MotoGP - VALENCIA - FINAL

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
isse skrev:
2579215 Och det kommer alltid vara möjligt, så länge den som vinner fler race inte kan prestera hyffsat dom andra racen också. Om Stoner(krashkungen) hade vunnit 3 race o krashat i resten, hade han då varit en mer värdig vinnare än Heyden pga 3 vinster mot 2?

/N
En synnerligen hyotetisk fråga eftersom det aldrig kommer vara möjligt att vinna titeln med 75 poäng fördelat över 17 deltävlingar. Runt 250 poäng brukar vara vanligare för en mästare. Doohan (och kanske Rossi) har haft över 300.

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
sandstream skrev:
2578694 Det är sånna här inlägg som får mig att tro att det trots allt finns Ducati-ägare som tänker lite längre än näsa räcker :tummenupp
Antar att Elwe, Superlajtarna och några till stryker dig från julkortslistan nu :D

Blanda inte in mig i det här är du snäll. Jag är sakligheten personifierad.

Jag gillar numera Hayden för han vann årets VM. Han är bäst. Ett stort grattis till Nicky.

/Tord Bayliss

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Nyteknik skrev:
2579239 En synnerligen hyotetisk fråga eftersom det aldrig kommer vara möjligt att vinna titeln med 75 poäng fördelat över 17 deltävlingar. Runt 250 poäng brukar vara vanligare för en mästare. Doohan (och kanske Rossi) har haft över 300.
OK, jag ställer om frågan: Är en förare som vinner VM med bara 2 segrar, en mindre värdig vinnare än en förare som vinner VM med 3 eller fler segrar?

edit: eftersom du gång på gång dragit upp hur sorgligt det är med en VM vinnare med bara 2 segrar.

/N

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Kevin hade dock kört ifrån Nicky 99 gånger av 100 på en 500.
Och Rossi hade säkert kört ifrån Kevin på stadig basis om de varit verksamma samtidigt inom 500.
Är det inte dags att släppa taget snart och sluta med referenser till 80- och 90-talet så fort du ska försöka såga dagens MotoGP-förare?

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Så aktad..så många titlar..så rutinerad men ack så klantig...:rofl :rofl :rofl :rofl

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
oFFkeFF skrev:
2579149Man får väl leva med att hillbillyn vann, han kan nog köpa flådigast husvagnen till trailerparken till sin morsa nu :D

Aaahh hahaha... Nån mer än jag som noterat detta alltså... :lol :lol :lol

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Lika bra att lägga ned. Det svider så i själen på de initierade(TM) att när det verkligen gällde och Rossi hade VM-ledning och pole position så körde han och vurpade utan att någon annan ens var i närheten. Dessutom höll både motor och däck. Inga andra ursäkter att ta till mer än t.ex. att Schwantz minsann, det var en riktig mästare det.

Nicky gjorde det som krävdes och satsade hårt. Knuffade Rossi i starten, körde om Stoner hårt på yttern och körde till sig pallplatsen som han bevakade säkert och knöt ihop säsongen som den värdiga mästaren han är.

sandstream

Guest
FireSalle skrev:
2579276 Lika bra att lägga ned. Det svider så i själen på de initierade att när det verkligen gällde och Rossi hade VM-ledning och pole position så körde han och vurpade utan att någon annan ens var i närheten. Dessutom höll både motor och däck. Inga andra ursäkter att ta till mer än t.ex. att Schwantz minsann, det var en riktig mästare det.
Kan bara hålla med, men ärke-talibanernas inlägg är så pinsamma att de bör citeras och ifrågasättas för att sparas till framtida generationer.

Väntar bara på att Chris Ash ska skriva att hans pappa minsann har en snabbare bil än Haydens pappa :lol

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
Kanske dags att starta en poll för att se vem den rättmätiga VM-mästaren är enligt alla orakel stora som små på detta forum.

Jag anser iof sig inte att Hayden kanske är den "bästa" RR-föraren i världen men ett obestridligt faktum är att han gått jämnt och hållt sig på bägge hjulen under hela säsongen (undantaget Pedrosas iver) samt som någon tidigare sagt att han blivit matad med det bästa materialet av honda gör sitt till. Rossis grejor har ju som bekant inte hållt måttet vilket gör det väldigt förvånande att han till slut faktiskt var med och tävlade om VM-titeln jag tror att fler med mig trodde att Rossi var ute efter två motorhaverier två vurpor samt skadad i två race måste ju bara tillstå att dessa faktum talar för sig själv Hayden tror jag inte för en sekund skulle vara med i toppen efter de motgångarna vilket i min värld korar Rossi till den bättre föraren men det är som sagt inte endast föraren utan hela Teamet det kommer an på och hela haydens team lyckades under säsongen vilket tog honom till seger, att hayden skulle kvarstå som vm-mästare efter nästa säsong tror jag inte på. Däremot så kommer nog Pedrosa visa framfötterna när han nu kört en säsong killen behöver bara lugna ner sig lite och inte vara så ivrig så matchar han nog ut de flesta, fast å andra sidan nästa säsong så kör alla på nytt material så hela fältet är ju öppet.

Tack för ordet.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Man kan väl även säga att Rossi förlorade VM med 0,002sek när Elias snodde åt sig segern i Estoril. Hade Rossi fått dom 5 poängen hade han vunnit VM. Dessutom samma kille som torpederat honnom i ett tidigare race. Elias var det alltså som avgjorde årets VM!! :)

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
None for the moment
FireSalle skrev:
2579289 Alla VM-förarna är trailer-trash, deras mobile homes är mäktiga. Inget unikt för Hayden alltså.

Jo men inlägget gällde Haydens morsa inte han själv hon skall väl ha sin del av kakan för att hon uppfostrat honom i sann "patriotisk" jänke anda :D

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Warlock skrev:
2579284 Kanske dags att starta en poll för att se vem den rättmätiga VM-mästaren är enligt alla orakel stora som små på detta forum.

Jag anser iof sig inte att Hayden kanske är den "bästa" RR-föraren i världen men ett obestridligt faktum är att han gått jämnt och hållt sig på bägge hjulen under hela säsongen (undantaget Pedrosas iver) samt som någon tidigare sagt att han blivit matad med det bästa materialet av honda gör sitt till. Rossis grejor har ju som bekant inte hållt måttet vilket gör det väldigt förvånande att han till slut faktiskt var med och tävlade om VM-titeln jag tror att fler med mig trodde att Rossi var ute efter två motorhaverier två vurpor samt skadad i två race måste ju bara tillstå att dessa faktum talar för sig själv. Hayden tror jag inte för en sekund skulle vara med i toppen efter de motgångarna vilket i min värld korar Rossi till den bättre föraren men det är som sagt inte endast föraren utan hela Teamet det kommer an på och hela haydens team lyckades under säsongen vilket tog honom till seger, att hayden skulle kvarstå som vm-mästare efter nästa säsong tror jag inte på. Däremot så kommer nog Pedrosa visa framfötterna när han nu kört en säsong killen behöver bara lugna ner sig lite och inte vara så ivrig så matchar han nog ut de flesta, fast å andra sidan nästa säsong så kör alla på nytt material så hela fältet är ju öppet.

Tack för ordet.
Bra inlägg. Svårigheten i att ta Haydens anhängare på allvar ligger just i deras enögda sätt att se till hans sammanlagda poäng utan att beakta vad som har hänt under säsongen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Warlock skrev:
2579299 Jo men inlägget gällde Haydens morsa inte han själv hon skall väl ha sin del av kakan för att hon uppfostrat honom i sann "patriotisk" jänke anda :D
Jo, jag fattade. Men ser inte komiken med hahaha-du-bor-i-husvagn-grejen när det gäller MotoGP. Alla hjältarna, hur stora och förmögna de än är, som lever på att köra jordens snabbaste och coolaste hojar bor i husvagn. De värdiga likväl som de ovärdiga ;)

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Nyteknik skrev:
2579302 Bra inlägg. Svårigheten i att ta Haydens anhängare på allvar ligger just i deras enögda sätt att se till hans sammanlagda poäng utan att beakta vad som har hänt under säsongen.

Nu är det jag som inte förstår...

Hayden har mer poäng än Rossi efter sista deltävlingen. Alltså vinner Hayden. Hade de slutat på samma poäng så hade antalet segrar avgjort och Rossi vunnit.

Varför skall något annat än poängen räknas om en person har mer poäng än en annan?

Vad är POÄNGEN i det?
(sorry.. lågt skämt:tungan )

Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -05
Axxexs skrev:
2579288 Man kan väl även säga att Rossi förlorade VM med 0,002sek när Elias snodde åt sig segern i Estoril. Hade Rossi fått dom 5 poängen hade han vunnit VM. Dessutom samma kille som torpederat honnom i ett tidigare race. Elias var det alltså som avgjorde årets VM!! :)

En klockren analys. Häng den där jävla Elias. :mad:
Skämt åsido. De två tusendelarna visar rätt tydligt vem som har haft medgång i år och vem som haft motgång. Men thats's racing.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Axxexs skrev:
2579288 Man kan väl även säga att Rossi förlorade VM med 0,002sek när Elias snodde åt sig segern i Estoril. Hade Rossi fått dom 5 poängen hade han vunnit VM. Dessutom samma kille som torpederat honnom i ett tidigare race. Elias var det alltså som avgjorde årets VM!! :)
För det är inget annat i det race:t eller VM i allmänhet som påverkat utgången av VM?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln