Nej nej, det är inga problem för en taliban att förtränga detta. I med en VHS från 1989 där alla åkte på "livsfarliga" mopeder, dra in valfri tvåtaktsmaskin i vardagsrummet och kör igång. Efter några djupa andetag i blåröksmolnet känns allt bra igen.isse skrev:2578969Så skönt att Hayden vann, go 69!!!
Alla ni som dissat han sässongen igenom och snackat om medelmåtta osv etc kan bara äta skit o va tysta nu.
/N
Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.valmers skrev:2578967Och jag konstaterar att ingen utom Hayden slagit Rossi under den gyllene 990-eran.
Ozzian skrev:2578883Som vanligt så fokuserar man ofta 100% på förarna.
Jag hade ju helst sett Rossi som VM-vinnare men det är ju min personliga åsikt för att jag tycker han har ett skönt psyke.
Men allt hänger ju inte på att föraren gör en 100%-insats, han måste ju ha ett material som är konkurenskraftigt också, han måste ha ett team som "går åt samma håll", bra däck, taktik, osv, osv
Summa sumarum så råkade allt detta stämma bättre för RepsolHonda i år, bara att inse faktum (hur surt det än kan vara )
Det blir bara pinsamt för dig nu. Har du tänkt på att Hayden nu finns på den finaste listan som finns inom RR? Den som inte Skägget finns med på?Nyteknik skrev:2579004Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.
Det behövs inte mer än några race med b-licens här hemma för att du ska kunna titulera dig roadracingorakel.sandstream skrev:2578703Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.
De som gärna hade kört RR men kanske saknar ekonomin eller kunnandet har självklart inte en susning om vad de talar om.
Det enda pinsamma vore att fortsätta älta vem som är störst, bäst och vackrast. Vi tycker olika, vilket inte behöver innebära att någon har fel. Att M/FP/C vann valet får inte en Socialdemokrat att ändra sina värderingar eller sympatier. Och tur är väl det: bara den som egentligen inte har någon övertygelse kan ändra uppfattning så fort vinden vänder.valmers skrev:2579012Det blir bara pinsamt för dig nu. Har du tänkt på att Hayden nu finns på den finaste listan som finns inom RR? Den som inte Skägget finns med på?
Så lätt är det inte.sandstream skrev:2578703Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.
Chris Ash skrev:2578568Helst sanslöst hur man kan vinna VM med den förarkapaciteten...
Ja det var ju en bra jämförelse.Kanske VM borde avgöras genom en omröstning också?Nyteknik skrev:2579036Det enda pinsamma vore att fortsätta älta vem som är störst, bäst och vackrast. Vi tycker olika, vilket inte behöver innebära att någon har fel. Att M/FP/C vann valet får inte en Socialdemokrat att ändra sina värderingar eller sympatier.
VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.Busaberg skrev:2579055Ja det var ju en bra jämförelse.Kanske VM borde avgöras genom en omröstning också?
Bara två av dem har lyckats vinna VM. VM avgörs genom flera tävlingar på olika banor, olika kontinenter och olika väderlek. Det gäller att ha hög lägsta nivå för att vinna snarare än att kunna briljera ibland för att sedan vara osynlig lika ofta. En bra förare i ett bra team fixar det.Nyteknik skrev:2579004Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.
Chris Ash skrev:2578568
Jag förstår inte hur man kan med stolthet i rösten säga att man är världsmästare när man har de resultaten som Nicky har i år, att åka in i sista racet som trea utklassad av Superbikevärldsmästaren är talande. I jämförelse med gamla 500 världsmästare och klipptitaner som Rainey, Doohan och Schwantz framtår Hayden som en trädgårdstomte i plast.
Fast det där sista öppnar för intressanta kommentarer från Biaggi nästa år när han leder SBK-VM "I think that Troy Bayliss result att Valencia last year very clearly showed which championship is the best in the world, it feels good to show what i can do when i have an equal bike"
sandstream skrev:2578703Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.
De som gärna hade kört RR men kanske saknar ekonomin eller kunnandet har självklart inte en susning om vad de talar om.
Nyteknik skrev:2579065VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.
Jag trodde det va därför man hade ett VM, och den som vann det var bäst, sen om den personen vinner genom att hålla en hög lägsta nivå, får du väl acceptera att reglerna är så. Hayden är värdlens bästa MotoGP förare iår. Thats it.Nyteknik skrev:2579065Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras.
Nyteknik skrev:2579004Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger.
Den som har mest poäng när säsongen är slut får väl ändå räknas som bäst (alla fall under den säsongen), vad är det annars dom tävlar om?Nyteknik skrev:2579065VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|