MotoGP: Vintertester 2008/2009

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Inte råd att fixa däcken, skojar du eller?

\Masonit

Någon dag eller träning blev struken för Bridgestone inte hade råd. Kanske inte var denna träningen? Men läst nått om det ja.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon dag eller träning blev struken för Bridgestone inte hade råd. Kanske inte var denna träningen? Men läst nått om det ja.

Enhetsdäck är underbart......:huvet

Utan konkurens ökar ju Bridgestones incitament att plöja ner pengar i verksamheten:rolleyes:

Fast vi skall kanske tacka dem för att vi via våra däck slipper sponsra kalaset:va
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Varvtiderna från kl 14:30 på Jerez.

1. Pedrosa (Repsol-Honda) 1.40.562 (18 varv)
2. Rossi (Fiat-Yamaha) 1.41.013 (18 varv)
3. Lorenzo (Fiat-Yamaha) 1.41.221 (27 varv)
4. Elias (San Carlo-Honda) 1.41.990 (37 varv)
5. Edwards (Tech 3-Yamaha) 1.42.051 (25 varv)
6. De Angelis (San Carlo-Honda) 1.42.295 (27 varv)
7. Toseland (Tech 3-Yamaha) 1.42.576 (26 varv)
8. Hayden (Marlboro-Ducati) 1.42.774 (28 varv)
9. Dovizioso (Repsol-Honda) 1.43.010 (26 varv)
10. Canepa (Alice-Ducati) 1.43.905 (25 varv)
11. Kallio (Alice-Ducati) 1.43.944 (31 varv)
12. Gibernau (Onde2000-Ducati) 1.44.470 (9 varv)
13. Takahashi (Scot-Honda) 1.44.830 (39 varv)
14. Guareschi (Ducati) 1.45.145 (17 varv)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inte råd att fixa däcken, skojar du eller?

\Masonit
De bantade ju raskt antalet testdagar och antalet däck som varje förare får använda under en tävlingshelg - av ekonomiska skäl.

Tiderna kl 16:00.

1. Pedrosa (Repsol-Honda) 1.39.525 (40)
2. Rossi (Fiat-Yamaha) 1.40.135 (giri 39)
3. Lorenzo (Fiat-Yamaha) 1.41.163 (51)
4. Edwards (Tech 3-Yamaha) 1.41.390 (41)
5. De Angelis (San Carlo-Honda) 1.41.468 (53)
6. Toseland (Tech 3-Yamaha) 1.41.539 (49)
7. Elias (San Carlo-Honda) 1.41.679 (65)
8. Dovizioso (Repsol-Honda) 1.41.888 (40)
9. Canepa (Alice-Ducati) 1.42.074 (50)
10. Hayden (Marlboro-Ducati) 1.42.098 (60)
11. Kallio (Alice-Ducati) 1.42.837 (52)
12. Gibernau (Onde2000-Ducati) 1.42.943 (27)
13. Guareschi (Ducati) 1.43.642 (35)
14. Takahashi (Scot-Honda) 1.44.360 (64)
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tider från Philip Island.

1 Loris Capirossi Suzuki 1'31.5
2 Chris Vermeulen Suzuki 1'31.9
3 Olivier Jacque Kawasaki 1'32.4
4 Marco Melandri Kawasaki 1'32.5
5 John Hopkins Kawasaki 1'33.3
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tider från Philip Island.

1 Loris Capirossi Suzuki 1'31.5
2 Chris Vermeulen Suzuki 1'31.9
3 Olivier Jacque Kawasaki 1'32.4
4 Marco Melandri Kawasaki 1'32.5
5 John Hopkins Kawasaki 1'33.3

hur står sig de tiderna?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så här var tiderna under racet i år.

Hayden 1.30.059
Stoner 1.30.067
Rossi 1.30.284
Dovizioso 1.30.585
nakano 1.30.595
Lorenzo 1.30702
Toseland 1.30.802
De Puniet 1.30.873
Cpirex 1.30.971
Edwards 1.31.083
Elias 1.31.201
Vermeulen 1.31.313
Guintoli 1.31.528
West 1.31.915
Hopkins 1.32.010
Melandri 1.32.519
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
MotoGP » Jerez MotoGP test times - Wednesday.
Wednesday, 26th November 2008

MotoGP test times from day one at Jerez, Spain.

Full lap times from the opening day of MotoGP testing, at Jerez in Spain.

The Jerez test is being attended by Yamaha, Ducati and Honda teams, with Suzuki and Kawasaki choosing to test at Phillip Island instead.

The Jerez circuit was completely resurfaced in August; riders described the new asphalt as grippy and smooth, allowing fast lap times despite cool temperatures.

The test marks the Bridgestone debut for Tech 3 Yamaha riders Colin Edwards and James Toseland, who did not ride at the previous Valencia test.

Ducati's 2007 world champion Casey Stoner is not riding due to recent wrist surgery, while LCR's Randy de Puniet is also resting a wrist injury.

The Jerez and Phillip Island tests mark the last MotoGP track action of 2008, with the winter test ban starting on December 1. The first test of 2009 takes place at Sepang from February 5-7.

1. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 39.525 sec
2. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 40.135 sec
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 41.163 sec
4. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 1min 41.390 sec
5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 41.468 sec
6. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 1min 41.539 sec
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 41.655 sec
8. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 41.679 sec
9. Niccolo Canepa ITA Alice Team 1min 42.074 sec
10. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team (B) 1min 42.098 sec
11. Mika Kallio FIN Alice Team 1min 42.837 sec
12. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati (B) 1min 42.943 sec
13. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Test Rider 1min 43.642 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 1min 44.360 sec

2008 Spanish Grand Prix - 30/03/2008:
Pole position: Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha (M) 1min 38.189sec

Fastest race laps by manufacturer:
Honda: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 40.116sec
Yamaha: Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (B) 1min 40.192sec
Suzuki: Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki (B) 1min 40.402sec
Kawasaki: John Hopkins USA Kawasaki Racing (B) 1min 41.336sec
Ducati: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 41.386sec
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Jerez MotoGP test times - Thursday.
Thursday, 27th November 2008

MotoGP test times from the second and final day of testing at Jerez, Spain.

Full lap times from the second and final day of MotoGP testing at Jerez in Spain.

The Jerez test was attended by Yamaha, Ducati and Honda teams, with Suzuki and Kawasaki choosing to test at Phillip Island instead. The Phillip Island test finishes on Friday. Ducati's 2007 world champion Casey Stoner did not ride due to recent wrist surgery, while LCR's Randy de Puniet was also resting a wrist injury.

Jerez and Phillip Island mark the last MotoGP track action of 2008, with the winter test ban starting on December 1. The first test of 2009 takes place at Sepang from February 5-7.

1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 1min 39.429 sec
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 1min 39.447 sec
3. Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha Team 1min 40.426 sec
4. Toni Elias SPA San Carlo Honda Gresini 1min 40.448 sec
=5. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1min 40.486 sec
=5. Alex de Angelis RSM San Carlo Honda Gresini 1min 40.486 sec
7. Mika Kallio FIN Alice Team 1min 40.564 sec
8. Colin Edwards USA Tech 3 Yamaha 1min 40.604 sec
9. Sete Gibernau SPA Onde 2000 Ducati 1min 40.856 sec
10. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1min 40.966 sec
11. Niccolo Canepa ITA Alice Team 1min 41.077 sec
12. James Toseland GBR Tech 3 Yamaha 1min 41.740 sec
13. Vittoriano Guareschi ITA Ducati Test Rider 1min 42.906 sec
14. Yuki Takahashi JPN Team Scot 1min 42.918 sec


Fastest day one time:
Dani Pedrosa SPA Repsol Honda 1min 39.525sec

2008 Spanish Grand Prix - 30/03/2008:
Pole position: Jorge Lorenzo SPA Fiat Yamaha (M) 1min 38.189sec
Fastest race laps by manufacturer:
Honda: Dani Pedrosa SPA Repsol Honda (M) 1min 40.116sec
Yamaha: Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha (B) 1min 40.192sec
Suzuki: Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki (B) 1min 40.402sec
Kawasaki: John Hopkins USA Kawasaki Racing (B) 1min 41.336sec
Ducati: Casey Stoner AUS Ducati Marlboro (B) 1min 41.386sec
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Imponerande tid av kallio, fast ett vintertest kanske inte säger så mycket ännu..
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
20082711rossiok_G.jpg


20082611rossitest_G.jpg


20082611hayden_G.jpg


20082711danitest_G.jpg


20082611danitre_G.jpg


20082711Dovi_G.jpg


DM12278710194.jpg


DM12278708763.jpg


DM12278752797.jpg


DM12278674482.jpg


DM12278023611.jpg


DM12278109875.jpg


DM12278109874.jpg
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Sete i Bultaco-luva, o historiens vingslag.
Don Paco Bultó ler i sin himmel. :Bugar
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det är på denna typ av bilder man ser vilket sjukt jefla häng dom har, proffsen. Ut med armbågen lite så skrapar den i curben.. :hår_på_bröstet
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
Hur långt ner i tabellen får man ta med sig sin slutplacering och sätta nummret på hojjen? Misstänker t.o.m tredje plats? Noterade Pedrosas siffra, och tänkte blir han fyra nästa år blir det väl lite jobbigt med tanke på Dovi som har fyra redan.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hur långt ner i tabellen får man ta med sig sin slutplacering och sätta nummret på hojjen? Misstänker t.o.m tredje plats? Noterade Pedrosas siffra, och tänkte blir han fyra nästa år blir det väl lite jobbigt med tanke på Dovi som har fyra redan.

1-10 är oftast fasta nummer. En del väljer ju dock bort dem även om de får ha dem.
Dovi får ju sikta högre än fyra nästa år ;)
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390
1-10 är oftast fasta nummer. En del väljer ju dock bort dem även om de får ha dem.
Dovi får ju sikta högre än fyra nästa år ;)


Åtusan. Så Lorenzo skulle kunna tvinga bort Dovi från fyra om han ville? Sen håller jag definitivt med om att Dovi får sikta högre än fjärde plats i sammandraget. Tror tusan han kommer fixa det också, fast konkuransen om topp tre är stenhård.

Äh va fasen, inget att hålla igen på. Här kommer topp fem för nästa säsong.

1. Stoner
2. Rossi
3. Dovi
4. Pedrosa
5. Elias

Lorenzo kraschar bort sig för mycket.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Mika jämför MGP Ducati Desmosedici och 250cc KTM...

One of two newcomers to the MotoGP class to have come up from 250cc, Mika Kallio is the first rider to do so with the tricky Ducati Desmosedici. The nature of the machine makes it one of the most contrasting bikes to the two-stroke KTM to which he has become accustomed, although the Finn has made a promising start with his new ride in preseason testing.

The quarter-litre category´s `class of 2007´ (Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso and Alex de Angelis) had expressed their surprise with the electronic systems used in the premier class last year, with Dovizioso in particular saying that he felt more comfortable and confident on the bigger 800cc Honda than with the 250cc version. Kallio shares his opinion to an extent, based on his experiences in Valencia and Jerez.

`Perhaps it is a little easier to ride this bike,´ the Finn told motogp.com this week. `It´s a difficult one to judge. On one hand the 250cc machine is easier because there´s less power, and on the other you have more power in MotoGP but with help from the electronics.

`The bikes are completely different; the power certainly makes things harder, but let´s say that in terms of general riding the 250cc is more difficult. You can´t make a mistake, because you can´t use the power to fix the problem. As an example; in MotoGP you can brake a little too late, go two metres wide, but still fix the problem.´

Whether he feels more at ease with the bike or not, there is still plenty of adaptation for the former 125cc World Championship runner-up to make. Two positive tests on Spanish soil have done much to help Kallio´s progress, although there were some difficulties along the way.

`For me everything is going quite well with my new team and new bike. Everything felt quite different to the 250cc in Valencia, but already my first lap times were good,´

`Then we continued testing in Jerez and felt on the first day that it was more difficult. We got used to it again and the second day was really good. We made adjustments to make the bike better for my riding style and feeling.´

Whilst Kallio is yet to engage in deep discussion with the Alice Team over whether he will be able to indulge his hobby of ice racing over the winter break, the Finn has assured that he will definitely be doing some practices in the discipline :hihi . Besides that, his winter training has been planned to keep him race fit and help him gain additional power for the task at hand.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Som jag förstod det så har man fäst sensorer i ramen för att på något listigt sätt räkna ut varför flex på vissa ställen tycks kurera chatter. Vet att bla Yamaha gick ut officellt med det när de försökte kurera sina chassieproblem.

Nu är bilden liten men där sitter en sensor på hö sida av svingen på nakanos cykel längre upp i tråden, misstänker att det är en sådan.

En misstänkt chatter-sensor sitter på ramen under svingfästet här.

rsv4-001.jpg
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
En misstänkt chatter-sensor sitter på ramen under svingfästet här.

Vad skulle det vara för typ av sensor i så fall? Om det är en töjningsgivare så tror jag inte man skulle placera den där eftersom den delen av ramen knappast är belastad av fjädringsrörelser, den är ju bara ett utstick för motorfästet. Den borde i så fall sitta mellan bakre hjulaxel och svingaxel, mellan svingaxel och styrkronan samt mellan styrkronan och främre hjulaxeln.

Men det kan förstås vara någon annan sorts givare för att mäta detta. Finns det något skrivet om detta som kan ge ledtrådar till hur de gör?
 
Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top