MotoGP - VALENCIA - FINAL

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nyteknik skrev:
2578678 Nej, det har jag svårt attt se att ”ni” kan vara. Om du frågar merparten av de aktiva RR-förarna på det här forumet om de tycker att rätt förare vann så är jag ganska övertygad om att du får ett nekande svar. Däremot verkar Hayden gå hem i stugorna bland den okunniga pöblen som tycker det är fräsigt med Fireblade och vita tänder under en cool keps.

Så Rossi borde ha vunnit bara för att det är Rossi då eller?

Det känns som att man vill ändra på reglerna då en av favoriterna misslyckas.

Missförstå mig rätt. Jag gillar Valentino! Han är en av de skönaste (om inte DEN skönaste) personligheterna i RR oavsett klass. Sjuveraktig, har djävlar anamma och är en helt SJUKT snabb kille. Han har ett avväpnande sätt och bjuder på sig själv.

Nicky har lite för amerikanskt påbrå med lite mer överlägsen stil. Han lämnar lite för besk eftersmak i min mening.. Lite gnällig över saker han inte kan påverka.

Men saken är avgjord. Han vann inte mest, men han höll sig på hjulen. Skulle ENBART hastigheten på hojen vara av betydlese kan vi ju skippa racen och säga att kvaltiderna är viktigare.. Bäst kval = mer poäng..

Race är race.. Med serievinst innebär att man måste vara konsekvent och ta sig i mål i alla eller de flesta race. Det gjorde Nicky, men inte Rossi.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
2578678 Nej, det har jag svårt attt se att ”ni” kan vara. Om du frågar merparten av de aktiva RR-förarna på det här forumet om de tycker att rätt förare vann så är jag ganska övertygad om att du får ett nekande svar. Däremot verkar Hayden gå hem i stugorna bland den okunniga pöblen som tycker det är fräsigt med Fireblade och vita tänder under en cool keps.
Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.

De som gärna hade kört RR men kanske saknar ekonomin eller kunnandet har självklart inte en susning om vad de talar om.

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Sagt av Rossi:

"Great congratulations to Nicky, he did a great job. He's a good guy and a great rider. He won, he's the best and I'm very happy for him.
Today I was not as fast as Nicky and I made two misstakes, one in the start
and another one when I crashed when I pushed to hard to close the gap"

Tror att Rossi vet vad han talar om...så sluta med kommentarer om att
Hayden inte är en värdig mästare och sådant....

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
sandstream skrev:
2578694 Det är sånna här inlägg som får mig att tro att det trots allt finns Ducati-ägare som tänker lite längre än näsa räcker :tummenupp
Antar att Elwe, Superlajtarna och några till stryker dig från julkortslistan nu :D

Jag är ärlig.. Bayliss körde SKITBRA och var värd att vinna. Men om inte Valentino gått omkull hade nog resan blivit svårare med Nicky i bakhaserna genom hela racet. Jag tror dock STENHÅRT på att han vunnit iallafall. BARA pga. att han redan var klar världsmästare och att han verkligen bara var där för att ha kul och vinna just detta race.

sandstream

Guest
amullo skrev:
Race är race.. Med serievinst innebär att man måste vara konsekvent och ta sig i mål i alla eller de flesta race. Det gjorde Nicky, men inte Rossi.
Men om jag har förstått experterna rätt, dvs de som tidigare körde RR men nu har lagt av, så är det inte att man vinner som räknas utan hur man vinner.
Man skulle kunna dra hur många paralleller som helst till andra sporter men resonemanget är så dumt från början att det bara blir fånigt.

sandstream

Guest
amullo skrev:
2578709 Jag är ärlig.. Bayliss körde SKITBRA och var värd att vinna. Men om inte Valentino gått omkull hade nog resan blivit svårare med Nicky i bakhaserna genom hela racet. Jag tror dock STENHÅRT på att han vunnit iallafall. BARA pga. att han redan var klar världsmästare och att han verkligen bara var där för att ha kul och vinna just detta race.
Jag är inte lika övertygad om att Bayliss vunnit om Rossi inte hade vurpat men det är i sig helt ointressant för nu gick det som det gick och Troy gjorde ett suveränt lopp.
Undra hur Capirex och Ducati kände sig efteråt?
Här tar de in en kille som visserligen har stor erfarenhet av MotoGP och den aktuella hojen men som kör ifrån hela eliten. Visst måste väl Ducatis MotoGP-team kunna plocka över Bayliss till MotoGP nästa år trots hans kontrakt med Xerox Ducati i WSBK? Capirex, Stoner och Bayliss på likadana hojar nästa år hade varit kul att se.

Nyteknik skrev:
2578713 Förstår inte riktigt vad du menar med det. Men det enda jag skrev var att människor med olika erfarenheter av roadracing väljer olika favoritförare.
Du får det att låta som en sanning trots att du troligtvis har helt fel.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nyteknik skrev:
Om du lipar mer, då sänker du dig snart riktigt mkt mer än vanligt. Angående "okunniga pöbel osv osv så var det ju du som påstod att Ducati ska köra Michelin 2007 :D

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
amullo skrev:
2578700

Men saken är avgjord. Han vann inte mest, men han höll sig på hjulen. Skulle ENBART hastigheten på hojen vara av betydlese kan vi ju skippa racen och säga att kvaltiderna är viktigare.. Bäst kval = mer poäng..

Då vann ju Nicky också, för trots att han är värdelös enligt flera här så vann han ju även en BMW för bästa kval tid under året...

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nyteknik skrev:
2578713 Förstår inte riktigt vad du menar med det. Men det enda jag skrev var att människor med olika erfarenheter av roadracing väljer olika favoritförare.

Vilken är DIN favoritförare om jag får undra?
Personligen så gillar jag Valentino, men har Capirossi som favoritförare i MotoGP.. Av alla förare i alla klasser så är definitivt Bayliss den absoluta favoriten och skulle vara det oavsett om han körde Ducce eller inte.

sandstream skrev:
2578717Visst måste väl Ducatis MotoGP-team kunna plocka över Bayliss till MotoGP nästa år trots hans kontrakt med Xerox Ducati i WSBK? Capirex, Stoner och Bayliss på likadana hojar nästa år hade varit kul att se.

Osäker på om det går.. Förmodligen så kan Ducati göra det eftersom de har kontrakt med Bayliss redan. Den andra sidan av frågan är ju OM Bayliss vill "upp" till MotoGP igen... Han har vid flera intervjuer sagt att han tycker om WSBK mer än MotoGP. Det sa han ju IOFS EFTER att han flyttat tillbaka till SBK.

Men om Bayliss flyttar upp.. Vem skall då vinna WSBK 2007 åt Ducati?:yoparty

Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
FireSalle skrev:
2577733 Tycker det såg ut som att han tog i en hel del, det sladdade onödigt mycket flera ggr. Det är inte säkert att han slog av och safe:ade enbart för att ta titeln utan också för att däcken kanske tog slut? Trea var inte en helt säker placering, doktorn har kört upp sig förr. Det var helt enkelt som så att Duccarna var snabbare idag.

Han hade annars ett bra läge på innern på sin team-kamrat vid ett tillfälle :hihi)

Nej visst... inget är säkert men min personliga uppfattning är den att jag hade gärna sett honom ta i lite mer. Han tappade ju hela tiden till Capirossi, vad det sedan berodde på har jag ingen aning om, kan ju ha varit däck, att han körde "säkert" osv osv...

sandstream

Guest
amullo skrev:
Osäker på om det går.. Förmodligen så kan Ducati göra det eftersom de har kontrakt med Bayliss redan. Den andra sidan av frågan är ju OM Bayliss vill "upp" till MotoGP igen... Han har vid flera intervjuer sagt att han tycker om WSBK mer än MotoGP. Det sa han ju IOFS EFTER att han flyttat tillbaka till SBK.
Men om Bayliss flyttar upp.. Vem skall då vinna WSBK 2007 åt Ducati?:yoparty
Bayliss kanske fick mersmak efter gårdagens vinst och jag tror nog att innerst inne vill alla köra i bästa klassen.

Vinna åt Ducati? "Experterna" har ju redan förklarat för oss, den okunniga pöbeln, att Biaggi kommer att toura hem WSBK 2007 :hihi
Fast jag måste erkänna att jag är lite kluven där, jag gillar ju Suzukis hojar och det hade varit kul om de vann WSBK 2007 men det skulle smaka lite bittert om det var Biaggi som fixade vinsten. Men bara lite bittert :D

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
sandstream skrev:
2578711 Men om jag har förstått experterna rätt, dvs de som tidigare körde RR men nu har lagt av, så är det inte att man vinner som räknas utan hur man vinner.
Man skulle kunna dra hur många paralleller som helst till andra sporter men resonemanget är så dumt från början att det bara blir fånigt.

Jag hejjar på Rossi pga att han är en skön snubbe och kör fullt, alltid.
Jag ogillar inte direkt Hayden men gillar inte honom som RR person då han
inte är bäst, han har inte samm sköna sätt, han vinner inte så ofta!
(Gillar dock hans många sladdar : )

I mina ögon är Hayden en värdig vinnare till 80% då jag saknar många aspekter
jag "gärna" se i en serivinnare. (tidigare nämt)

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Som vanligt så fokuserar man ofta 100% på förarna.

Jag hade ju helst sett Rossi som VM-vinnare men det är ju min personliga åsikt för att jag tycker han har ett skönt psyke.

Men allt hänger ju inte på att föraren gör en 100%-insats, han måste ju ha ett material som är konkurenskraftigt också, han måste ha ett team som "går åt samma håll", bra däck, taktik, osv, osv

Summa sumarum så råkade allt detta stämma bättre för RepsolHonda i år, bara att inse faktum (hur surt det än kan vara :rolleyes: )

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det kan ju inte vara så att Hayden slog av när han fick "P3 OK" på sin depåtavla. Nej, absolut inte, Ducati är bäst. :rolleyes:

Nyteknik skrev:
2577936 Så tröstar jag mig också: NH är den sämste mästaren genom tiderna.

Är mycket nyfiken på att läsa Rossis post-race kommentar.
Nu har du sett Rossis kommentar. Vore intressant att höra din 'kommentar om kommentaren'.

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. I have known him a long time, I know his family well and even though I am disappointed I am also very happy for them. It has been a great fight with him this year – not like in the past with other riders when there have always been some polemics – and we have great respect for each other.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2578922Nu har du sett Rossis kommentar. Vore intressant att höra din 'kommentar om kommentaren'.

All I can say now is a big 'congratulations' to Nicky because he is a great guy, a great rider and he is the world champion because he has been the best this year. I have known him a long time, I know his family well and even though I am disappointed I am also very happy for them. It has been a great fight with him this year – not like in the past with other riders when there have always been some polemics – and we have great respect for each other.
Jag konstaterar att ingen annan har tagit titeln i 500/MotoGP genom att vinna två race. För att citera dig själv: "Nu går vi vidare".

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2578955 Jag konstaterar att ingen annan har tagit titeln i 500/MotoGP genom att vinna två race. För att citera dig själv: "Nu går vi vidare".
Och jag konstaterar att ingen utom Hayden slagit Rossi under den gyllene 990-eran.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...