... Nån från expertanalytikerkåren måste nog hjälpa mig ...
Om någon gör ett helt års break från MotoGP, alla av de bästa i världen (utom Sete) är med och kör, man hoppar in med kort varsel och vinner klart med sin teamkompis som den enda realistiska konkurrenten ...
Vad säger det om den lilla italienska fabrikens hojar? Egentligen ...

Dr.Bike skrev:
2577190
Och Elwe: Jag vägrar ta Ducatiskit från dig under det kommande året! :D
Oroa dig inte för nåt skit .. jag säger bara som det är :D

Last edited:

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
2577206 Jag undrar och undrar ... Nån från expertanalytikerkåren måste nog hjälpa mig ...
Om någon gör ett helt års break från MotoGP, alla av de bästa i världen (utom Sete) är med och kör, man hoppar in med kort varsel och vinner klart med sin teamkompis som den enda realistiska konkurrenten ...

Mitt europeiska hjärta bubblar av glädje att det finns en fabrik som KAN mäta sig med de stora från Nippons rike.

HUR detta är möjligt ligger höljt i dunkel...
Man anar alltifrån nitrometan i tanken till allsköns hemlighetsmakeri!
Iaf: Hatten av för Ducati!
Det har de bevisat för mig iaf.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Synd att Valentino kraschade, det hade varit riktigt kul att se racet utveckla sig med honom kvar.

Faktum är dock att när Valentino äntligen, efter alla dessa år, sattes under press i kampen om VM-titeln, pallade han inte trycket. När han gick förbi i totalen efter Estoril hade han helt plötsligt allt att förlora istället för allt att vinna. Han gjorde en katastrofal start (kopplingsproblem? :hihi), och blev gnuggad av Nicky fram till första kurvan. När tåget gick gjorde Valentino ett misstag som jag inte sett på år och dag av honom, och Consistency Kid kunde defilera i mål.

Grattis Nicky till segern. En fyrtaktsskolad mästare på en fyrtaktshoj! Frågan är om man inte skulle ta en Jack & Coke på kvällskvisten? :tummenupp

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
elwe skrev:
2577206 Jag undrar och undrar ... Nån från expertanalytikerkåren måste nog hjälpa mig ...

Whaaaaadissssch!!! :arsele:whip

:D :D :D :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
2577032 Jahapp, historiens sämsta världsmästare korad.
Självgoda jävlar brukar du och hela talibanligan nästan kissa i byxorna av förtjusning av. Fast det gäller bara tvåtaktskolade förare, förstås?

Hur känns det förresten att Nicky klarat av det Skägget aldrig kunde åtstadkomma?

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Bayliss resultat är ju bara ett bevis på hur sopiga de andra var.
En MotoGP pryo går in och dominerar.

Go Bayliss :tummenupp

Resten är ju sorgligt, att Rossi faller på eget grepp och att Hayden trots allt vinner hela VM :mad:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Dr.Bike skrev:
2577211 Mitt europeiska hjärta bubblar av glädje att det finns en fabrik som KAN mäta sig med de stora från Nippons rike.

HUR detta är möjligt ligger höljt i dunkel...
Man anar alltifrån nitrometan i tanken till allsköns hemlighetsmakeri!
Iaf: Hatten av för Ducati!
Det har de bevisat för mig iaf.

Alltid kul när de små omkullkastar de stora.., ska även bli kul att se hur det går för Ilmor nästa säsong, ser ju bra ut så här långt :)

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...