Motorcyklist prejades av lastbilschaufför

namn

Guest
Ni tänker fel, gör som jag, kör en blå/vit hoj(alla vet att dom är snabbast) ha gärna vit hjälm och lite florucerande tejp på hojen och ingen, INGEN försöker preja dig, alla håller vackert till höger och anpassar hastigheten väl, dock kan man få se upp med plötsliga inbromsningar lite då och då men det är bara roligt när man lärt sig att förstå varför.....:banana:D
 

Smagatusk

Guest
Nämn en anledning till att jag skulle kölhalas?
Nog fan gör man en del saker som folk tycker är dumma, men jag utsätter fan inte någon för fara för att jag tycker att dom gör något fel, när jag gör något "dumt" så har jag en väldigt bra anledning till det :va

Självklart hittar jag inte tråden du skapade för en tid sedan.

Handlade om att bilister inte kan bete sig som folk. Och det skulle komma från en världsvan lastbilschafför på 20 år! :död

Krya på dig.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Men är det verkligen hans fel att du inte kan hantera en motstyrning? Och det var för övrigt den absolut långsammaste motstyrningen jag någonsin sett i så fall. Brukar handla om tiondels-sekunder. Inte 50-100meter.

Han var långt till höger i sin fil när jag närmade mig honom, att han sedan kastar sig till vänster i sin fil var inget jag räknat med.

Motstyrningen varar väl 20-30 meter eller nåt sånt vad jag kan se på filmen... men ja det vart panik ja...

att man ens la upp klippet..... :glömdet
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jag har länge undrat hur man ska få jobb i röda korset för det verkar intressant men nu VET jag....
Begå brått->få sammhällstjänst->föreslå en arbetsplats->klart!!
 

1wheeldrive

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2010
Ort
Hässleholm
Hoj
2007 KTM 990 Superduke
Självklart hittar jag inte tråden du skapade för en tid sedan.

Handlade om att bilister inte kan bete sig som folk. Och det skulle komma från en världsvan lastbilschafför på 20 år! :död

Krya på dig.

Naturligtvis inte världsvan, men definitivt inte brist på trafikvett, krya på dig själv :D

Dessutom handlade det om att EN DEL bilister inte kan bete sig som folk, hur tänker man om man bränner ut framför en, troligen, fullastad lastbil+släp? :tuttar Det kanske du kan svara på?
 
Last edited:

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Jag råkade ut för något liknande på en 70 väg för ett par veckor sedan, skulle köra om en svart S80, slog på blinkers och växlade ner och började gasa lugnt (pga inkörning), då börjar fanskapet gasa med så jag får öka ännu mera varpå han ökar ännu mera, var väl uppe i runt 120Km/h när det helt plötsligt kommer en mötande bil så jag får kasta mig på bromsarna och slänga in mig bakom volvon igen.

Hyffsat förbannad drog jag på och körde upp jämsides och gav han "fingret" innan jag i ren ilska lät hojen gå på varvstoppet på alla växlar (ser mig om efter ducati representanter :p )
 

sportbike

Guest
Jag råkade ut för något liknande på en 70 väg för ett par veckor sedan, skulle köra om en svart S80, slog på blinkers och växlade ner och började gasa lugnt (pga inkörning), då börjar fanskapet gasa med så jag får öka ännu mera varpå han ökar ännu mera, var väl uppe i runt 120Km/h när det helt plötsligt kommer en mötande bil så jag får kasta mig på bromsarna och slänga in mig bakom volvon igen.

Hyffsat förbannad drog jag på och körde upp jämsides och gav han "fingret" innan jag i ren ilska lät hojen gå på varvstoppet på alla växlar (ser mig om efter ducati representanter :p )

Bara att vänja sig, alla bilister som blir upphunna av en Hypermotard tänker "men det va väl en jävla moppe att gå fort" och trampar gasen i botten.
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
Jag håller med dig till 100%!

Det jag menar är att jag är själv väldigt dålig på att hålla hastigheterna förbi ett vägarbete, och jag har ändå aldrig sett en arg vägarbetare. Så vad fan har han ställt till med som fick en kon framför sig?!

Jag hade precis dragit förbi en lastbil och låg på ett riktigt snarkande avslag, lite för fort gick det så klart men inte värre än typ 70 vid 50 och jag höll dessutom ut ordentligt från det avspärrade området.
Enligt lastbilschaffisen som även vittnade i rätten så var det helt obefogat att reagera på min körning.
 

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
Jag råkade ut för något liknande på en 70 väg för ett par veckor sedan, skulle köra om en svart S80, slog på blinkers och växlade ner och började gasa lugnt (pga inkörning), då börjar fanskapet gasa med så jag får öka ännu mera varpå han ökar ännu mera, var väl uppe i runt 120Km/h när det helt plötsligt kommer en mötande bil så jag får kasta mig på bromsarna och slänga in mig bakom volvon igen.

Hyffsat förbannad drog jag på och körde upp jämsides och gav han "fingret" innan jag i ren ilska lät hojen gå på varvstoppet på alla växlar (ser mig om efter ducati representanter :p )

Varför är det alltid gubbjävlar i volvo?
 

Thias

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Sundsvall
Hoj
Zx10r -06
Ni tänker fel, gör som jag, kör en blå/vit hoj(alla vet att dom är snabbast) ha gärna vit hjälm och lite florucerande tejp på hojen och ingen, INGEN försöker preja dig, alla håller vackert till höger och anpassar hastigheten väl, dock kan man få se upp med plötsliga inbromsningar lite då och då men det är bara roligt när man lärt sig att förstå varför.....:banana:D

Hmm, jag undrar om inte jag har varit uppe på en 12 000 rpm för att hundradelen senare vara nere på 2000 efter att ha sett din fina cykel ;)
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
Jag råkade ut för en ganska korkad sak för ett tag sen med. bilen framför mig körde ganska långsamt så jag bestämde mig för att köra om. Kollade hur läget såg ut framåt och det kom mötande bilar från enligt mig iaf ett mer än tillräckligt avstånd för att jag ska hinna med en omkörning, Sagt och gjort så kör jag om, Varpå den mötande bilen verkar tycka att jag gör en idiotisk omkörning och lägger sig i motsatt körfält. Han hade även en bil en liten bit bakom sig. Som tur är så är jag ganska snabbtänkt i trafiken så jag får ju ut i vänster körfält igen för att undvika en frontalkrock med bilen som gick över, sen snabbt som fan tillbaka till mitt körfält när jag passerat bilen.

Kan säga att hade jag inte skakat så jävligt av adrenalin hade jag vänt och frågat hur fan han tänkte.

Lyckligtvis gick det bra så jag lät det gå. Men värt att tänka på är att man ska betrakta alla som idioter. Och tänka åt andra i trafiken

Edit: Han gick över i motsatt körfält för att blinka med helljuset och tuta. glömde tillägga det.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
ja herregud vilka nötter det finns.. synd du inte hade en fin låskätting att kasta i rutan samtidigt vid passering.

tycker det blir vanligare o vanligare med söndagspoliser som vägrar gå tillbaka till höger körning på 2+1väg efter en omkörning så enda alternativet är högeromkörning, hände redan första ggn hojen kom ut detta året.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
ja herregud vilka nötter det finns.. synd du inte hade en fin låskätting att kasta i rutan samtidigt vid passering.

tycker det blir vanligare o vanligare med söndagspoliser som vägrar gå tillbaka till höger körning på 2+1väg efter en omkörning så enda alternativet är högeromkörning, hände redan första ggn hojen kom ut detta året.

Man kanske ska börja ha en tegelsten eller nåt annat tungt, lättkastat åtkomligt på hojen under drift ;)
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Hur liten var lastbilen?

Motorcyklist prejades av lastbilschaufför.
Låter som att det var en lätt lastbil och då
var det nog ingen lastbilschaufför. Man skall ha
C för att räknas som lasbilschaufför ;)
 

Lill-Sunken

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 smc r - 12
detta var ingen trevlig tråd att välkommnas in i mc gänget med,

de värsta är endån att vara mopedist, finns där en unge som kör med sin moped trimmad och vetifan vad han gör och kör som en idiot så ger alla människor onda blicken

att trimma mopeden anser inte jag vara något farligt sålänge man håller hastighetsgränserna och kör som vanligt folk, men så fort man gör något i trafiken måste man vara defensiv till 100%

Var bara tvungen att svara på detta inlägget. Om man trimmar sin moped så är det sällan man håller hastigheterna. Då de endast får köras i 45 km/h. Så även om du ligger i 70 på 70väg så kan du åka dit för det. Samt att när man kör moped så är det enda skyddet du har är oftast en hjälm. Sen är det typ shorts och t-shirt. Tänk på det innan du trimmar moppen. Det kan gå JÄVLIGT illa om du klotar.

Sen är det ju också så att innan ändringen förra året om att man måste köra i trafik på trafikskola med eu-moped så var det alldeles för lätt för omogna 15åringar att får lämp att köra omkring i trafiken ovetandes om regler osv.

/moral-präst
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top