Motul Grand Prix of Japan - Motegi MotoGP

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
För första gången stängde jag av Tvn under pågående race. Med facit hand så var det rätt beslut,
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Håller med alla andra, välförtjänt!
Lite tråkigt att de sista racen blir lite avslagna.
Får hoppas på galna bataljer mellan VR och Lorre istället och eventuellt en Marquez som släpper på alla hämningar och kör full Moto2-style.

Grattis MM :)
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Om jag förstår intervjun på motogp.com rätt så hade Lorenzo i princip vunnit titeln (idag) om han inte valt fel däck. Alltid dessa däck*.



*eller nåt annat valfritt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
http://ne-svt.org/random.html apropå ursäkter...

Bra gjort av MM att ta titeln på en MC som sett ut att vara okörbar under stora delar av säsongen. Första tanken var att strunta i att se resten av säsongen, men nu kanske MM satsar allt på att vinna stort och bjuder på lite "idiotkörning".
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
MM:s berömda idiotkörning är inget jag ser fram emot överhuvudtaget. Då blir det bara farligt för de övriga.
Men att se honom i full action och samtidigt använda huvudet - det är häftigt! Det är ju det som gett honom titeln i år.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
MM:s berömda idiotkörning är inget jag ser fram emot överhuvudtaget. Då blir det bara farligt för de övriga.
Men att se honom i full action och samtidigt använda huvudet - det är häftigt! Det är ju det som gett honom titeln i år.

Tja, han är ju ändå bättre än Iannone. Om man får sno en bevingad fras från en australienare som passar bra på AI "His ambition outweighs his talent." :hihi
MM har iofs tagit med sig folk av banan, men en hel säsong av att behöva ta det lugnt kan nog ha fått ordning på det. Det är roligare att se honom köra fullt än att se honom köra för titeln. Och han har ju faktiskt den goda smaken att när han kan, välja att köra av ensam hellre än att torpedera andra förare.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Grattis till MM ändå glädjen i teamet spred sig genom bildrutan trots att jag är Rossifan


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
http://ne-svt.org/random.html apropå ursäkter...

Bra gjort av MM att ta titeln på en MC som sett ut att vara okörbar under stora delar av säsongen. Första tanken var att strunta i att se resten av säsongen, men nu kanske MM satsar allt på att vinna stort och bjuder på lite "idiotkörning".

Fin generator.
-"En kona hade flyttat på sig, men nu är den tillbaks." :hihi

Ja, att ta titeln med material som under säsongen inte känts som det bästa är riktigt bra gjort. :tummenupp
Killen är sjuk bra att köra precis på gränsen, och lite över ibland.
Han har ju faktiskt räddat några släpp, hade han gått omkull istället kanske det kostat honom titeln.

Han kan ju iaf köra helt utan press resten av säsongen. :)

Jag tror det kan bli en del köra mellan JLo och VR också.
Det är nog ingen av dem som vill vara bakom den andra. ;)
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Är ett STORT Rossi-fan och man kan säga vad man vill om Marquez som person eller hans körning, men han är en talang utan dess like.

Välförtjänt!

Enda positiva med gårdagen är att Rossi fortfarande leder över Lorenzo.
Nu vill jag bara se tre riktigt bra race där alla kör för vinst eller inget. Jag tror Rossi och Lorenzo skiter fullständigt i vem som kommer tvåa, nu tror jag man satsar på vinst varje gång.

Men det går inte att hymla med att man redan har tankarna på nästa säsong, fan vad intressant det ska bli!
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top