MotoGP: Vintertester 2008/2009

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bilder på den enda MotoGP-hojen som Kawasaki hann tillverka till 2009. Olivier Jacque och Tamaki Serizawa körde tester med denna på Eastern Creak i onsdags. Denna har annan ram, sving och motor mot föregående ZXRR.

20091601kawa2009_G.jpg


20091601kawa2_G.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
För alla klasser i MotoGP gäller det fortfarande testförbud tills den 20:de.

Första testerna är 26-28 jan på Jerez för 125GP + 250GP.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Tackar
har kawa ändrat sig tro..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Är et någon som får ihop det här för jag blir mer och mer förvirra hela tiden.

Kawasaki drar sig ur menhar byggt en ny hoj som de testar trots testförbudet som råder i MotoGP. Dorna har ju hotat Kawasaki med en stämning om de inte kör 2009.
Försöker de med testet "straffa ut sig" iom att de bryter mot testförbudet? Varför lägga mer pengar om man officiellt har dragit sig ur? De har ju även sagt sig inte bry sig om eventuella böter.

Jag fattar inte riktigt hur KHI agerar i frågan, iofs har deras agerande gällande MotoGP varit underligt mest hela tiden...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Men har dom bekräftat avhoppet till 100% än?
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
p-head.jpg


tag1.jpg

09/01/2009 - For Immediate Release

KAWASAKI PRESS RELEASE
title-strip.jpg


Tokyo, January 9, 2009 -- Kawasaki Heavy Industries, Ltd. announced today that it has decided to suspend its factory MotoGP racing activities from 2009 season.

Amid quickly changing business environment, Kawasaki has been promptly taking countermeasures to cope with the situation. As the world economy is not likely to recover in a short period due to the major impact of the financial crisis, Kawasaki decided to suspend its MotoGP racing activities from 2009 season onward and reallocate management resources more efficiently.

Kawasaki will continue racing activities using mass-produced motorcycles as well as supporting general race-oriented customers.

Kawasaki would like to thank all the fans and all those who have forwarded us great help.

Mr.Yoshio Kawamura, the Managing Director of Kawasaki Motors Racing B.V. deeply appreciates the contribution and the dedication brought by staff members of the MotoGP team.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
som fan också, tack gurra
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Är et någon som får ihop det här för jag blir mer och mer förvirra hela tiden.

Kawasaki drar sig ur menhar byggt en ny hoj som de testar trots testförbudet som råder i MotoGP. Dorna har ju hotat Kawasaki med en stämning om de inte kör 2009.
Försöker de med testet "straffa ut sig" iom att de bryter mot testförbudet? Varför lägga mer pengar om man officiellt har dragit sig ur? De har ju även sagt sig inte bry sig om eventuella böter.

Jag fattar inte riktigt hur KHI agerar i frågan, iofs har deras agerande gällande MotoGP varit underligt mest hela tiden...

De kanske har en eller flera köpare på gång och vill visa upp sin produkt, visa att den är av senaste snitt, uppdaterad och konkurrenskraftig.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
De kanske har en eller flera köpare på gång och vill visa upp sin produkt, visa att den är av senaste snitt, uppdaterad och konkurrenskraftig.

Olivier Jacques sa nått om att detta testet var inbokat före Kawasaki kom med sitt besked om att dra sig ur MotoGP. Testet skulle ha körts i Japan för ett tag sen men fick ändras till Eastern Creak nu istället.

Reglerna om tester.


1.15 Practice
1.15.1 Practice Restrictions
For the purpose of practice restrictions the year is divided into two
parts.
The “Season” is defined as the period starting 13 days before the first
race of the year and ending 4 days after the last race of the year, both
dates being inclusive. The Season does not include “Breaks”. A Break
is defined as two consecutive week-ends where events are not
scheduled. The period of the Break extends from 09h00 on the fourth
day after the Grand Prix until the following Grand Prix.
19
The “Winter” is defined as the rest of the year, i.e. starting 5 days after
the last race of the season and ending 14 days before the first race of
the subsequent season, both dates being inclusive. The Winter does
not include the “Pause”. The Pause is a period starting on the 1st
December of one year and finishing on the 20th January of the
following year, both dates being inclusive.
1.15.1.1 MotoGP Class
Practice with machines eligible for the MotoGP class is forbidden:
i) During the “Season” at any circuit included in the Grand Prix
calendar of the current year with the following exceptions:
a) Practice included in the schedule of the Events.
b) Practice during the three days immediately following an event at
the circuit at which the event has taken place.
c) Any activity authorised by the Race Direction.
d) Manufacturers and constructors who supply machines to the
MotoGP class may, before the 20th January of each year,
designate and inform the Race Direction of one Grand Prix
circuit as their testing circuit at which they may practice during
the Season and during the Breaks with their MotoGP class
machines during a maximum of 30 days or part thereof, but not
with their designated riders or with riders designated by other
teams and not as from 14 days before the race scheduled for
that circuit. The schedule of such tests and any subsequent
amendments must be notified to the Race Direction.
ii) During the “Winter” at any circuit with the following exceptions:
a) At a maximum of seven official tests organised by Dorna/IRTA at
Grand Prix circuits included in the calendars of the preceding or
following year, each test being of maximum three days duration.
b) At any circuit not included in the Grand Prix calendar of the
preceding or following year.
20
c) Manufacturers and constructors who supply machines to the
MotoGP class may, before the conclusion of the last event of
each year, designate and inform the Race Direction of one
Grand Prix circuit as their testing circuit at which they may
practice during the Winter with their MotoGP class machines at
any time, excluding during the Pause.
d) Furthermore, during the Winter, no single rider may participate in
more than eight tests, each of a maximum of three days, at any
circuits.
1.15.1.2 125cc and 250cc Classes
Contracted Teams who benefit from a Participation Agreement to take
part in the Championship in the 125cc and 250cc classes are
forbidden to practice with those machines:
i) At any circuit between the 1st December of one year and the
20th January of the following year, both dates being inclusive.
ii) At any circuit outside the Continental Zone where the team is
based, (Europe, Asia/Oceania, Africa, the Americas), between
the end of one season and the start of the next season.
iii) At any circuit included in the Grand Prix calendar of the current
year after the date that is 14 days prior to the first race of the
season.
iv) At any circuit included in the Grand Prix calendar of the current
year during “breaks”, as defined in 1.15.1 above.
The following exceptions will apply:
a) Free practice or qualifying practice at the event.
b) Practice at any circuit after the event at that circuit except during
a break as defined above.
c) Official practice sessions organised by IRTA.
d) Practice by contracted Teams and their designated riders in
those classes, at the two testing circuits designated by each
team (see 1.11.1) which may take place up to 14 days before the
race scheduled for the circuit, but not during a break as defined
above.
e) Any activity allowed by the Race Direction.
f) Designated riders who are in their first season of contracted
participation in the World Championship may compete in other
events held at Grand Prix circuits in Europe during that season.
21
v) Practice restrictions do not apply to wild card riders except that
they may not practice or race at any Grand Prix circuit starting 14
days before the race.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Första testerna efter vinterns testförbud börjar imorgon när 125GP och 250GP har årets först test på Jerez. Inte så många är anmälda till detta test. Är ett test snart igen på Valencia så en del står över detta test. Detta testet på Jerez är ett tredagarstest mån 26- onsdag 28 januari.

Några som är anmälda är:

250GP
Alvaro Bautista
Mike di Meglio
Gabor Talmacsi
Thomas Luthi
Hiroshi Aoyama
Ratthapark Wilairot
Hector Faubel
Alex Baldolini
Lukas Pesek

125GP
Julian Simon
Sergio Gadea
Bradley Smith
Dominique Aegerter
Sandro Cortese
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Dagens tider.

I 125GP var vissa förare från Spanska Mästerskapet CEV och Italienska Mästerskapet CIV med och testade ihop med GP-förarna.

Jerez 2009-01-26
250 cc

1. Alvaro Bautista (Aprilia) – 1'44”351 (61 varv)
2. Thomas Luthi (Aprilia) – 1'44”675 (46)
3. Ratthapark Wilairot (Honda) – 1'44”928 (44)
4. Hiroshi Aoyama (Honda) – 1'44”978 (56)
5. Gabor Talmacsi (Aprilia) – 1'45”361 (44)
6. Mike Di Meglio (Aprilia) – 1'46”358 (39)
7. Raffaele De Rosa (Honda) – 1'46”425 (49)
8. Lukas Pesek (Aprilia) – 1'46”500 (34)


125GP

1. Julian Simon (Aprilia) – 1.48.875 (44 varv)
2. Bradley Smith (Aprilia) – 1.49.313 (48)
3. Marc Marquez (KTM) – 1.50.300 (30)
4. Sandro Cortese (Derbi) – 1.50.710 (23)
5. Scott Redding (Aprilia) – 1.50.834 (41)
6. Sergio Gadea (Aprilia) – 1.51.115 (33)
7. Adrian Martin (Aprilia) – 1.51.891 (52)
8. Esteve Rabat (Aprilia) – 1.52.075 (26)
9. Dominique Aegerter (Derbi) – 1.52.204 (20)
10. Luigi Morciano (Aprilia) – 1.52.556 (28)
11. Cameron Beaubier (KTM) – 1.52.598 (48)
12. Gennaro Sabatino (Aprilia) – 1.53.021 (37)
13. Isaac Vinales (Aprilia) – 1.53.319 (46)
14. Nicola Stizza (Aprilia) – 1.53.768 (40)
15. Alessandro Tonucci (Aprilia) – 1.54.053 (36)
16. Armando Pontone (Aprilia) – 1.54.068 (37)
17. Mattia Tarozzai (Aprilia) – 1.56.289 (29)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bilder från Jerez träningen.


3228658041_65d382da12_o.jpg


3229490138_db43a875a5_o.jpg


3229504722_1f749fd062_o.jpg


3229500388_0cd4bb3863_o.jpg


3228636999_8b0a0d770c_o.jpg


3228634055_ecd9ecb8de_o.jpg


3228648319_3698f33efd_o.jpg


3228656531_b123da1db2_o.jpg
[/IMG]

3229502594_b195798f8e_o.jpg


3228646563_8855854dc4_b.jpg


3229494252_595a5746fa_o.jpg


3228630685_ae03a3e0b6_o.jpg


3228638627_3884e29337_o.jpg


3229491832_0ef9172372_o.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
De nya hondakåporna var inte snygga. Undrar om den nya designen är bätte aerodynamiskt eller det är lookalike till de större cyklarna som hägrar....
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
De nya hondakåporna var inte snygga. Undrar om den nya designen är bätte aerodynamiskt eller det är lookalike till de större cyklarna som hägrar....

Den bakdelen på Honda kom förra året. Officiella fabriksmodellen. Helt omöjlig att köpa om man inte kör i ett officiellt HRC team i GP. Ett EM-team lyckades lura tillverkaren förra året att ett GP-team gett dom tillåtelse att dom fick köpa en sån. Så nu har dom grym kontroll på att ingen annan får köpa dom :p
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top