MotoGP Valencia

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Tror på hayden, edwards och checka imorgon!
Blir det rätt så har jag 1000/1 på oddset : )

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Skaffa en egen stil istället för att snylta på Valmers, :7peta
Börjar argumenten för Biaggis storhet ta slut :hihi

BTW: Synd att Rossi skulle förstöra sitt fina ställ med en massa neonliknande skräp.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Goodstuff skrev:
Sopan Rossi borde nog får sparken med tanke på hur dålig han kvalat. Det ingår ju i förarens jobb att ställa in hojen så att den går att köra fort med, det sitter ju en förare i garaget bredvid som uppenbarligen lyckats och var en dryg sekund snabbare. Hoppas Yamaha sparkar honom åt helvet! :mad: ;)
Ditt "inlägg" visar verkligen hur galet somliga resonerar på fullaste allvar. Skillnaderna mellan pole och den som är sexa-sjua är så små att det sällan eller aldrig är fråga om att någon är skitbra respektive kass. Jag tycker den här polariseringen mellan Hayden/Biaggi/fyrtakt/tvåtakt/dåtid/nutid är oändligt tröttsam. Jag hoppas att den kan ersättas med en balanserad syn på det som händer och varför det händer.

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Nyteknik skrev:
Ditt "inlägg" visar verkligen hur galet somliga resonerar på fullaste allvar. Skillnaderna mellan pole och den som är sexa-sjua är så små att det sällan eller aldrig är fråga om att någon är skitbra respektive kass. Jag tycker den här polariseringen mellan Hayden/Biaggi/fyrtakt/tvåtakt/dåtid/nutid är oändligt tröttsam. Jag hoppas att den kan ersättas med en balanserad syn på det som händer och varför det händer.
Håller med du.

...men vänta bara ett år. Då kommer vi att drunkna i 990cc vs 800cc -inlägg :lol

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
har ni vänliga veckan :confused:
inga klagomål på komentatorerna!!!!

båda var glada åt Cajbacks tid.......(hur räkna dom :huvet )

bara för att man är (har varit) snabb på hoj är man bra komenatatpr

undra vem som som är den "hemliga" gästen i morrn bitti!!!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Lika oändligt tröttsamt som snacket om "kalle anka-serie", "medelmåtta" och "världshistoriens största räkmacka" när man pratar om världens just nu tredje bästa RR-förare.
Spelar dock ingen roll längre, nu åker Biaggi ut.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Jag tycker den här polariseringen mellan Hayden/Biaggi/fyrtakt/tvåtakt/dåtid/nutid är oändligt tröttsam. Jag hoppas att den kan ersättas med en balanserad syn på det som händer och varför det händer.
Men du är ju en av dem som ofta hävdar att allt var bättre förr, att dagens hojar kan köras av vilken looser som helst, dissar i prinicp alla som inte kommer från 125/250 osv.
Du kanske skulle fundera lite själv på varför "lägren" uppkommit.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
valmers skrev:
Hoppas det är Kent Andersson! :banana

"På min tid körde vi mä bakelitdäck på grus, men åkte ändå fortare än sillmjölkarna gör nu. Vi hade mer effekt också. Bortåt en sjutti hästar. Jag filade mina egna cylindrar med nagelfil." etc...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Mattias skrev:
"På min tid körde vi mä bakelitdäck på grus, men åkte ändå fortare än sillmjölkarna gör nu. Vi hade mer effekt också. Bortåt en sjutti hästar. Jag filade mina egna cylindrar med nagelfil." etc...

han broms åxå alltid 50 meter senare med däcken som satt på vid leverans från japan :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Sopan Rossi borde nog får sparken med tanke på hur dålig han kvalat. Det ingår ju i förarens jobb att ställa in hojen så att den går att köra fort med, det sitter ju en förare i garaget bredvid som uppenbarligen lyckats och var en dryg sekund snabbare. Hoppas Yamaha sparkar honom åt helvet! :mad: ;)
Det finns en väsentligt skillnad. Rossi biter ihop och löser problemet med hjälp av teamet. Maxine Biaggi sitter och surar och ger upp. Vilket Honda äntligen verkar ha fattat.

MC Doktorn

Guest
Rossi var verkligen ur slag va fan sysslade han med motivation :va

Edwards placerade sig som vanligt så några grava problem med M1 va det ju knappast.

Unnar verkligen Sete en seger.

Men helt klart är att Melandri och Hayden är på gång och är framtiden.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
Det finns en väsentligt skillnad. Rossi biter ihop och löser problemet med hjälp av teamet. Maxine Biaggi sitter och surar och ger upp. Vilket Honda äntligen verkar ha fattat.

Har han verkligen gjort det i år? Han har gjort en hel hög dåliga kval, men ändå kört upp sig rejält genom fältet, från 12'e till 4'e. Han har trots sin sämsta säsong ändå lyckats hålla sig 5'a i tabellen. Ditt hat förblindar dig...

En annan sak man ska inse är att det är media och dorna som gärna eldar på "stereotyperna" för att dra upp det mediala intresset, Rossi=clown, Biaggi=diva, Sete=lipsill Hayden=Kentcky Fried Chicken osv. Att du går på hela den biten gör ju att man nästan tror att du tror på aftonbladets rubriker :tungan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Har han verkligen gjort det i år? Han har gjort en hel hög dåliga kval, men ändå kört upp sig rejält genom fältet, från 12'e till 4'e. Han har trots sin sämsta säsong ändå lyckats hålla sig 5'a i tabellen. Ditt hat förblindar dig...

En annan sak man ska inse är att det är media och dorna som gärna eldar på "stereotyperna" för att dra upp det mediala intresset, Rossi=clown, Biaggi=diva, Sete=lipsill Hayden=Kentcky Fried Chicken osv. Att du går på hela den biten gör ju att man nästan tror att du tror på aftonbladets rubriker :tungan
Han har väl, äntligen, insett att han inte är bättre. Snart står han utan kontrakt, underbart.

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Kid Notorious skrev:
Vilken kanal går det på och när :confused: ?

Söndag 6/11 på Eurosport
Kl 9.45 börjar sändningarna o MotoGP startar kl 13.30

Last edited:
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...