Motorcyklist knivrånad på vägen

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Det här var bland det sjukare jag sett. :näsblod

En mc-förare knivrånades vid lunchtid på måndagen, när han hade stannat till med motorcykeln i närheten av Borgunda utanför Falköping.

Mannen hade stannat till med sin motorcykel på riksväg 26 mellan Borgunda och Dalakorset när en personbil svängde upp vid sidan av honom.

De tre männen i bilen hotade honom med kniv, eftersom han vägrade låna ut pengar till dem.

En av männen stal motorcykeln och åkte iväg med den, men körde omkull efter 20 meter och motorcykeln fattade eld.

De tre männen försvann i personbilen.

Mc-föraren skadades inte vid rånet.

http://www.sr.se/skaraborg/nyheter/artikel.asp?artikel=2066767

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
fyfan, tyvärr inget nytt. Jag blev rånad under pistolhot i höstas i centrala Göteborg, men jag gav inte hojen. (dom fick inte med sig någonting), men tyvärr kraschade jag hojen i flykten. Stannar aldrig oplanerat numera. *noijig*

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Fy fan inte illa! Men hur fan krashar man en hoj sa den borjar brinna pa 20 meter?!:va

Nypan83

Ny medlem
Gick med
6 Dec 2005
Hoj
Jag ska ha en RSV
Det är ju ödemark där ute finns knappt något folk överhuvudtaget. Känns lite som den där inavlade familjen i Arkiv-X.

Trist dock för det finns sjukt mycket otrafikerade kurviga skogsvägar utan några möjligheter att mötas där ;)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=420073

Gissningsvis så är det de vanliga bedragarna som stryker omkring längs vägarna.

Ni vet de som är skinnhandlare på väg till en mässa.
Kanske man vet åt vilket håll de ska köra? Åh, tack så mycket säger de och erbjuder en att köpa fem jackor i finaste antilopskinn för bara 4000kr.

Eller så har de fått soppatorsk och står och försöker påkalla ens hjälp vid en ödsligt belägen p-ficka. Kan det kanske vara så att man kan låna ut ett par tusen så deras kompisar i bilen som just dök upp kan åka och handla bensin? Som säkerhet så lämnar de ifrån sig ett gäng smycken som är de finaste släktklenoderna i renaste guld. Eller så var smyckena kanske gjorda av mässing som inte är värt ett skit, och pengalånarna ser man inte röken av igen...

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Det kanske är ett tappert försök till försäkringsbedrägeri,att helt enkelt mörka en klotning om man inte är helförsäkrad?!
Alltid lättare att skylla på någon annan..men vem vet,det kan ju vara sant det som det är skrivet om händelsen.

svinkallt

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Hoj
BB-06 Akra hel, PC3, KN, Bänk 153,21hk
...kanske dax att fixa "ökända ryggdekaler på skinnjackan så man få ta en pisspaus ifred efter vägen:D

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jävla pack! Blir asförbannad när jag läser det här:mad:

(Såvida det inte är ett försäkringsbedrägeri av rang)

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
fyfan, tyvärr inget nytt. Jag blev rånad under pistolhot i höstas i centrala Göteborg, men jag gav inte hojen. (dom fick inte med sig någonting), men tyvärr kraschade jag hojen i flykten. Stannar aldrig oplanerat numera. *noijig*

Jo, det är nog nytt för de flesta vill jag påstå!

Du menar på fullaste allvar att du riskerade ditt liv inte bara en gång, utan två gånger för din mc :va

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Som tur var inte allt för vanligt i Sverige med "carjackings".
I USA så är det mycket vanligare, även mot hojar.
Var väl inte allt för länge sedan någon snubbe blev av med sin split nya Desmosedici vid ett rödljus när någon kom fram me ett skjutvapen och tog hojen.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Jo, det är nog nytt för de flesta vill jag påstå!

Du menar på fullaste allvar att du riskerade ditt liv inte bara en gång, utan två gånger för din mc :va

Vet inte om det ändå är vettigt som kvinna att försöka sticka. Så som dagens samhälle serut så vet man inte vad som händer om man ger upp hojen och kliver av när det står en bunt män med pistol.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Stannar aldrig oplanerat numera. *noijig*

Lider självfallet med dig men jag undrar vad du menar med att du inte stannar oplanerat?! :va

Menar du att du aldrig stannar på andra platser än där du hade för avsikt att stanna. Eller menar du att du inte stannar där det står en hög, mörkt klädda luvförsedda män som du inte känner?

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
12.42, Borgunda, personrån
En man stannar med sin mc på riksväg 26 mellan Borunda och Dalakorset. Plötsligt svänger en personbil upp vid sidan av mannen, i bilen finns tre män. De börjar tala med mannen men en av männen hoppar plötsligt på mc:n och kör i väg. De övriga hotar mc-ägaren bla med kniv. Den som tagit mc lyckas inte så bra med att köra, han kör in på en skogsväg och välter ganska omgående. Innan han lämnar platsen/mc:n så sätter han eld på denna. Samtliga gärningsmän har sedan lämnat platsen i den personbil som de kom med. Inga kända personskador. Polisen Västra Götaland

Last edited:
Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...