MotoGP - VALENCIA - FINAL

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
FireSalle skrev:
2577542 Tyvärr obligatoriskt om man är amerikan, en ofrånkomlig del av kulturen antar jag...

Även typiskt Svenskt att så fort någon nämner Gud så skall hela ateistsverige höja på ögonbryna och fördömma. En ofrånkomlig del av den Svenska kulturen antar jag.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
sandstream skrev:
2577536 Men inte hälften så mycket som när han tackade gud.

jag är inte heller förtjust i det typiskt amerikanska tacka gud tramset.
men ha i åtanke att Italienare och Spanjorer är inte direkt så lite religiösa dom heller..... men eftersom få av oss förstår vad dom säger så slipper vi höra eländet

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
TbA skrev:
2577588 Även typiskt Svenskt att så fort någon nämner Gud så skall hela ateistsverige höja på ögonbryna och fördömma. En ofrånkomlig del av den Svenska kulturen antar jag.
Menade inte att hacka på någons tro. Bara trött på det skenheliga i att prisa gud, amerika och presidenten i alla lägen. Det kommer alltid fram i sådana firande lägen och känns sällan uppriktigt.

Jag tycker att det hade räckt bra med att tacka Honda och Michelin.

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nicky skulle ha sagt

"I thank Valentino for trying too hard and crashing"

Det hade varit ärligt, men kanske inte alltför taktfullt..

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Dr.Bike skrev:
2577328 Men för he-te! Hayden SLÄPPTE ju förbi Capirex för att få arbetsro!
Nåja ... den uppmärksamme tittaren såg att Hayden hade problem med greppet i framdäcket ... det var då han insåg att det hade varit korkat att försöka hänga på Capirex, som f.ö. (till mångas förtret) hade snabbaste varvtid och alltså är varvrekordinnehavare eftersom det var det snabbaste racevarvet som körts någonsin med en 990 :) ...

Han kanske borde ha tackat påven för det ...

Amrisarna är roliga med sitt gudande ... gud; en låtsaskompis för vuxna ...

Bifogat

• laptime.jpg
    laptime.jpg
    95.2 KB · Visningar: 76

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
TbA skrev:
2577588 Även typiskt Svenskt att så fort någon nämner Gud så skall hela ateistsverige höja på ögonbryna och fördömma. En ofrånkomlig del av den Svenska kulturen antar jag.
Om du, liksom jag, hade vuxit upp i bibelbältet så hade du också med lite normal uppmärksamhet och varseblivning observerat vilka de största hycklarna på planeten är ...

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Vägkungen
FireSalle skrev:
2577627 ... Bara trött på det skenheliga i att prisa gud, amerika och presidenten i alla lägen. Det kommer alltid fram i sådana firande lägen och känns sällan uppriktigt.

Det håller jag med om.

Det jag har lite svårt för är den Svenska mentaliteten där någon (gärna en kändis) gjort något dumt på fyllan så fnissar vi lite käckt och tycker det är en hyvens kille/tjej som är precis som oss. Men om någon gör något bra och tackar någon högre makt då är vi Svenskar där direkt och idotförklarar personen ifråga,

Sorry för OT.

Förövrigt tycker jag Baylis gör en kanon körning. Första inhoppet i år och karln vinner! Snacka om Mr 100%. Måste kännas för Sete när innhopparen gör det som Sete inte klarat på hela säsongen.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
FireSalle skrev:
2577627 Menade inte att hacka på någons tro. Bara trött på det skenheliga i att prisa gud, amerika och presidenten i alla lägen. Det kommer alltid fram i sådana firande lägen och känns sällan uppriktigt.

Jag tycker att det hade räckt bra med att tacka Honda och Michelin.
Amen :D

sandstream

Guest
TbA skrev:
Vi har väl kommit lite längre än jänkarna och indoktrineras inte från början med tjafset om religion.

Dr.Bike

Guest
elwe skrev:
2577658 Nåja ... den uppmärksamme tittaren såg att Hayden hade problem med greppet i framdäcket ... det var då han insåg att det hade varit korkat att försöka hänga på Capirex, som f.ö. (till mångas förtret) hade snabbaste varvtid och alltså är varvrekordinnehavare eftersom det var det snabbaste racevarvet som körts någonsin med en 990 :) ...

Mnja jag såg oxå att Hayden hade vissa problem med greppet, men jag uppfattade det som att det var bak, vid gaspådrag uppe på curbsen ur vissa böjar.
Hur det nu var så backade han klokt nog av.

Duccarna gick ju som tåget!!!

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
hade hellre sett Capirossi eller Melandri som segrare men tycker det var kul att någon annan än Rossi vann. Så det är bara till att grattulera Hayden!
Lite trist att han safeade så mkt i detta loppet dock.

sandstream

Guest
elwe skrev:
2577658 Nåja ... den uppmärksamme tittaren såg att Hayden hade problem med greppet i framdäcket ...
Jag har ju som bekant dåliga linser men jag såg inga tendenser till framhjulssläpp.

Och du Elwe, förklara nu hur Ducati kan vara bäst när det bara kommer 3:a i alla tre sammandragen (förare, tillverkare och team)!

Sen till alla som ska skriva Bayliss, det ska vara två S :tummenupp

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
LayDeeOmega skrev:
2577715 hade hellre sett Capirossi eller Melandri som segrare men tycker det var kul att någon annan än Rossi vann. Så det är bara till att grattulera Hayden!
Lite trist att han safeade så mkt i detta loppet dock.
Tycker det såg ut som att han tog i en hel del, det sladdade onödigt mycket flera ggr. Det är inte säkert att han slog av och safe:ade enbart för att ta titeln utan också för att däcken kanske tog slut? Trea var inte en helt säker placering, doktorn har kört upp sig förr. Det var helt enkelt som så att Duccarna var snabbare idag.

Han hade annars ett bra läge på innern på sin team-kamrat vid ett tillfälle :hihi)

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Värdi mästare

Grattis Nicky
Jag har följt RR-vm sen 1975 och har väl haft minna favoriter genom åren.
MEN i år tycker jag att Nicky Hayden är en värdig vinnare.
Han har bara nollat 1 race i år tack vare sin stallkamrat. Den jämnhet han har visat räcker till att bli MÄSTARE Och jag gratulerar. Valentino klarade tyvärr inte pressen men jag är övertygad att han kommer att försöka nästa år.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bara att stämma in i folkets röst, stort grattis till Nicky.. Rätt man på rätt plats :tummenupp

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
icko skrev:
2576891 Tycker Hayden e en värdig vinnare!!!

Visserligen lite pga Rossis misstag, men han blev ju fälld av Pedrosa förra ggn..

Detta tycker jag e humor, vadå pga rossis misstag, lika mkt i denna situation för pedrosas misstag.. skit samma... varför peka på någe, mannen har kört stabilt hela säsongen, och vinner välförtjänt. grattis!

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
syndes det i TV att HRC jublade när Rossi föll? syndes pa skärmen i motorstadion iaf.
moralkaka?

det var en nagelbitare trots allt, 5 poäng skillde om Rossi klippt nagon till
sa hade nog Checa och Edwards bromsat ner och släppt förbi honom.

det var iaf kul att vara här trots antiklimaxen, nu är 990-era slut

kul grej: när Hayden tände smatterbandet sa kom et massor med GUL rök :hihi

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Jag har inget emot att Hayden vann. Däremot blev jag så förbannad att hela stan kunde höra mig svära när Rossi krashade. Här var det upplagt för årets mest spännande race. Ännu bättre blev det när Rossi misslyckades med starten. Då var allt superspännande. Sen kraschade han och racet var mycket tråkigare med en gång... Skit...

Dr.Bike

Guest
gthyni skrev:
2577870 syndes det i TV att HRC jublade när Rossi föll? syndes pa skärmen i motorstadion iaf.
moralkaka?

det var en nagelbitare trots allt, 5 poäng skillde om Rossi klippt nagon till
sa hade nog Checa och Edwards bromsat ner och släppt förbi honom.

det var iaf kul att vara här trots antiklimaxen, nu är 990-era slut

kul grej: när Hayden tände smatterbandet sa kom et massor med GUL rök :hihi

Fan vad avis jag är på dig!

Du måste skriva en KOMPLETT reseberättelse när du kommer hem! Bilder!!! Bilder!!!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...