MotoGP Valencia

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Hur vinner en racerförare din respekt och ditt gillande?
Genom att vara snabb, sympatisk, ödmjuk och ha en spektakulär körstil. Dessutom är gnäll bland det värsta jag vet. Och ja, jag vet att Doohan aldrig var speciellt sympatisk. Men han var överlägset bäst, till skillnad från kejsarinnan.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Genom att vara snabb, sympatisk, ödmjuk och ha en spektakulär körstil. Dessutom är gnäll bland det värsta jag vet. Och ja, jag vet att Doohan aldrig var speciellt sympatisk. Men han var överlägset bäst, till skillnad från kejsarinnan.
Jag gillade också Doohan. Men inte för att han var bäst, utan för att han var urtypen för en hjälte. Man hade lätt kunna omsätta hans karriär i en westernfilm - eller Star Wars: En ung nykomling visar stor potential, utmanar etablissemanget, slås hårt till marken, kämpar för sitt liv, övervinner ofattbara motgångar, blir man, återvinner sin styrka, möter fienden med mångdubblad beslutsamhet och styrka, kämpar ner och förintar fienden, blir odödlig legend.

Hayden är i samma kontext en historielös pojkspoling som utan en aning om vad smärta och motgångar innebär bjuds längst i in i de fina salongerna.

Biaggi har långt kvar till Doohans plats och rykte. Men han var en av de rivaler Doohan slogs hårt mot och det gör honom mångfalt mer respektvärd än Nicky Hayden.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Jag gillade också Doohan. Men inte för att han var bäst, utan för att han var urtypen för en hjälte. Man hade lätt kunna omsätta hans karriär i en westernfilm - eller Star Wars: En ung nykomling visar stor potential, utmanar etablissemanget, slås hårt till marken, kämpar för sitt liv, övervinner ofattbara motgångar, blir man, återvinner sin styrka, möter fienden med mångdubblad beslutsamhet och styrka, kämpar ner och förintar fienden, blir odödlig legend.
J-t bra skrivet. :tummenupp

Gustav O skrev:
:hihi
Det är svårt att tro.
:rofl
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Chris Ash skrev:
Norick Abe har kört upp sig från 15:e till ledning på en kurva, Troy Bayliss vurpade två gånger i England och kom 5:a.....Rossi eat your heart out.... :)

Vilken placering fick Abe, och när var det?? När f*n gjorde Bayliss detta i MotoGp?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Gustav O skrev:
Skulle tro att det var i starten - Abe gjorde ju alltid grymma starter och då är det ju möjligt.

Stor skillnad när det var 6 meters avstånd på gridden, mot nuvarande 9 meter.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chris Ash skrev:
Norick Abe har kört upp sig från 15:e till ledning på en kurva, Troy Bayliss vurpade två gånger i England och kom 5:a.....Rossi eat your heart out.... :)
Det är väl ingenting, jag körde upp mig från sista plats till första och vurpade tre kurvor innan mål, slutade på 5:e plats ändå.

Iof va det KM men det kvittar väl :tungan
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
valmers skrev:
Genom att vara snabb, sympatisk, ödmjuk och ha en spektakulär körstil. Dessutom är gnäll bland det värsta jag vet. Och ja, jag vet att Doohan aldrig var speciellt sympatisk. Men han var överlägset bäst, till skillnad från kejsarinnan.

Haydens körstil är inte speciellt spektakulär längre. Ju fortare det går ju mindre spektakulär blir den...

Sen är väl diskussionerna gällande Hayden o Biaggi ganska löjeväckande.
Hayden har rykt upp sig rejält dom sista rejsen o visat att han kan. Att han sen kanske inte kört så han sett gud i varje kurva så har han plockat mkt poäng och jag gissar att det är det som räknas när det är dags att förhandla nytt kontrakt.

Biaggi har onekligen gjort en rätt sur säsong med en tradig inledning och ett ännu tristare avslut. Trots det så är det helt bisarrt att en kille som kör in så mkt poäng inte skulle platsa i MotoGP. Total löja.

Om man sen gillar amerikaner med äckligt tillrättalagda colgate smiles eller tjuriga italienare som skyller på allt utom sin egen förmåga, har ju faktiskt mindre betydelse...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
CorbenDallas skrev:
Om man sen gillar amerikaner med äckligt tillrättalagda colgate smiles eller tjuriga italienare som skyller på allt utom sin egen förmåga, har ju faktiskt mindre betydelse...

Det har det inte alls, det är överordnat allt annat här på racingforumet! :mad:
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Chris Ash skrev:
Det har det inte alls, det är överordnat allt annat här på racingforumet! :mad:
Njae, 2T kontra 4T är faktiskt våldsamt mycket viktigare att älta i evighet! :mattias På tredje plats kommer Setes hår och sedan Max avsaknad av detsamma.
 

sandstream

Guest
Instämmer med ovanstående, Biaggi vs Hayden, 4-takt vs 2-takt osv är det som förgyller racingforumet :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
CorbenDallas skrev:
Haydens körstil är inte speciellt spektakulär längre. Ju fortare det går ju mindre spektakulär blir den...

Sen är väl diskussionerna gällande Hayden o Biaggi ganska löjeväckande.
Hayden har rykt upp sig rejält dom sista rejsen o visat att han kan. Att han sen kanske inte kört så han sett gud i varje kurva så har han plockat mkt poäng och jag gissar att det är det som räknas när det är dags att förhandla nytt kontrakt.

Biaggi har onekligen gjort en rätt sur säsong med en tradig inledning och ett ännu tristare avslut. Trots det så är det helt bisarrt att en kille som kör in så mkt poäng inte skulle platsa i MotoGP. Total löja.

Om man sen gillar amerikaner med äckligt tillrättalagda colgate smiles eller tjuriga italienare som skyller på allt utom sin egen förmåga, har ju faktiskt mindre betydelse...

Det är ju ganska solklart att en baksida på de höga kostnaderna och stora sponsorpengarna är att förarna tidigt drillas i den politiskt korrekta skolan. Låter som en bakåtsträvare men det var mer karaktär på förarna förut med tex John Graeme som borrade hål i hjälmen för att röka, ja Sheene snodde det tricket, eller Randy Mamola som på sitt första race i 500 VM nöp Wayne Gardner i arslet när han slipstreamade förbi honom på rakan, Gobert som pissade i hjälmar, Mamola som sminakde sig som ett sämre polskt luder och körde hela racet med lösögonfransar och smink för att efter målgång rulla förbi Lawson med uppfällt visir likaså på prispallen etc etc.
Jämför det med dagens trista förare.
Doohn svor ju som en borstbindare när han kom tillbaka efter sin skada och tyckte att hojen var hel okörbar. Rossi var ju klart underhållande under sin tidiga karriär men har mattats en hel del.
Mer karaktärer skulle inte skada.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossis hoj blev visst ganska så skrotad vid kraschen på kvalet. :död

Orginal fotot
 

Bifogat

  • 1846801ujw.JPG
    1846801ujw.JPG
    130.2 KB · Visningar: 98
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Top