MotoGP - VALENCIA - FINAL

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dr.Bike skrev:
2577383 Få se en femte rofl nu då!! ;)

Alla som SÅG på racet kunde konstatera att SÅ var fallet, och helt riktigt gjort dessutom.
Hayden hade INGEN anledning att hänga på de två furierna och riskera något.

Däremot lät ham DEM kriga, dra upp tempot och ka sig på bekvämt avstånd för att ha tillräckligt tempo själv.

Racingens schackmästare! Låter motståndarna spela honom i händerna.

Snälla...en femte nu då!! :hihi

Du får det att låta som om hans oförmåga att hålla nog högt tempo för att hänga med vinnarna vore meningen eller något smart.

Jag tror jag vet varför han "bara" vunnit två race i år: han är inte snabb nog att vinna race!

Aja, nu är det väl fan bara att bryta ihop och komma igen. :)

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Dr.Bike skrev:
2577383 Få se en femte rofl nu då!! ;)

Alla som SÅG på racet kunde konstatera att SÅ var fallet, och helt riktigt gjort dessutom.
Hayden hade INGEN anledning att hänga på de två furierna och riskera något.

Däremot lät ham DEM kriga, dra upp tempot och ka sig på bekvämt avstånd för att ha tillräckligt tempo själv.

Snälla...en femte nu då!! :hihi

Ok då..., :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

P.S. tror du missförstod mitt inlägg..., andra gången jag får dig att nappa :D

Dr.Bike

Guest
DR-Zätare skrev:
2577399 Jag tror jag vet varför han "bara" vunnit två race i år: han är inte snabb nog att vinna race!

Så K A N det mycket väl vara!

*Superlight* skrev:
2577403 Ok då..., :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

P.S. tror du missförstod mitt inlägg..., andra gången jag får dig att nappa :D

Bollox! :gnissla

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vad gjorde Hayden i starten? Såg ut som att han gled ut och touchade Rossi. Grovt misstag a'la Sete, eller en psykning som hette duga?
Rossi surnade till och försökte ge igen?
Verkade iaf. inte sura på varandra efter loppet.

Pedrosa då, var noga med att visa att han släppte förbi men tappade tempo själv sen? Några grova missar, men körde iaf. upp sig igen sen.

Härligt att se Bayliss, vilken gubbe alltså. Max kommer inte ha en chans nästa år.

Riktigt roligt lopp, trots få omkörningar. Kommer att ha svår absitenens i vinter. Var ska jag få sådana kickar i vinter?

Hayden vann VM, kul att någon mer än en förare vunnit under 990-eran. Roligt att se att toppen varit så jämn. Jämnaste säsongen på mycket länge. Fem förare över 200 poäng och fyra förare inom en fullpoängare.

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
Roligt att se att toppen varit så jämn. Jämnaste säsongen på mycket länge. Fem förare över 200 poäng och fyra förare inom en fullpoängare.
Någon som kanske Hayden hatarna, som gör sitt bästa för att undervärdera hans titel, borde tänka på.
Det var jämnt och Hayden drog längsta strået.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Dr.Bike skrev:
Jepp, iskall kille den där Haydn :nicka

Dr.Bike

Guest
FireSalle skrev:
2577458 Hayden vann VM, kul att någon mer än en förare vunnit under 990-eran. Roligt att se att toppen varit så jämn. Jämnaste säsongen på mycket länge. Fem förare över 200 poäng och fyra förare inom en fullpoängare.

Precis min slutsats, och vad jag skrev i ett tidigare inlägg där någon påstod att man är ovärdig vinnare med SÅ lite poängövertag.
Tvärtom säger jag, och tar den jämna tabellen som ett kvitto på hur jämn striden varit!

Betydligt roligare än Schumi-syndromet i formel1 under många år... :gäsp Hur kul är det med EN överlägsen förare...?

Nä - jämnt och hårt ända in till finalen! Det är "da shit" i racing!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Shit, jag blandar ihop tysken och amerikanen... :(

Bifogat

• hdn10.gif
    hdn10.gif
    39 KB · Visningar: 342
  • hayden_fav.jpg
    hayden_fav.jpg
    14.9 KB · Visningar: 37

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Triggerhappy skrev:
2577275 Vi satt å hurrade i soffan när Ducati(Capirossi) bromsade om Hayden....jag är en dålig radfyrataliban *skäms*

hahaha, bra att DU skrev det annars hade jag eller Tord B. eller nån annan skrivit det!

Hatten av för T. Bayliss!

(sa jag att jag har Troys gamla mag-fälgar på min hoj? de säljes till rättrogen Ducchatist ev bytes mot Desmosedici :näsblod )

/Mackan

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Dr.Bike skrev:
2577499 Precis min slutsats, och vad jag skrev i ett tidigare inlägg där någon påstod att man är ovärdig vinnare med SÅ lite poängövertag.
Tvärtom säger jag, och tar den jämna tabellen som ett kvitto på hur jämn striden varit!

Betydligt roligare än Schumi-syndromet i formel1 under många år... :gäsp Hur kul är det med EN överlägsen förare...?

Nä - jämnt och hårt ända in till finalen! Det är "da shit" i racing!

Apselut! Säsongen 2006 var ju spännande ända fram tills det bara återstod ca 10 varv av sista racet och det stod klart att Rossi inte skulle ta sig fram till 8:e platsen av egen kraft. SÅ ska racing vara, oavsett vem som vinner i slutändan.

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
oFFkeFF skrev:
2577032 Jahapp, historiens sämsta världsmästare korad.
Men man får väl ändå buga för att han höll ihop det snyggt och körde ett bra race, han körde aggressivt i början iaf.
Rossi verkade tam ända till han vurpade, sen ett rätt tråkigt race, ingen honda fick ju hota hayden.
Men det som fick mig att må mest illa var hayden kommentar efteråt "Good things happen to good people", självgod jävel..

Ja det där "Good things happens to good people" störde mig också nåt vansinnigt!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
sandstream skrev:
2577536 Men inte hälften så mycket som när han tackade gud.
Tyvärr obligatoriskt om man är amerikan, en ofrånkomlig del av kulturen antar jag. Saknar bara ett uttalande om att han ska åka och fira på Disneyland...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FireSalle skrev:
2577535 Varför har du en bild med en flirtande Haydn på din dator?
Han var f.ö. österrikare ;)
För att jag gillar Haydn ochg för att bilden i sgi är rolig. Men det roligaste är att Haydn och Hayden faktistk är förbaskat lika. Ajja lite långsökt kanske.

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Isaac Sonic 2008
Triggerhappy skrev:
2577275 Vi satt å hurrade i soffan när Ducati(Capirossi) bromsade om Hayden....jag är en dålig radfyrataliban *skäms*

:gnissla

Inget att skämmas för. Du är så välkommen ut ur garderoben så och joina Ducceklubben...:)

Bröderna Bayliss ger dig säkert lite vänliga köpråd då du byter bort kawwan.

Kul som fan att Baylistic visade vart skåpet ska stå. Förhoppningsvis så finns det ett par MotoGP-team som har lite ångest över att man inte signade upp honom inför 2007.
Tyvärr så blev årets sista rejs ett väldans antiklimax då Rossi körde omkull... Å nu är det ända tills mars innan vi får kika på GP igen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Bingo skrev:
2577546 För att jag gillar Haydn ochg för att bilden i sgi är rolig. Men det roligaste är att Haydn och Hayden faktistk är förbaskat lika. Ajja lite långsökt kanske.
Ser inte likheten, men jag anar att valmers gärna kommenterar ditt inlägg.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...