Intressanta idéer. Bifogar dock det mest aktuella exemplet på motsatsen; något mycket mer än ”tillräcklig särprägel” och som ju verkligen har skakat om och fått oss att ta ställning: bra eller dåligt. Riskabelt men också en nödvändighet för en mc-tillverkare som vill behålla sin dyrköpta ställning som innovativ och initiativkraftig. VFR 1200 är ett exempel på något jag vill se mycket mer av: överraskningar som använder nya grepp.Därför är min lilla tes att de mest framgångsrika fabrikerna (med Honda i spetsen) inte alls vill överraska - man paketerar helt enkelt ett ekonomiskt optimerat teknikpaket i en design som har en tillräcklig särprägel för att skapa en märkesidentitet men som helst inte ska uppröra oss konsumenter i allt för hög grad...
Bifogar det mest aktuella exemplet på motsatsen; något mycket mer än tillräcklig särprägel och som ju verkligen har skakat om fått oss att ta stälning: jätteful eller jättesnygg. Riskabelt men också en nödvändighet för en mc-tillverkare som vill behålla sin dyrköpta ställning som innovativ. VFR 1200 är ett exempel på något jag vill se mycket mer av: överraskningar som använder nya grepp.
Vi får väl se om vi nickar instämmande eller skrattar oss harmynta åt ditt uttalande när vi närmar oss 20-talet.Jag tycker att vi har nått toppen av utvecklingsstegen nu. Bättre kan det väl inte bli?
Det är just den frågan som tillverkarna ska besvara genom att överraska oss; eller som det heter: överträffa våra förväntningar. Inte servera gårdagens bröd och kalla det för fräscht.
Intressanta idéer. Bifogar dock det mest aktuella exemplet på motsatsen; något mycket mer än ”tillräcklig särprägel” och som ju verkligen har skakat om och fått oss att ta ställning: bra eller dåligt. Riskabelt men också en nödvändighet för en mc-tillverkare som vill behålla sin dyrköpta ställning som innovativ och initiativkraftig. VFR 1200 är ett exempel på något jag vill se mycket mer av: överraskningar som använder nya grepp.
Jag tycker att vi har nått toppen av utvecklingsstegen nu. Bättre kan det väl inte bli?
Var har du fått det ifrån?
Dom flästa tillvärkarna försöker naturligtvis ta fram det dom flästa vill ha.
Varför jämför du inte en 98 gixxer med en 08 gixxer istället?
Du är inne på fel spår. Det är knappast aerodynamik som står i vägen för tillverkarna att skapa mer spännande design.Jag håller inte med. Dagens motorcyklar är utformade för att vara visuellt attraktiva. De är dåligt aerodynamiskt utformade. Luftmotståndskoefficienten är hög. Jämfört med bilar är koefficienten ungefär dubbelt så stor. Jämfört med flygplan är den gigantisk.
Det är den aerodynamiskt riktigt utformade motorcykeln som kommer gynna köregenskaperna, men skrattas åt vid fiket.
Jag håller inte med. Dagens motorcyklar är utformade för att vara visuellt attraktiva. De är dåligt aerodynamiskt utformade. Luftmotståndskoefficienten är hög. Jämfört med bilar är koefficienten ungefär dubbelt så stor. Jämfört med flygplan är den gigantisk.
Det är den aerodynamiskt riktigt utformade motorcykeln som kommer gynna köregenskaperna, men skrattas åt vid fiket.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |