MotoGP: Vintertester 2008/2009

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Min italienska är duktigt begränsad :näsblod men det är en artikel om antalet omkullåkningar de senaste säsongerna.
I år har det vart flest krascher (876) men också fler deltävlingar än tidigare (18).

Jag tror det står att det är många tävlingar som varit störda av regn i år, därför det vart så många som gått omkull... :confused:
Tidigare var 2005 rekordåret med 737 omkullkörningar på 17 deltävlingar.

RdP har kraschat mest i MotoGP klassen i år (22). Högoddsare? :D

Drygt 48 vurpor per helg. Det låter mycket.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Konstig meningsbyggnad, eller konstigt påstående?

Hur kan han veta att däcket känns lika som det som Valentino och Casey använt hela säsongen, om han inte kunnat köra det på Kawwan förut?

Jag tror de testat däcket men inte kunnat sätta upp hojen för att utnyttja det.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo en av få som det slår gnistor om. :yoparty

507449nx8.jpg

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Värt o pynta för?

Den frågan har redan dykt upp 10000ggr, varav någon från dig. Nu när säsongen är slut så kan det ju kvitta, men se till att skaffa till nästa. Har man råd att köra rejsing och skaffa fettaste avgassystemet till 4hjulingen, så har man råd att testa ett konto på MotoGP.com :7peta

I helgen valde jag att stänga av TVn och bara kolla på datorn. Körde på helskärm och hade datorn på soffbordet, så att jag kunde ligga ner bekvämt och kolla. Kvallen räcker utmärkt till det, och den som säger något annat är samma person som lurar sig själv när han tror att han hör skillnad på signalkablar för 200 spänn och 2000 spänn.

//S.KasetillsåattHumlanbannardig

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Den frågan har redan dykt upp 10000ggr, varav någon från dig. Nu när säsongen är slut så kan det ju kvitta, men se till att skaffa till nästa. Har man råd att köra rejsing och skaffa fettaste avgassystemet till 4hjulingen, så har man råd att testa ett konto på MotoGP.com :7peta

I helgen valde jag att stänga av TVn och bara kolla på datorn. Körde på helskärm och hade datorn på soffbordet, så att jag kunde ligga ner bekvämt och kolla. Kvallen räcker utmärkt till det, och den som säger något annat är samma person som lurar sig själv när han tror att han hör skillnad på signalkablar för 200 spänn och 2000 spänn.

//S.KasetillsåattHumlanbannardig
Hörru skånejävel... :D

Det var inte det jag menade! Jag menade på att om han sett videosarna och tyckte det var värt att betala för just dessa 2 dagar av testande.

Du låter ju som en präst med det predikande och letande i historieböckerna.

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
Kul att Mika Kallio ska upp i MotoGP. Såg honom på Sachsenring i somars på sin KTM 250. Då får man två stycken att heja på till nästa säsong med andra ord. Rossi och Kallio. Kul!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Konstigt bara att de lyckas få däcket att fungera dagen efter säsongen är över. Men konstigare saker har ju hänt ...

Kan ju vara att de hade en racesetup att tänka på men nu är de ju tvungna att få det att fungera när det inte finns andra däck att tillgå.

Klart är väl att det blir input från Stoner och Rossi som är viktigast för Bridgestone i alla fall i början med enhetsdäcken. Intressant hur det kommer att påverka Dani, det sägs ju att han behöver en mjukare stomme för att få däcket att röra sig rätt för han är så lätt. Dock är väl inte Stoner mycket större..?

Lorenzo en av få som det slår gnistor om. :yoparty

Axelskydd i titan... :yoparty

Last edited:

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Dagens tider, inte många som körde:
1. Hayden (Ducati) 1.50.855
2. Dovizioso (Honda) 1.50.927
3. Canepa (Ducati) 1.52.069
4. Melandri (Kawasaki) 1.52.262
5. Kallio (Ducati) 1.52.943
6. Elias (Honda) 1.55.553
7. Capirossi (Suzuki) 1.57.322

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Dom flesta som körde idag körde i nya team. De vill väl lära känna material och team bättre och tar alla chanser. Det lär nog regna 2009 oxå.... lika bra att testa.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...