Det går FORT! Men på annat sätt. Det är två kurvor som skiljer männen från mössen!
Första är Roskenhoek, en höger som går i femmans växel, knäskrap. En av gubbarna i bott hade ca 210-215km/h på mätaren, jag var någon sekund snabbare än honom, så det går FORT där! Sen är det Ramshoek, det är näst sista partiet, en höger följt av vänster mot chikanen innan start/mål. Här åkte jag på 6an, mycket lut så var nästan varvstoppet i
Nästa sväng, vänster, där kan du köra RIKTIGT fort, 4ans växel, den kurvan är riktigt viktig! Mer doserad än man förstår, här kan du steka många!
Jag hade inte samma drevning som torpet, nu minns jag inte, sen har ju jag en 1000cc, men lite högre/kortare drevning, toppfart är inte som torpet, men kurvhastigheten i vissa kurvor är pervers!
Jag har kört en hög 1.37 på Torpet, och på Assen blev det en hög 1.47. Då finns det mycket att hämta på Assen! Jag bromsade en vecka för tidigt efter start å mål, och fegade massor i Roskenhoek.
Finns en kurva som är lurig och som du ska vara lite försiktig med, den skördade några offer, De Bult. Du får ringa om du vill ha mer banguidning
View attachment 370923