MotoGP - VALENCIA - FINAL

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
gthyni skrev:
2577870 syndes det i TV att HRC jublade när Rossi föll? syndes pa skärmen i motorstadion iaf.
moralkaka?
Vad jag kan se på bandet, så liknar dom närmast frågetecken, samt att ett ton fjärilar är på väg ut ur boxen..

sandstream

Guest
Rossi om Hayden efter racet:

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the World Champion because he has been the best this year.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
2577903 Rossi om Hayden efter racet:

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the World Champion because he has been the best this year.

:tummenupp Så sant, så sant..:tummenupp

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Triggerhappy skrev:
2577275 Vi satt å hurrade i soffan när Ducati(Capirossi) bromsade om Hayden....jag är en dålig radfyrataliban *skäms*

:gnissla

Ingen av deras hojar var radfyror så du behöver inte skämmas... :7peta

I övrigt så var detta den största skitdagen jag haft sen jag klotade på KGA förra året!

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Faaan!! Snacka om taskig timing! :mad: Satt pa ett plan till Estland och missade hela skiten. :huvet :huvet :huvet :huvet

Har sett en par referat men det är inte som att se det direkt.

Rossi har alltid varit en favorit men jag gillar Hayden ocksa. Det är kul att det var nagon annan som vann, det gör allt mer spännande till nästa ar. :)
Fräckt att Bayliss gick in som reserv och vann det sista loppet för aret. Ingen respekt där inte. :yoparty

Nagon skrev att han är den sämsta VM-segraren nagonsin, det tycker jag defenitivt inte. Han har trots allt vunnit tva lopp i ar och har varit överjävligt jämn hela säsongen. Sämsta VM-segraren genom tiderna tycker jag att Criville var, han mäktade bara med en seger i vakumet efter Doohan och sedan var han väck utan Doohans hjälp och kunskap för utvecklingen av hojen.

Heja Nicky :yoparty :tummenupp

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
2577007Fakta är dock att ingen i modern tid vunnit VM med så få segrar och så lite poäng, KRJr hade 4/258 mot Nickys 2/252.
Så tröstar jag mig också: NH är den sämste mästaren genom tiderna.

Är mycket nyfiken på att läsa Rossis post-race kommentar.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
...

Valentino Rossi “Of course this is a big disappointment for me because to arrive at the final race with an eight-point advantage and then not win the title is a disaster. Basically I made two mistakes today – one was at the start and then the second one was the crash. It has been a very emotional season, with some great moments, some bad luck and now some mistakes. But this is racing. All I can say now is a big ‘congratulations’ to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the World Champion because he has been the best this year. I have known him a long time, I know his family well and even though I am disappointed I am also very happy for them. It has been a great fight with him this year – not like in the past with other riders when there have always been some polemics – and we have great respect for each other. I want to say a huge thank you to Yamaha, to all my team and engineers and to everyone else involved, they’ve done an amazing job this year and now I am looking forward to working towards next season with the 800; I am sure it will be another exciting season and another big battle!”

Colin Edwards
“Well, obviously that was a disaster from all angles! After two or three laps I lost the front a couple of times but I’m not really sure why. We chose a soft front here but it was the same one as in Motegi and Estoril and it had worked great all weekend here. Today it was quite a lot hotter so maybe that’s what did for us. Basically from then on I couldn’t turn it properly, I had to put it all on the knee and slow right down to turn, otherwise I was going straight on. I was really feeling that I might crash any minute and I had to follow Hopkins for the whole race; without any corner speed I just couldn’t get the jump to pass him. It’s a disappointing end to a difficult season for me. I want to say a huge thank you to my team and everyone at Yamaha for all their work throughout the year; they’ve never given up and I’m sorry that we couldn’t finish on a better note. Bad luck to Valentino, he’s shown once again how good he is this season and I’m sorry for him and for the whole team. It’s all over for another year but we’ll both be back in March with the new bike, ready to get some serious revenge!”

Davide Brivio Camel Yamaha Team Director:
“It is normal that the feeling now within the team is one of disappointment but we are also proud that we brought this fight to the final round after all the bad luck we had in the first half of the season. Valentino has worked incredibly hard and shown on several occasions why he has been such a great World Champion – even today he kept on fighting to the very end. It is a sad day for us but we are already looking to the future with great excitement about the new 800cc era and the chance to win the title back in 2007. I want to thank all our riders, team staff, sponsors and technical partners for their excellent work this season and, from our behalf, congratulations to Nicky Hayden.”

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Nyteknik skrev:
2577936 Så tröstar jag mig också: NH är den sämste mästaren genom tiderna.

"All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the World Champion because he has been the best this year."

där varsogod. så kan du ju börja propagera för att det är bäst av 3 på varje bana som gäller.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky gnuggar Stoner redigt på yttern första varvet, kan racing bli bättre?

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Madhonda skrev:
2576949 :mad: vad snackar du för jävla skit!!!!!!

Eller är inlägget ett skämt, :va eftersom varje jävla ord börjar med stor bokstav.

När världens bästa rr-förare går omkull då jublar man inte...då fäller man tårar.

Word!:klappar

Hela min värld rasade idag eftersom han inte behöll sin vm titel.
2007 - The revenge of the doctor

Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
sandstream skrev:
2577717 Jag har ju som bekant dåliga linser men jag såg inga tendenser till framhjulssläpp.

Och du Elwe, förklara nu hur Ducati kan vara bäst när det bara kommer 3:a i alla tre sammandragen (förare, tillverkare och team)!

Sen till alla som ska skriva Bayliss, det ska vara två S :tummenupp
Har du det inspelat så kolla i ett par av vänsterkurvorna hur framhjulet glider och tippar när han fångar upp det igen ... Det är varven innan han tvingas se Capirex åka ifrån honom.

Fråga ett: Hade inte Capirex bommat ca 3 race resultatmässigt pga att han blev påkörd av SIN teamkompis så hade inte nödvändigtvis Hayden blivit världsmästare.
Fråga två: Nja, hade de haft några fabriksduccar till så hade det säkert sett annorlunda ut. I år har det väl deltagit i genomsnitt 1½ Ducce per race.
Fråga tre: Kolla svar två.

Sådär .. nu kan väl du spåna lite om min tidigare fråga om hur det kommer sig att en kille som inte kört MotoGP på ett år, osv ... :)

Dr.Bike

Guest
Om vi nu för ett ögonblick tar av oss Ducatiglasögon, Hondabrillor och Rossipolariserade hägringslinser, så kan vi iaf konstatera följande:

Duccarna har gått sjukt bra hela året. Rent maskinellt och chassiemässigt. Sen att "oturen"/oskickligheten (välj vad som passar) förföljt dem i någon högre mån än t.ex Yamaha, är fakta.
Vad som hänt om inte om osv, är fiction.
Skilj på dessa begrepp.

Hayden ÄR nu mästare. Ok? Trots få segrar, och idag dåligt grepp som gjorde att det inte var lönt att haka på Duccarna.
Om det sen var fram eller bak vet jag inte, men skulle tro att Elwe själv, som gammal GP-förare kan bedöma det bättre an de flesta.
(jo ni har en GP-förare här ibland er)

Rossi är bästa föraren. PUNGt.

Bayliss gjorde ett kanonlopp.
Once in a lifetime? Troligen inte. Men låt oss vänta och se. Upp till bevis nästa år m.a.o

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Bayliss är den förste att ha vunnit race samma år i både WSBK & MotoGP.

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
I augusti fick några förare i MotoGP lista vilka dom tyckte var dom 5 bästa förarna i MotoGP. Dom fick inte räkna in sig själva i listan. Listan kom ut 16 aug. Dom här förarna fick frågan via mail som var ställd på ett forum och dom svarade att dom tyckte så här..

Sete Gibernau
1) Rossi
2) Capirossi
3) Pedrosa
4) Nakano
5) Melandri

Shinya Nakano
1) Rossi
2) Pedrosa
3) Melandri
4) Stoner
5) Hopkins

Chris Vermuelen
1) Rossi
2) Pedrosa
3) Hopkins
4) Nakano
5) Gibernau

Colin Edwards
1) Rossi
2) Hopkins
3) Roberts Jr
4) Pedrosa
5) Stoner

Randy de Puniet
1) Rossi
2) Pedrosa
3) Capirossi
4) Hopkins
5) Vermuelen

John Hopkins
1) Rossi
2) Pedrosa
3) Nakano
4) Roberts Jr
5) Vermuelen

Dani Pedrosa
1) Rossi
2) Nakano
3) Stoner
4) Melandri
5) Gibernau

Casey Stoner
1) Rossi
2) Melandri
3) Hopkins
4) Nakano
5) Elias

Toni Elias
1) Rossi
2) Pedrosa
3) Hopkins
4) Melandri
5) Stoner

Alex Hofmann
1) Pedrosa
2) Rossi
3) Melandri
4) Capirossi
5) Elias

Carlos Checa
1) Rossi
2) Capirossi
3) Hopkins
4) Nakano
5) Pedrosa

Alla verkar dock ha haft fel!? :D

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Axxexs skrev:
2578106 ...

Alla verkar dock ha haft fel!? :D
Intressant, Rossi i topp överallt och Hayden syns inte till (inte ens på Danis lista). Nakano med nästan överallt men inte på RdP:s lista. :D

Så, vad har de för mail-adresser nu då? :D

Axxexs

Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Neutral skrev:
2578124 Intressant, Rossi i topp överallt och Hayden syns inte till (inte ens på Danis lista). Nakano med nästan överallt men inte på RdP:s lista. :D

Ganska intressant lista jepp! :)

Stoner och Pedrosa är med på mångas listor men dom listar inte varandra.
Alla utom Hofmann listar Rossi som bäst.

Inte jag som hade deras mail-adresser. Han heter Matt som skickade vidare den frågan. Han hade bara dom här förarnas mail-adresser. Annars hade han nog försökt få alla att svara på frågan.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Neutral skrev:
2578124 Intressant, Rossi i topp överallt och Hayden syns inte till (inte ens på Danis lista). Nakano med nästan överallt men inte på RdP:s lista. :D
Lika intressant att Kenny jr inte är med på fler topp 5 än två styck! Kanske väntat av alla att Kenny jr skulle gå såpass bra -06 på privat hondan :va Ser ut som kompislistan, inga seriösa svar som givits tillbaka enligt mig.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Neutral skrev:

Intressant att Hopper rankas så högt av sina kollegor.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept