bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
ja det stämmer nog, igentligen hade inte 35k varit så mycket för mig om inte jag bodde i sthlm, här får man ju betala 9k för 29kvadrat i huddinge haha^^
jag får hoppas att mekanikern hittar något som hjälper mig annars är det bara att brösta.
kunde din kompis bevisa att det va något fabriksfel?
säljaren sa ju till mig att jag hade både garanti och min egen försäkring då och då kände jag mig ganska trygg, hade jag vetat detta så vettifan om jag hade köpt hojen, då hade jag nog köpt billigaste orginal duken och satt på lite bling bling bara istället.
Varför bor man i Stockholm? Förmodar att jag har betydligt bättre netto än de flesta Stockholmare trots min taskiga kommunlön speciellt med tanke på att jag har villa och ett garage ca 175 kvadrat plus x antal kvadrat kallförråd på det och betalar mindre i månaden än du gör för dina 29 kvadrat Jag har hellre tre hojar, jänkebil, ett par veteranbilar plus allsköns annat skrot istället för att lägga en massa pengar på att bara bo. Sen kan jag om lusten faller på ta en tripp några dagar till Stockholm för nån konsert eller så för att sen vara ännu gladare att jag slipper bo där då jag åker där ifrån
Tycker verkligen synd om dig om vad som hänt och den dyra lärpenning som det blivit, hoppas du kan lösa det hela på nåt vettigt sätt som inte kostar allt för mycket.
Kan också tänka mig att det kan ligga till lite så här men nu spekulerar jag. Säljaren till din hoj (1:a ägaren) kan ha blivit lovad att garantierna skulle gälla trots ombygnad av hojen, han köper hojen ny på en firma och dom säger att det är ok med garantin med de ombygnader som gjorts, hade hojen tappat oljetrycket för honom (utan att köra med lampan tänd) så hade firman som sålt hojen kanske för att i fortsättningen ha en nöjd kund inte riktigt sagt allt åt KTM utan försökt fixat den och mörkat lite lagom att det satt avgassystem, luftburk och nån doongle till lambdasonderna. Eller så hade han fått rådet att återställa hojen innan man lämnar in den på rep.
Har du med originalavgassystem? Den kan nog vara bra att ha inför kommande besiktningar?
Men se nu till att ta det lugnt och försöka hitta en bra motor på en gång så du inte åker på en blåsning till och köper en dålig motor.