MotoGP - VALENCIA - FINAL

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Så skönt att Hayden vann, go 69!!!
Alla ni som dissat han sässongen igenom och snackat om medelmåtta osv kan bara dra sig tillbaka o hålla tyst. :)

/N

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
isse skrev:
2578969 Så skönt att Hayden vann, go 69!!!
Alla ni som dissat han sässongen igenom och snackat om medelmåtta osv etc kan bara äta skit o va tysta nu.

/N
Nej nej, det är inga problem för en taliban att förtränga detta. I med en VHS från 1989 där alla åkte på "livsfarliga" mopeder, dra in valfri tvåtaktsmaskin i vardagsrummet och kör igång. Efter några djupa andetag i blåröksmolnet känns allt bra igen.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2578967 Och jag konstaterar att ingen utom Hayden slagit Rossi under den gyllene 990-eran.
Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bayliss körde grymt bra!! Han var verkligen laddad och ville vinna för att bli historiens sista vinnare i 990cc. Något jag trodde fler skulle vara sugna på.

Kan tänka mig att Bayliss körningar i WSBK med 2 race i år på den banan hjälpte honnom lite att snabbt komma upp i sitt tempo. Som han sen skickligt lyckades behålla hela helgen.

Tycker även att det är ett bevis på att Ducatiförarna får lika material i teamet och samma förutsättningar. Så är det nog inte i något annat team.

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Ozzian skrev:
2578883 Som vanligt så fokuserar man ofta 100% på förarna.

Jag hade ju helst sett Rossi som VM-vinnare men det är ju min personliga åsikt för att jag tycker han har ett skönt psyke.

Men allt hänger ju inte på att föraren gör en 100%-insats, han måste ju ha ett material som är konkurenskraftigt också, han måste ha ett team som "går åt samma håll", bra däck, taktik, osv, osv

Summa sumarum så råkade allt detta stämma bättre för RepsolHonda i år, bara att inse faktum (hur surt det än kan vara :rolleyes: )

I detta fall så kan man inte skylla på materialet...Det var Rossi själv
som krashade tidigare i somras och bröt handled och foten och igår så
var det Rossi som gjorde en dålig start och som var orsaken till krashen..
man kan ju inte skylla på M1:an igår...

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Vilket skitslut på säsongen. Inför både Estoril och Valencia hoppades man ju på att det skulle bli en ordentlig uppgörelse mellan Vale och Nicky, head to head. Men icke. Ett antiklimax utan like är vad det är.

Hayden, Repsol Honda och Michelin har varit det bästa paketet i år.:Bugar Vale fuckade definitivt upp det för sig på egen hand igår. Finns skäl att fråga sig om han hade tagit titeln även utan vurpan, med hänsyn till den fart han hade innan han käkade grus.

Nicky visade en styrka igår som jag inte trodde han hade. Hade det behövts så hade han utmanat duccarna framför. Helt ovärdig som mästare är han inte.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
2579004 Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.
Det blir bara pinsamt för dig nu. Har du tänkt på att Hayden nu finns på den finaste listan som finns inom RR? Den som inte Skägget finns med på?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
sandstream skrev:
2578703 Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.

De som gärna hade kört RR men kanske saknar ekonomin eller kunnandet har självklart inte en susning om vad de talar om.
Det behövs inte mer än några race med b-licens här hemma för att du ska kunna titulera dig roadracingorakel.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
2579012 Det blir bara pinsamt för dig nu. Har du tänkt på att Hayden nu finns på den finaste listan som finns inom RR? Den som inte Skägget finns med på?
Det enda pinsamma vore att fortsätta älta vem som är störst, bäst och vackrast. Vi tycker olika, vilket inte behöver innebära att någon har fel. Att M/FP/C vann valet får inte en Socialdemokrat att ändra sina värderingar eller sympatier. Och tur är väl det: bara den som egentligen inte har någon övertygelse kan ändra uppfattning så fort vinden vänder.

sandstream skrev:
2578703 Aj fan, jag glömde bort att man måste vara aktiv eller föredetta RR-förare för att kunna räknas som en sann entusiast.
Så lätt är det inte. :mattias

Last edited:

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Nyteknik skrev:
2579036 Det enda pinsamma vore att fortsätta älta vem som är störst, bäst och vackrast. Vi tycker olika, vilket inte behöver innebära att någon har fel. Att M/FP/C vann valet får inte en Socialdemokrat att ändra sina värderingar eller sympatier.
Ja det var ju en bra jämförelse.Kanske VM borde avgöras genom en omröstning också?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Busaberg skrev:
2579055 Ja det var ju en bra jämförelse.Kanske VM borde avgöras genom en omröstning också?
VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Nyteknik skrev:
2579004 Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger. Gibernau körde ifrån Rossi 9 gånger. Capirossi körde ifrån Rossi 8 gånger. Melandri körde ifrån Rossi 5 gånger.
Bara två av dem har lyckats vinna VM. VM avgörs genom flera tävlingar på olika banor, olika kontinenter och olika väderlek. Det gäller att ha hög lägsta nivå för att vinna snarare än att kunna briljera ibland för att sedan vara osynlig lika ofta. En bra förare i ett bra team fixar det.

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
2578568
Jag förstår inte hur man kan med stolthet i rösten säga att man är världsmästare när man har de resultaten som Nicky har i år, att åka in i sista racet som trea utklassad av Superbikevärldsmästaren är talande. I jämförelse med gamla 500 världsmästare och klipptitaner som Rainey, Doohan och Schwantz framtår Hayden som en trädgårdstomte i plast.

Fast det där sista öppnar för intressanta kommentarer från Biaggi nästa år när han leder SBK-VM "I think that Troy Bayliss result att Valencia last year very clearly showed which championship is the best in the world, it feels good to show what i can do when i have an equal bike"

Varför så svårt att acceptera, hayden var bäst i år ingen tvekar på det utom dom som inte kan läsa :rolleyes:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
sandstream skrev:

De som gärna hade kört RR men kanske saknar ekonomin eller kunnandet har självklart inte en susning om vad de talar om.

Vad skönt att det kom ett sådant svar :tummenupp

Fast jag får nog egentligen inte säga någonting i den här tråden enligt Nyteknik:glömdet

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Yamaha förlorade VM åt Rossi i år. Hur? Stora "chatter" problem med nya chassiet (visade sig att fjolårs hojen var snabbare inledningsvis) problem med tillförlitligheten. Lägg därtill ett till nytt chassie som kom mitt under säsong. Minst sagt förvånande över att han fortfarande var med o slogs om VM titeln i slutet. Hayden förtjänar titeln då han varit uppbackad med överlägset bäst material samt varit hyffsat konstant i alla tävlingar. Sen att ingen kommer att komma ihåg honom om 10 år spelar mindre roll.

Med Rossi borta från sporten inom 2 år och med tanke på det nya reglemente som Honda drivit igenom lär Rossi eran vara slut. Som bekant kommer Honda med största sannolikhet dominera klassen under 2007.

Mina 5 cent...

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Nyteknik skrev:
2579065 VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.

Bäst för året är kanske den som vinner VM? Men vad vet jag, har ju inte ens RR-licens.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Nyteknik skrev:
2579065 Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras.
Jag trodde det va därför man hade ett VM, och den som vann det var bäst, sen om den personen vinner genom att hålla en hög lägsta nivå, får du väl acceptera att reglerna är så. Hayden är värdlens bästa MotoGP förare iår. Thats it.

/N

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Nyteknik skrev:
2579004 Ja, under 990-eran körde Hayden ifrån Rossi 2 gånger.

Jag misstänker att du inte räknar gårdagens race bland dessa..., eller vad karakteriserar en "ifrånkörning"?

DB

skiieur...
Gick med
17 May 2003
Hoj
2009, KTM EXC 450
Nyteknik skrev:
2579065 VM är redan avgjort. Men vilken förare som är bäst kommer aldrig att kunna avgöras. Lika lite som det kommer gå att avgöra vilket politiskt parti som är bäst. Eller vilket väder som är bäst.
Den som har mest poäng när säsongen är slut får väl ändå räknas som bäst (alla fall under den säsongen), vad är det annars dom tävlar om?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024