MotoGP - VALENCIA - FINAL

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Neutral skrev:
2578152 Ett visst tvång att lista teamkompisen och landsmän syns väl tycker jag, mer intressant vilka som saknas då.

hur menaru.

Team kompis vermulen.
Landsman edwards.
2.

andra som rösta på han

nakano
puniet
stoner
checa

.. ?

men jaa fan lustigt att inte hayden e med alls i folks lista

edit: missuppfatta mig rätt, jag är också förvånad att så många rankar hopper så högt

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Neutral skrev:
2578152 Ett visst tvång att lista teamkompisen och landsmän syns väl tycker jag, mer intressant vilka som saknas då.
Jovisst, men han fick plats på fem andra listor också.

Men visst är det talande att varken teamkamrat eller landsmän listade Nicky. Kom listan ut 16/8 så skrevs väl svaren under den period som han ledde VM med 51 poäng.

sin_bano

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
CBR 900 RR
lagom nöjd med att vintertiden sumpade inspelningen av detta historiska race.

kul att Hayden vann dock!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sin_bano skrev:
2578190 lagom nöjd med att vintertiden sumpade inspelningen av detta historiska race.

kul att Hayden vann dock!
Ny chans att föreviga måndag fm kl 10.00-11.00 motogp på eurosport 2 :tummenupp

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Axxexs skrev:
2578106 I augusti fick några förare i MotoGP lista vilka dom tyckte var dom 5 bästa förarna i MotoGP. Dom fick inte räkna in sig själva i listan. Listan kom ut 16 aug. Dom här förarna fick frågan via mail som var ställd på ett forum och dom svarade att dom tyckte så här..
Undrar om de även vägde in blött underlag, Pedrosa hamnade väl högt med tanke på att han verkar vara som Bambi på is när det är blött.
Så märks det ju att Bayliss körde i en annan serie i augusti :hihi Jag tycker det rockar stenhårt att vinna SBK-VM och sedan komma till prototyp-klassen och dominera ett race. :yoparty

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Intressant lista det där ja. Jämfört med resultatlistorna så är det mycket Nakano och Hopper men lite Capirossi och Hayden.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vänner :)

Nicky: Dani didn't have team orders today but he let me by at the beginning of the race. We spoke last night had a gentleman's agreement and I told him that if he helped me to win the world championship that we would be straight and I won't forget it. In two or three years from now if we're still team-mates and I can help him then I'll return the favour - he's a good man. :tummenupp

Last edited:

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
2578106 I augusti fick några förare i MotoGP lista vilka dom tyckte var dom 5 bästa förarna i MotoGP. Dom fick inte räkna in sig själva i listan. Listan kom ut 16 aug. Dom här förarna fick frågan via mail som var ställd på ett forum och dom svarade att dom tyckte så här..
Förutom att Nakano rankas högt av sina konkurrenter är det intressant att Hopper är med på så många av listorna.
(EDIT: Såg först nu att Red Baron redan kommenterat detta.)
Det blir dessutom lite extra kul med tanke på att alla som inte vunnit ett MotoGP-race är mediokra.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Palmas skrev:
2577933Sämsta VM-segraren genom tiderna tycker jag att Criville var, han mäktade bara med en seger i vakumet efter Doohan och sedan var han väck utan Doohans hjälp och kunskap för utvecklingen av hojen.

Neutral skrev:
2578094Criville vann sex lopp -99 och tog 267 poäng, 47 mer än tvåan.
Bra att vilka dumheter som helst inte får stå oemotsagda.

:fakta

Axxexs skrev:
Förvånansvärt många har med Hopkins och Vermeulen. Ingen har med Hayden.

Last edited:

sandstream

Guest
elwe skrev:
Sådär .. nu kan väl du spåna lite om min tidigare fråga om hur det kommer sig att en kille som inte kört MotoGP på ett år, osv ... :)
Du menar Bayliss som var med och tog fram Ducatis 990 och som körde den ihop med Capirex i MotoGP 2003 och 2004 för att sedan kör Honda i MotoGP 2005?
Ja, undra hur han kunde köra så bra :rolleyes:

Bara för att förtydliga vill jag inte ta någon heder ifrån Bayliss, han gjorde ett kanonlopp. Blir bara lite trött när Ducati-fantasterna ska försöka omvandla det hela till att Ducatin är universums bästelibästa hoj.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
sandstream skrev:
2578456 Förutom att Nakano rankas högt av sina konkurrenter är det intressant att Hopper är med på så många av listorna.
Det blir dessutom lite extra kul med tanke på att alla som inte vunnit ett MotoGP-race är mediokra.
Häng inte upp dig på det där med medioker. Jag fick i maj veta att en medioker förare bara var i tillfällig ledning i VM och helt säkert inte skulle vara det länge till. Han skulle möjligen hamna topp fyra. Fast iofs. etta är också topp fyra :hihi

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
#space skrev:
2578398 Vänner :)

Undrar hur mycket vänner dom hade varit, om Rossi klarat pressen och rott iland VM-titeln. Då skulle Peddot vara DIREKT skyldig till att Nicky miste segern. :rolleyes:

FAN...FAN..FAN.....är fortfarande sååååååååååå matt efter gårdagens känslostorm. :( När Rossi gick omkull kunde jag inte tro mina ögon. Man kan ju undra vad grannarna trodde när jag skrek i högan sky. Det va inga fina ord heller.

Men skitsamma. Känslorna måste ut. Och osportslig som jag är :rodnar satt jag och rabblade mellan svordommarna "måtte Hayden gå omkull...måtte Hayden gå omkull. Men inte fan hjälpte det.

Hur i fan....det va satans tungt att se när Rossi kom tillbaka till sin box. Hela han utstrålade besvikelse och ja....jag säger nog sorg.

Och nu ska man försöka utstå en hel vinter till nästa säsog drar igång.

//M

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
2578468 Häng inte upp dig på det där med medioker. Jag fick i maj veta att en medioker förare bara var i tillfällig ledning i VM och helt säkert inte skulle vara det länge till. Han skulle möjligen hamna topp fyra. Fast iofs. etta är också topp fyra :hihi
:D :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
#space skrev:
2578398Nicky: ... - he's a good man. :tummenupp
Påminner mig om Mitt Romney (se bild) som kommer vara republikanernas presidentkandidat i valet om två år. Han är mormon och svämmar i sin retorik över av ord som "evil", "good" och "God". Fint sätt att förhålla sig till sin omgivning det där. Undrar vilka i GP som enligt Hayden ingår i "Ondskans axelmakter".

:)

Bifogat

• romney.jpg
    romney.jpg
    18.1 KB · Visningar: 186

sandstream

Guest
xyx skrev:
2578371 Intressant lista det där ja. Jämfört med resultatlistorna så är det mycket Nakano och Hopper men lite Capirossi och Hayden.
Man får inte glömma bort att både Hayden och Capirex kör på betydligt bättre material än Nakano och Hopper.
Hoppas verkligen att Suzuki kan skruva ihop en bra 800:a så att Hopper och CV får vara med i toppen lite oftare nästa år.

Madhonda skrev:
Och nu ska man försöka utstå en hel vinter till nästa säsog drar igång.
Trist för Rossi nu, ja.
Men gissa om han och Yamaha kommer att vara revanschsugna nästa år.

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Då jag var upptagen under eftermiddagen spelade jag in loppet och såg det på kvällen istället. Först höll jag på att tappa saftglaset i knät när Rossi körde omkull och sen gick luften alldeles ur mig. När Hyden sen säkrade VM-titeln genom att glida över över mållinjen på sin vanliga tredjeplats blev jag matt och var tvungen att gå och lägga mig. Det är knappt man kan förstå det.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Madhonda skrev:
2578469 FAN...FAN..FAN.....är fortfarande sååååååååååå matt efter gårdagens känslostorm. :( När Rossi gick omkull kunde jag inte tro mina ögon. Man kan ju undra vad grannarna trodde när jag skrek i högan sky. Det va inga fina ord heller.

Men skitsamma. Känslorna måste ut.

//M
Kängurustart av mannen "från en annan planet" sen var det slut! Med Bridgestone däck skulle Valentino klarat sig bra o aldrig kanat av med framhjulssläpp.

sandstream

Guest
Teddy skrev:
2578526 Då jag var upptagen under eftermiddagen spelade jag in loppet och såg det på kvällen istället. Först höll jag på att tappa saftglaset i knät när Rossi körde omkull och sen gick luften alldeles ur mig. När Hyden sen säkrade VM-titeln genom att glida över över mållinjen på sin vanliga tredjeplats blev jag matt och var tvungen att gå och lägga mig. Det är knappt man kan förstå det.
Förstår dig, det måste vara oerhört tungt när en gatsoffenisse vinner totalen före tvåtaktsskolade überförare som verkligen kan hantera en hoj.

BTW: Med tanke på sista meningen i det här inlägget hoppas jag att du ändrade dig och njöt av den bästa MotoGP-säsongen på länge (WSBK vart ju inte så spännande i år):
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1869453&postcount=2029

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Teddy skrev:
2578526 Då jag var upptagen under eftermiddagen spelade jag in loppet och såg det på kvällen istället. Först höll jag på att tappa saftglaset i knät när Rossi körde omkull och sen gick luften alldeles ur mig. När Hyden sen säkrade VM-titeln genom att glida över över mållinjen på sin vanliga tredjeplats blev jag matt och var tvungen att gå och lägga mig. Det är knappt man kan förstå det.
Ja, så kände jag med. Det var ingen kul avslutning och det kan inget Hayden-fan heller ha tyckt när The Kentucky Kid körde i mål två placeringar efter den 37-årige WSBK-mästaren isället för att kröna sin titel med en vinst (en tredje istället för två). Låt oss hoppas att nästa års prototyper med 200 cc mindre cylindervolym premierar fingertoppskänsla och våghalsighet.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept