Hur gick det för Laverty?
http://www.crash.net/motogp/news/234358/1/dani-pedrosa-it-launched-me-in-the-air.htmlCrash.net skrev:Eugene Laverty also required medical checks after a big accident, just moments after Pedrosa. The Irishman has been sent for scans and it is not yet clear if he will be fit to race.
Måste vara högsta flygturen på evigheter som Pedrosa gjorde .
Nån som ska dit? är i Tokyo nu och tänkte dra och kolla kvalet imorgon. Verkar inte helt enkelt att ta sig till banan (iaf för en som inte kan läsa japanska )
Shinkansen från Tokyo Central till Utsunomiya, sedan buss till banan.
Det verkar som att däcktillverkaren bestämt sig för att ta med bakdäck som är löjligt hårda, extra löjligt hårda och ytterligare lite hårdare. Särskilt i mitten av däcket. Hojarna spinner långt in på högsta växeln, nästan hela rakans längd med upprätta hojar. Ingen som helst kontaktkänsla bak under inbromsning.
Yep, var och pratade med turistinfo idag (kul hur alla här verkar heeeelt ovetande om motoGP, både på barer och turist-info).
Märkligt att inte turistinfo vet.
Men vanligt folk är ju inte så konstigt. De jobbar 80 timmar i veckan och har en veckas semester per år, så de har nog inte tid med intressen.
Intressant.. Noterade aldrig detta i natt/morse. Borde det fenomenet med däcken påverka varv tiderna? eller har man gjort något med banan så det ändå går fort, med tanke på att flera ändå trots detta med däcken är nere på bra tider 1.a dagen!
Skulle vilja vara en fluga på väggen och höra MotoGP:s utan konkurrens värsta gnällk*kar gemensamt gå loss på allt och alla som misshagar dem. Lektioner i mc-boxning kommer säkert också att finnas på mentorns att-göra-lista.Hahaha, Casey Stoner blir Lorenzos mentor, det kommer nog att funka fantastiskt bra
Under acceleration lär du inte se någon större skillnad eftersom traction control gör sitt jobb, men jag tycker att det syns ganska tydligt på TV-bilderna att många har svårt att få stopp i slutet av rakorna. Mycket mer "backing in" under varje inbromsning (mer Moto2-style än normalt i MotoGP) och inte väldans snabba nedlägg i slutet av inbromsningarna. Det syns också tydligt i dataloggningen. Mer aktivering av traction control och mindre utgående vridmoment under acceleration. Bakdäck som sladdar tidigt och långsam ändring av lutningsvinkel under slutet av inbromsning (ofta en bra indikation på att förarna saknar kontaktkänsla bak).
FP1 är en tveksam värdemätare då man inte riktigt vet banans förhållanden. Bra tid under FP1 antyder normalt att banan är i bra skick medans dålig tid i FP1 antyder att banan är smutsig. Då skulle jag fokusera mer på senare träningar och att Moto2 förbättrar pole-rekordet med typ en halv sekund medans MotoGP ligger tre tiondelar efter.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |