MotoGP: Vintertester 2008/2009

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Dagens tider, inte många som körde:
1. Hayden (Ducati) 1.50.855
2. Dovizioso (Honda) 1.50.927
3. Canepa (Ducati) 1.52.069
4. Melandri (Kawasaki) 1.52.262
5. Kallio (Ducati) 1.52.943
6. Elias (Honda) 1.55.553
7. Capirossi (Suzuki) 1.57.322

Sete, träningsvärk?

Intressant hur det kommer att påverka Dani, det sägs ju att han behöver en mjukare stomme för att få däcket att röra sig rätt för han är så lätt.

Han den där **** borde väl snart vara inkopplad på fallet.. :)

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Trist att andra dagen blev dålig...

Nästa test är den 26-27 November på Jerez...

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Trist att andra dagen blev dålig...

Nästa test är den 26-28 November på Jerez...

Visst vore en tv-sändning från ex 3 dagars test i Malaysia February 5-7 på sin plats! FIM o Dorna som vill dra in mer cash till kassan sitter ju själva på en guldgruva.

En perfekt Introduktion till det nya årets racesäsong, TV Produktion med inslag från en annars med all respekt sluten depå innehållandes avslapnande intervjuer med tekniker och förare eller iallafall folk som har insikt,typ (taking a break after a track).

Intresset finns säkert publikt frågan är hur sponsorer skulle orka med ytterligare sändningar!?

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Visst vore en tv-sändning från ex 3 dagars test i Malaysia February 5-7 på sin plats! FIM o Dorna som vill dra in mer cash till kassan sitter ju själva på en guldgruva.

En perfekt Introduktion till det nya årets racesäsong, TV Produktion med inslag från en annars med all respekt sluten depå innehållandes avslapnande intervjuer med tekniker och förare eller iallafall folk som har insikt,typ (taking a break after a track).

Intresset finns säkert publikt frågan är hur sponsorer skulle orka med ytterligare sändningar!?

Det är säkert tv-sänt i Spanien och Italien. Ska vara runt 40.000 på plats som publik och kollat på testerna. Har man konto på motogp.com kan man se små video snuttar från vissa förare/hojar.

Last edited:

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Vad kostar ett år på motogp med live video helst hi-res?

Som Valmers sa så kostar det 1000 spänn, men High Res gäller bara racet i MotoGP. Inte kval och annat.
Jag kör ett "std fullpaket" och det är toppen.

Det finns ett paket man kan köpa nu för 1,99 Euro som ger en möjlighet att se alla videos under 24 timmar.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är säkert tv-sänt i Spanien och Italien. Ska vara runt 40.000 på plats som publik och kollat på testerna. Har man konto på motogp.com kan man se små video snuttar från vissa förare/hojar.

Oki! Får försöka livestreama dom då eller supporta ett konto på MGP.com :tummenupp

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Times Tuesday 28th
1. Hayden (Ducati) 1'48.287 (20 Laps)
2. Dovizioso (Honda) 1'48.296 (18)
3. Melandri (Kawasaki) 1'48.786 (26)
4. Canepa (Ducati) 1'49.917 (25)
5. Kallio (Ducati) 1'50.275 (26)
6. Elias (Honda) 1'54.057 (16)
7. Capirossi (Suzuki) 1'57.322 (7)

I det våta o kalla sista passet igår var Nicky i topp. Marco 3:a på Kawasaki är mkt mkt positivt och hoppas bara att han nu lyckas. Främst för sig själv, men oxå Kawasaki behöver verkligen se dagens ljus under 2009.

Föresten! Har man läst nått varför combackande Sete GUD Gibernau inte kör längre?

Jag tror att det bara är det sista officiella testet som livesänds på www.motogp.com, det har ju gått på Eurosport tidigare också.

Okey, kan ändå trots allt vara värt en slant och vara med live om det är 3 dagars testet.. :)

Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Värt att nämna för er med comhem, viasat sport verkar kosta 99:- månad och då tror jag viasat motor ingår. Blir alltså ~1200 om året för att kunna se motogp i tvn nästa år.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Värt att nämna för er med comhem, viasat sport verkar kosta 99:- månad och då tror jag viasat motor ingår. Blir alltså ~1200 om året för att kunna se motogp i tvn nästa år.

Går den inte att få som tillvalskanal för 29 spänn?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Stor chans det blir ett MotoGP-konto helår med highres istället. Så kan jag se racen när jag vill var jag vill... och till relativt bra kvalite.

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Hoj
Yamaha R1 2009
Stor chans det blir ett MotoGP-konto helår med highres istället. Så kan jag se racen när jag vill var jag vill... och till relativt bra kvalite.

Fråga kommunen om du får byta bort kanalen med live cam ifrån syriankyrkan till viasat motor ist :):tuttar :tuttar :tuttar

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Sete ja. Dorna får se till att han placeras längst till höger i starterna så han inte fläskar handbromshandtaget i ryggen på någon igen och skickar halva startfältet till sjukhus.

I annat fall kanske någon otippad blir världsmästare igen?

(OPPS! Jag hatar inte Hayden, jag bara minns vad som hände)

Lorenzo verkar tycka att det inte är någon större skillnad på Michelin och Bridgestone av bilden ovan att döma. Hoppas han inte slog sig.

Vad jag minns så ledde Rossi inför sista rejset men han körde o välte aldeles själv den klanten:D
(OPPS! hatar inte Rossi men tycker det är kul när det är lite variation i toppen)

Kul att Mika Kallio ska upp i MotoGP. Såg honom på Sachsenring i somars på sin KTM 250. Då får man två stycken att heja på till nästa säsong med andra ord. Rossi och Kallio. Kul!

Rossi behöver du inte hejja på. Han klarar sej ju så fint ändå

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...