MotoGP - VALENCIA - FINAL

sandstream

Guest
selin skrev:
2588242 Jag tror det är mycket som är materialrelaterat när det inte stämt, visst är det många som kan utmana honom, men hur många går segrande ur det? Elias är den enda jag kan komma på denna säsong som har vunnit ett "Head to head" mot Rossi.
I sista racet hade han pole, en hoj som verkade fungera bra men ändå ville det sig inte.

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
sandstream skrev:
2588295 I sista racet hade han pole, en hoj som verkade fungera bra men ändå ville det sig inte.

Visst var det en tabbe, men det var inte det jag syftade på i mitt förra inlägg, där ville jag bara betona att det inte har vart många som vunnit dueller mot honom.

sandstream

Guest
selin skrev:
2588315 Visst var det en tabbe, men det var inte det jag syftade på i mitt förra inlägg, där ville jag bara betona att det inte har vart många som vunnit dueller mot honom.
Han är ju onekligen i en klass för sig för det mesta men som sagt, i år tycker iaf jag att han sett lite blekare ut än vanligt.

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Det verkar vara många som tror att motoGP är en entypsklass där bara föraren inverkar på resultatet.

I år var teamet Repsol Honda - Hayden bäst.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nyteknik skrev:
2587900ingen idag aktiv förare i MotoGP egentligen är konkurrent till Rossi. Betydelsen av det är att så länge Rossi inte drabbas av missöden är han fortfarande tillräckligt mycket bättre än alla andra för att fortsätta vara mästare på oöverskådlig tid.
hmprf! Så förutsättningarna på tex Estoril var ändå inte tillräkliga för att vinna racet? Som Valentino om man tar dina ord på allvar lätt skulle vunnit.. Fråga: Vad var missödet på Estoril då?

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
8.850.000 såg finalen i MotoGP på tv. Det var nytt rekord. Det gamla rekordet var på 8.446.000. Mer än hälften av tittarna såg det via Spanska TVE. Dom hade 4,8 miljoner tittare som mest i slutet av racet.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Axxexs skrev:
2589661 8.850.000 såg finalen i MotoGP på tv. Det var nytt rekord. Det gamla rekordet var på 8.446.000. Mer än hälften av tittarna såg det via Spanska TVE. Dom hade 4,8 miljoner tittare som mest i slutet av racet.
Försök nå fram med det till fotbollstalibanerna på SVT

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
elwe skrev:
2589683 Försök nå fram med det till fotbollstalibanerna på SVT

Hur många tror du ser fotboll på spansk TV då?
Det är inte fotbollen som är svensk roadracings problem. pungt

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
gthyni skrev:
2589719 Hur många tror du ser fotboll på spansk TV då?
Det är inte fotbollen som är svensk roadracings problem. pungt
Inte specifikt ... det är ALLA andra sporters problem att SVT idiotkoncentrerar sig på fotboll i alla lägen.
Förr fanns det bara SVT och sportspegeln att se när det gällde sport. Det var 45 min på söndagskvällen. 35 av dessa minuter var fotboll, div IV, div III och uppåt, varvat med fotboll på Kuba och intervjuer med nån spelares moster om hur familjen upplevde att den stackars spelaren hade en öm stortå.

Hur många miljoner i sponsorpengar tror du att motorsporten har missat pga denna ensidiga sportbevakning?!?
Varför ligger Sverige så långt bak i Roadracing? Jo, brist på pengar för framåtsyftande satsningar.

Nu är ju, som tur är, inte SVT allenarådande längre i TV-utbudet. Majbritt Teorin(s) förslag om att förbjuda paraboler gick ju inte igenom.

Med glädje ser jag att även nån svensk kommer med i nya satsningar, men SVT:s försök att ignorera motorsporten kommer att ha inverkan på verksamheten under ytterligare många år framåt! TTWII

sandstream

Guest
Fotboll är väl den sport som har mest utövare i Sverige och därför verkar det logiskt att visa mest fotboll.
Utövarna av RR har väl haft en 40-50 år på sig att påverka SVT utan resultat.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
sandstream skrev:
2590289 Fotboll är väl den sport som har mest utövare i Sverige och därför verkar det logiskt att visa mest fotboll.
Även om det skulle vara det så motsvarar inte det inte den uppmärksamhet som SVT ger fotbollen!
Att någon sport är större än någon annan rättfärdigar inte att alla andra sporter får dela på kanske 30% av programtiden.

Tror du att du någonsin hade fått se WSBK eller MotoGP om du inte hade haft Eurosport, Sportexpressen och likn kanaler?
Eurosport sänder förresten sammandrag från årets WSBK och MotoGP kl 12:00 och 13:00 imorgon sägs det.
Men, kolla du gärna på SVT istället och se vad de visar ...

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
SVT24 har kört speedway hela säsongen

men det hjälper inte att dissa fotboll, det stjälper snarare.
Gazzetta dello sport har också 75% av sidor med calcio på sommaren
när det inte spelas en enda match! Ändå är motorsport skitstort i Italien.

RR-sporten måste systematiskt och planmässigt marknadsföras i Sverige.
Idag är det en marginalsport för de närmast berörda och sportredaktionerna tar samma notis av våra gnällmail som de som kommer från yxkastningsfans.

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
gthyni skrev:
2590601
men det hjälper inte att dissa fotboll, det stjälper snarare.
Gazzetta dello sport har också 75% av sidor med calcio på sommaren
när det inte spelas en enda match! Ändå är motorsport skitstort i Italien.

RR-sporten måste systematiskt och planmässigt marknadsföras i Sverige.
Idag är det en marginalsport för de närmast berörda och sportredaktionerna tar samma notis av våra gnällmail som de som kommer från yxkastningsfans.
I min värld är fotboll en sport för gnälliga fjantar, något som inte kräver för mycket av sina utövare och som därför passar så många. Det gör sporten stor eftersom de flesta är medelmåttor eller strax under. (Har du lyssnat på de intelligenta svaren som fotbollsspelare ger i intervjuer?) Det är min väl grundade och orubbliga åsikt som du kan tycka va fan du vill om, men jag aldrig kommer att ändra åsikt om detta.
Eftersom du nu vet hur RR ska få publicitet kan du väl göra alla oss fans tjänsten att köra in den till SVT:s sportredaktion ...

sandstream

Guest
elwe skrev:
2590996 I min värld är fotboll en sport för gnälliga fjantar, något som inte kräver för mycket av sina utövare och som därför passar så många. Det gör sporten stor eftersom de flesta är medelmåttor eller strax under.
Tanken har inte slagit dig att fotbollen också är stor för att så många KAN utöva den?
Min grabb, 5 år, har precis börjat på fotboll och vi har inte behövt lägga ut en enda krona hittills.
RR har vad jag känner till ca 500 licensierade förare vilket kan jämföras med vilken småstad som helst i Sverige som garanterat har mångdubbelt fler utövare.

Itssoeasy

Medlem
Gick med
25 Feb 2005
Hoj
Kawasaki ZX6R -11
elwe skrev:
2590996 I min värld är fotboll en sport för gnälliga fjantar, något som inte kräver för mycket av sina utövare och som därför passar så många. Det gör sporten stor eftersom de flesta är medelmåttor eller strax under. (Har du lyssnat på de intelligenta svaren som fotbollsspelare ger i intervjuer?) Det är min väl grundade och orubbliga åsikt som du kan tycka va fan du vill om, men jag aldrig kommer att ändra åsikt om detta.
Eftersom du nu vet hur RR ska få publicitet kan du väl göra alla oss fans tjänsten att köra in den till SVT:s sportredaktion ...

Detta inlägg var nog det dummaste jag läst på länge.
Ett generaliserande som saknar motstycke.

Det snackas om i en annan tråd att en säsong i RR kostar runt 50 000, vad kostar ett par fotbollsdojor och en boll tror du?

/Marcus

Last edited:

elwe

Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Itssoeasy skrev:
2592276
Det snackas om i en annan tråd att en säsong i RR kostar runt 50 000, vad kostar ett par fotbollsdojor och en boll tror du?
/Marcus
Ingen aning vad de kostar, vet inte ens hur fan man skulle kunna ha roligt med dem, alltså vore det bortkastade pengar.
Kikärtor kan du köpa hur billigt som helst ... oxfilé är dyrare, men det handlar ju alltid om tycke och smak. :)

sandstream

Guest
elwe skrev:
2592316 Ingen aning vad de kostar, vet inte ens hur fan man skulle kunna ha roligt med dem, alltså vore det bortkastade pengar.
Kikärtor kan du köpa hur billigt som helst ... oxfilé är dyrare, men det handlar ju alltid om tycke och smak. :)
Nej, det handlar inte alltid om tycke och smak. Fotboll är en billig sport som de flesta ungarn kan börja på. Ishockey däremot kostar oftast mer och RR kostar en förmögenhet i jämförelse.
RR är en pyttesport och får det utrymme den förtjänar i svensk TV just nu.

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
elwe skrev:
2590996 Har du lyssnat på de intelligenta svaren som fotbollsspelare ger i intervjuer?

Har du lyssnat på de intelligenta svaren som roadracingförare, om de ens kan engelska, ger i intevjuer efter podiet i GP- VM ?
"Ajj trajj Posh "," Tank jo tiim " " Ajm so appi "etc etc.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln