Motorcyklist knivrånad på vägen

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ha ha ha. lätt det mest genomskinliga bedrägeriet på länge. :)
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Eller så har de fått soppatorsk och står och försöker påkalla ens hjälp vid en ödsligt belägen p-ficka. Kan det kanske vara så att man kan låna ut ett par tusen så deras kompisar i bilen som just dök upp kan åka och handla bensin? Som säkerhet så lämnar de ifrån sig ett gäng smycken som är de finaste släktklenoderna i renaste guld. Eller så var smyckena kanske gjorda av mässing som inte är värt ett skit, och pengalånarna ser man inte röken av igen...

Jag har faktiskt själv råkat ut för detta bedrägeriförsök, ca tre veckor sen i Norge. Ett gäng kamelryttare i en skaplig BMW vinkade som tusan åt mig på en bensinstation, jag stannade, och det kom fram en typ som fiskade fram en grov "guld"kedja, sa dom var på semester och hade soppatorsk, deras kreditkort fungerade inte på bensinstationen och om jag ville köpa halsbandet för 500:-, så dom kunde tanka bilen. Då jag nekade så stoppade han handen i innerfickan på jackan (blev lite rädd att det var en kniv han rotade efter) och drog fram 2 tjocka "guld"ringar som också skulle ingå i dom 500:-, stoppade alltihop i handen åt mig och var väldigt påstridig. Sa nej tack, gav tillbaka skiten och vevade upp rutan och drog.
Obehagligt kan jag åtminstone säga att det var.
 

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Det är ju ödemark där ute finns knappt något folk överhuvudtaget. Känns lite som den där inavlade familjen i Arkiv-X.

Trist dock för det finns sjukt mycket otrafikerade kurviga skogsvägar utan några möjligheter att mötas där ;)

OT: bästa arkiv x delen någonsin.

Varför körde inte snubben bara där ifrån? De hade ju bara kniv?!
 

Vtr Larsa

WWW.VTR.NU
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Bro
Hoj
Honda VTR 1000 WR 250
Det kan inte vara lätt att vara rik o glida omkring i dyra åk som desmosedici
el liknande.
Ok för 10 år sedan......:rolleyes:
Snart kan man inte ens stanna invid vägen förrän man blir robbad på sina
tillhörigheter.
Snacka om att känna avsky om det hände en själv:mad: :mad: :kulspruta
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vilket människo-pack det finns nu för tiden.

Varför spottade föräldrarna ut detta avfall?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Varför körde inte snubben bara där ifrån? De hade ju bara kniv?!

Kanske hade tagit av sig hjälm m.m. och tog en paus. Fast iofs kan man veva till ganska duktigt med en kolfiberklädd näve. Problemet är att de var flera stycken och att man inte vet om de har andra överraskningar i bagaget (puffra, basebollträ). Obehagligt med såna kräk lösa...
 

Sulis

Elite som fän..
Gick med
19 Aug 2007
Ort
Sjöbo (and then some)
Hoj
KTM 640 Duke II
Som det står, ibland skulle jag vilja vara en röd moderator på det här forumet och inte bara på de andra där jag modererar. SH är inte ensamt forum i cyberspace

Så om ditt namn inte blir rött i just denna delen av forumet så byter du forum? Kalla mig korkad men jag hängde inte med! :näsblod
 

Jocks

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
..skulle varit kul.
Snart är väl vägkriget i full gång. ^^

road%20warrior%20pic.jpg
 

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Ort
Skbg
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Så om ditt namn inte blir rött i just denna delen av forumet så byter du forum? Kalla mig korkad men jag hängde inte med! :näsblod
Ställer in mig i kören av frågetecken.

Jag gissar att morsan tycker att någon skrivit något opassande i denna tråd och istället för att möta den personen så hade det varit enklare att vara moderator och bara kunna ta bort.
 
Last edited:

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Ort
falkenberg
Hoj
yamaha r6 -00
lol hur kommer det sig att motorncykeln fattade eld efter 20 m.. är detta en action film som allt tar eld på.. ren försäkringbedrägeri enligt mig..
 

"Rask"

Guest
Som det står, ibland skulle jag vilja vara en röd moderator på det här forumet och inte bara på de andra där jag modererar. SH är inte ensamt forum i cyberspace

Ok om vi spekulerar i att du hade alla befogenheter som Swedie har, vad skulle du göra med dessa?
Vilka modererar du över?
SH inte ensamt i cyberspace!? :skrämd
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Som det står, ibland skulle jag vilja vara en röd moderator på det här forumet och inte bara på de andra där jag modererar. SH är inte ensamt forum i cyberspace



Jag gissar att du inte tror det är försäkringsbedrägeri, och är upprörd över att någon ens kan tänka tanken?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top