Motul Grand Prix of Japan - Motegi MotoGP

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Känns ju som att han under säsongen borde/kunde haft chansen att köra flera gånger om han så ville. Problemet är väl just att han inte vill.

Jag har dock en liiiiiiiten förhoppning fortfarande om att få se honom på Phillip Island, men det börjar se mörkt ut även där känns det som.... :död

Ducati har sagt (och jag misstänker att de menar det) att han får köra wildcard när han vill.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vad har CS att vinna på det? Skulle han ta pallplats eller vinna så är det Status que. I övrigt så är det en förlust. Redan nu får han ju köra det allra värsta, han kan jämföra sina varvtider om han vill, han får vara en mentor till Ducatis bästa toppförare i världen och det finns ingen press på honom (som tävlingsförare har).

Jag hade ju mer än gärna sett honom tävla, men vad finns det att hämta för honom?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vad har CS att vinna på det? Skulle han ta pallplats eller vinna så är det Status que. I övrigt så är det en förlust. Redan nu får han ju köra det allra värsta, han kan jämföra sina varvtider om han vill, han får vara en mentor till Ducatis bästa toppförare i världen och det finns ingen press på honom (som tävlingsförare har).

Jag hade ju mer än gärna sett honom tävla, men vad finns det att hämta för honom?

Han verkar trivas med själva pressen att köra race. Det han inte verkar gilla alls är jippot, media och allt sånt skräp. Han gillade ju att köra endurance, med undataget att Hondan gick sönder och orsakade en krasch.

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Förstår faktiskt inte varför han inte skulle vilja köra, han kommer lätt ta en topp fem placering vilket inte är fyskam efter att inte tävlat sen 2012.

Tror knappast hans status i världen skulle förändras om han gör ett inhopp och det inte slutar på pallen. Han har inget att förlora och det måste ju vara förbannat kul att köra en helt utan att behöva tänka på poäng, pallplatser eller någon titel. Utan att bara köra för att det är kul.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Han verkar trivas med själva pressen att köra race. Det han inte verkar gilla alls är jippot, media och allt sånt skräp. Han gillade ju att köra endurance, med undataget att Hondan gick sönder och orsakade en krasch.

Media ja. Han borde köra SM här i Sverige alltså!

Förstår faktiskt inte varför han inte skulle vilja köra, han kommer lätt ta en topp fem placering vilket inte är fyskam efter att inte tävlat sen 2012.

Tror knappast hans status i världen skulle förändras om han gör ett inhopp och det inte slutar på pallen. Han har inget att förlora och det måste ju vara förbannat kul att köra en helt utan att behöva tänka på poäng, pallplatser eller någon titel. Utan att bara köra för att det är kul.

Han skulle ju behöva stå i rampljuset efter ett inhopp. Folk tjatar ju fortfarande trots 4 års frånvaro. Tjatet skulle aldrig tystna om han gör ett inhopp efter den tiden. Jag ser inte vinsten P-E.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Det var min första tanke. Men de är i japan, långt från hormonstinna ducatister etc I ett japan jag kan tänka mig (rätta mig ni som vart där på motogp Suzuka) är långt från det mediajippon som finns i europa eller usa, känslan är att Stoner mer lätt skulle kunna ägna sig åt just sitt rejs. ja..e förvånad över beslutet för som tidigare nämnts att Stoner ju skulle hjälpa sin arbetsgivare på rätt väg i ett rejs

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Media ja. Han borde köra SM här i Sverige alltså!

Han skulle ju behöva stå i rampljuset efter ett inhopp. Folk tjatar ju fortfarande trots 4 års frånvaro. Tjatet skulle aldrig tystna om han gör ett inhopp efter den tiden. Jag ser inte vinsten P-E.

Lite får han väl stå ut med förfan, han körde ju typ 7-8 år i stora klassen så en helg mer eller mindre.

Men, man vet aldrig hur han tänker och resonerar men det vore jävligt kul om det blir iallafall Australien och Valencia.

Smagatusk

Guest
Lite får han väl stå ut med förfan, han körde ju typ 7-8 år i stora klassen så en helg mer eller mindre.

Men, man vet aldrig hur han tänker och resonerar men det vore jävligt kul om det blir iallafall Australien och Valencia.

För CS räknas inget annat än vinst. Han skulle för egen del aldrig nöja sig med en fjärdeplats oavsett hur länge sedan det var han rejsade. Kanske känner han att han inte är kandidat för förstaplatsen och står över.

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj

Hahaha, Casey Stoner blir Lorenzos mentor, det kommer nog att funka fantastiskt bra :rofl

För jag är fullständigt övertygad om att Lorenzo anser att Stoner har något att "lära" honom. Det ska bli underbart att bevittna.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
De intervjuer jag sett så har jag fått känslan av att det är allt utanför race-helgerna som CS inte hade så mycket för, snarare än det mediala. Hade han hatat rampljuset hade han knappast varit aktiv på sociala medier.

Hade han trott att han kunnat gå in och vinna ett race hade han nog gjort det...

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Hade han trott att han kunnat gå in och vinna ett race hade han nog gjort det...

Jag håller med, grabben är fortfarande en vinnarskalle av rang och skulle nog inte nöja sig med mindre än åtminstone en pallplats om han väl ställde upp. Men han kunde ju likväl nöjeskört lika mycket som Pirro om han hade velat. Det finns ju ingen press på att han måste vinna några race bara för att han deltar. Han skulle ju alltid kunna hävda att han bara provar nya saker i utvecklingssyfte om nu någon skulle kritisera hans slutplaceringar.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hahaha, Casey Stoner blir Lorenzos mentor, det kommer nog att funka fantastiskt bra :rofl

För jag är fullständigt övertygad om att Lorenzo anser att Stoner har något att "lära" honom. Det ska bli underbart att bevittna.

Det tror jag också. Det går nog inte att lära en gammal hund att sitta. Eller med andra ord så skulle nog den trefaldiga mästaren inte vara elev åt en tvåfaldig sådan.

Men jag syftade på årets säsong och mentor åt Dovi och Iannone :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stoner sitter väl ännu delvis på hemligheten hur man rejsar en ducati riktigt bra. Tror ju inte Dovi kommer tipsa Jlo i depå etc utan där har Stoner en funktion att fylla. Möjligen att Jlo till en början inte är så intresserad, utan vill "köra sitt rejs" men låt säga att resultaten uteblir finns det nog skäl att ta tillvara ett och annat knep från Stoner.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Stoner sitter väl ännu delvis på hemligheten hur man rejsar en ducati riktigt bra. Tror ju inte Dovi kommer tipsa Jlo i depå etc utan där har Stoner en funktion att fylla. Möjligen att Jlo till en början inte är så intresserad, utan vill "köra sitt rejs" men låt säga att resultaten uteblir finns det nog skäl att ta tillvara ett och annat knep från Stoner.

Det är 10år sen han rejsade och vann VM med Ducati så den hemligheten är nog gammal nu...

Själv har han alltid påstått att hans metod varit att låta hojen röra sig fritt och inte försöka styra dens beteende för mkt med setup osv. Ser man sen på hur det såg ut när han körde så stämmer beskrivningen ganska bra.

Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det är 10år sen han rejsade och vann VM med Ducati så den hemligheten är nog gammal nu...

Själv har han alltid påstått att hans metod varit att låt hojen röra sig fritt och inte försöka styra dens beteende för mkt med setup osv. Ser man sen på hur det såg ut när han körde så stämmer beskrivningen ganska bra.

Låter precis som Lorre vill ha sin hoj! :D

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping