Lorenzo måste ju bara ha hjärnspöken. Så snabb för att sen rasa. Ofta det händer. Och sen hämtar han upp sig igen ,,skumt. Grattis D
Efter Rossis crash frågade dom (och sambon, stor Rossifantast) om vi inte kunde se barnprogram istället...Vore kul med <5 poängs skillnad mellan Dovi och Marquez inför Valencia.
Kul race idag. Barnen hoppade jämfota i soffan under sista varvet...
Vet nån vad som hände med Pedrosa?
...För övrigt tycker jag Zarcos passering av Lorre vart lite slarvig.
Lite noggrannare får han nog vara, gillar hård racing men det där var bara en chansning utan tanke.
Lorre var föga imponerad själv.
http://www.crash.net/motogp/news/885022/1/it-was-like-he-was-playing-the-playstation
Det kändes som Lorre var en halv cykel före vid kontakten medan Zarco hade innerspår.
Men ni som kör kan nog bedöma dem situationen bättre än jag.
Vem vet det kanske är starten på en vacker vänskap mellan JLo och Rossi.
Det är vansinnigt hur hårt de kör i regn! Efter att man ser sån räjsing så tänker man om det verkligen finns lagar i fysikens värld....!?
Det var det jag menade med Zarco's "franska" körning Han måste lugna ner sig lite!
Skönt för Suzuki att både Rins och AI gör det bra! Philip Island brukar väl gynna Suzuki? Skulle vara roligt om helt plötsligt så tar Suzuki en seger!!
2 kritiska helger framöver!
Det ser ut flera förare har "halvgenomskinliga" plastöverdrag på skinnställen.
Var finns dom här att köpa ?
Och vilken kamp AD / MM !
Vet nån vad som hände med Pedrosa?
Ingen aning, vart så jävla trött efter hållt mig vaken hela natten så jag slocknade nästan direkt efter målgång.
Lite märkligt, han låg ju på 17:e och så plötsligt var han inne i boxen. Nån som vet mer?
It’s been a very difficult day and I'm really disappointed as there was a great opportunity to have a nice race. We have improved so much during the free practice sessions, from FP1 to yesterday, but it isn’t clear what happened with the rear tyre today in the race. At the beginning the rear tyre spun a lot and I lost a lot of traction which prevented me from opening the throttle on the straight. This issue continued to persist and halfway through the race it became worse and worse. I tried everything to make the bike work but it was almost impossible to ride in these conditions. I lost so much time and when I finally dropped out of the points I took the decision to retire, rather than crash. With so much water on track I didn’t expect to have problems with the extra soft rear tire and in fact Petrucci used the same one and he ended up on the podium. We will study together with Michelin the data and try to avoid it from happening again.
Bra race!
Titelfighten lever och jag börjar faktiskt känna att Dovi kanske är en värdig mästare trots han kör ducce.....
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|